שיימס ברשת
"....הרעיון המרכזי כאן הוא לכתוב איזושהי ביקורת על הביקורת, ולעורר דיון על הדברים שאנחנו, אוהדי הספורט, קוראים, שומעים, ויוצאים מדעתנו בגללם, ולהראות לקשקשני הספורט למיניהם, ואלוהים יודע כמה רבים מהם יש בארץ הזאת, שלא כל דבר שמאכילים אותנו אנחנו מעכלים."

קישור לבלוג

קישור לדף הפייסבוק של הבלוג
שיימס
Freshman
 
הודעות: 114
הצטרף: ג' דצמבר 18, 2012 2:48 am
בלוג: הצג בלוג (2)
ארכיונים
- ינואר 2013
חיפוש בלוגים

שירים ושערים - פסקול הספורט שלנו

קישור קבועעל ידי שיימס ב ד' ינואר 23, 2013 9:58 pm

לפוסט המקורי עם כל הקישורים לשירים- כאן

אין כמו ברזיל כדי להזכיר לי איך מוזיקה וספורט תמיד הסתדרו מצויין ביחד. לכל קבוצה יש את השירים שחיברו לה אוהדיה-ומזוהים איתה. יש שירים רבים שעל מנגינתם אף חוברו מילים עבור קבוצות שונות. אבל יש שירים שנחרטו בזכרון בעקבות קבוצות, אליפויות או ארועי ספורט משמעותיים. שירים שכל פעם שנשמע אותם מיד יעלו חיוך ( או דכדוך) מזכרון ספורטיבי.
אז תגבירו את הרמקולים לכבוד פוסט מוזיקלי ונוסטלגי במיוחד.

כשאריק אינשטיין שר שיש בו אהבה והיא תנצח, ספק אם עדי גורדון והפועל ירושלים ישבו לו בראש, אבל מאז סל הניצחון מעל טום צ'ימברס באותו גמר גביע ב-95, אי אפשר עוד להפריד בין עדי והשיר על האהבה שלו, שניצחה.
זוכרים את האברכים בכפר בלום, לאחר האליפות של גליל עליון ב-93, עושים הקפות עם אחד, פיני גרשון שמו, מונף על כתפייהם, מרוח בקצפת ( אוכל וספורט- טוב, זה כבר לפוסט אחר)? איזה שיר מתנגן לכם בראש עכשיו? כנראה ש-"משיח משיח".
וכמובן, איך אפשר בלי שירי הקבוצות שלנו. כל מי שאי פעם ביקר ביד אליהו (במיוחד כשעוד קראו לו ככה) חוזר לשם בנפשו כששומע את Na NaHeyHeyKiss HimGoodbye. ואם כבר נוסטלגיה אז מה אומרת לכם המנגינה הבאה...?
אריק אינשטיין הוא חלק מהפסקול של המדינה אבל השיר "סע לאט" * והמשפט האלמותי "...ואיזה מסכנים האוהדים - שאוכלים להם ת'לב..." תמיד מזכיר את הפועל של שנות ה-70-80, בימים (הרחוקים ההם..) כשהאוהדים שלה עוד היו מסכנים יותר משל היריבה עירונית. גם אריק ברמן מחזיר אותנו ליציעי בלומפילד עם "שער שש" שלו.

עבור הבית"רים שביננו זהר ו"ערב סגריר" שלו מחזיר לטדי, למרות שלא מעט קבוצות אחרות גם עשו בו שימוש.
גם אם נצא מגבולות ארצנו לא חסרות דוגמאות. לא נראה לי שיש מישהו מהדור שגדל על השושלת של ג'ורדן, פיפן ופיל ג'קסון שלא שומע את Sirius של Alan Parsons Project ומיד נזכר בהצגת השחקנים ההיא.
ואיך אפשר בלי ליברפול שכבר מאתיים שנה לעולם לא צועדת לבד. ספק גדול אם יש הרבה שזוכרים כיום שהשיר הזה נכתב במקור בכלל למיוזיקל בשם Carousel.
השיר I´m forever blowing bubbles נכתב גם הוא במקור עבור מיוזקל בתחילת המאה הקודמת אבל כבר שנים שהשיר מזוהה, במיוחד עבור אוהדי כדורגל אנגלים, עם ווסטאם.
זוכרים את מונדיאל 90? לא בטוח, הוא היה אחד המשעממים, אבל את הלמבדה?.
בסרטים גם לא חסר. איזו תמונה עולה לכם בראש אוטומטית כשאתם שומעים את Wild Thing של The troggs?
ומי לא חושב על רוקי סטלון עם כפפות מונפות אל על כששומעים את-eyeofthetyger או ה- cover ה"לודי" שלו?

ואסיים במשהו שיתכן פחות קולקטיבי, יותר אישי. כשדורון שפר סיים את עונתו האחרונה במכללות ויצא ל-NBA ערוץ הספורט העביר את הדראפט בשידור ישיר. קדם לשידור פרומו מרגש אשר ליווה גם את סופו (המאכזב), ובו נוגן המכתב של אביב גפן, עם המשפט "עוד ועוד ועוד ועוד ועוד- אף פעם אל תפסיק, אל תפסיק לחלום". מאז כל פעם שאשמע את השיר הזה אזכר בבחור השקט והמוזר שפעם היו לו (ולנו) חלומות טיפה שונים.

אז מה הם השירים שלוקחים אתכם לקבוצות והארועים האהובים עלייכם?

* תודה לשגיא לבנון שעזר להזכר.

0 תגובות נצפה 7760 פעמים

מי מחובר

משתמשים רשומים: Bing [Bot], Google [Bot]