ראובן כתב:
מה שכתבתי היה מסקנה פשוטה של מה שאתה כתבת. אם זו דמגוגיה, הדמגוגיה כולה שלך.
אתה טוען שכל זמן שישראל כובשת זו צביעות להעניק זכויות אזרח מלאות לאנשים אחרים מאותו העם (טיעון שהוא בעייתי גם מבחינות אחרות, כאילו הדבר היחיד שמזהה את הערבים זו האתניות שלהם). בישראל של שנת 75 לא היתה אפשרות תיאורטית להפסיק את הכיבוש (למעט כמובן מסירת השטחים לאחריות הצד הירדני, דבר שלטעון שהוא פיתרון הולם לבעיה הפלשתינית הרבה יותר עונה על ההגדרה של צביעות מכל מעשה ישראלי אחר), כי הצד השני החזיק באידיאולוגיה ופרקטיקה מובהקת של המודל הוייטנאמי ("קח מה שנותנים לך, ותמשיך לדרוש עוד"), ולכן לא היה טעם במתן זכות בחירה לאלה שלא תחת הכיבוש, כי זו סתם היתממות וצביעות.
אתה מוזמן לפרט מה לא נכון בלוגיקה הזו, ובבקשה לעשות את זה בצורה המפורטת ביותר שתוכל. אם אתה לחילופין טוען שאני טועה באיפיון המנהיגות הפלשתינית בשנים הללו אתה מוזמן לטעון את זה (להבדיל מהויכוח המשונה הנוכחי, זה דווקא ויכוח שאני אשמח להיכנס אליו).
בפעם האחרונה, אני לא טוען "שכל זמן שישראל כובשת זו צביעות להעניק זכויות אזרח מלאות לאנשים אחרים מאותו העם". אני טוען שהחטא הקדמון הוא זה שישראל כובשת, והצביעות היא לכבוש ולרמוס זכויות אדם ולהתהדר בכך שאתה נותן שוויון מלא. הא בהא תליא, האנשים ש"נותנים את הזכויות" הם גם אלה שמפרים, האזרחים שאמורים לתת שוויון הם גם אלה שהולכים ומשרתים את הכיבוש בשטחים. ואין פה טיעון על האתניות, אבל לך לבקר בכפר כמו ברטעה שמחולק לחצי, חצי עם "שוויון מלא" וחצי כבוש. אז אולי תבין את האבסורד.
ראובן כתב:
כאמור, אני לא יודע עד כמה היה ריאלי פיתרון חד צדדי עם ירדן. אני לא יודע אם ישראל היתה יכולה לשלם את המחיר ואם חוסיין היה מסכים. בכל מקרה, זה לא ממש משנה, כי לפי ההיגיון הנדבי, אין לישראל טיפת צידוק גם אם חוסיין היה מצהיר ב-75 את אותה ההצהרה שהוא הצהיר אחרי פרוץ האינתיפאדה. יש כאן הנחת שחור לבן שהאחריות לסיום הכיבוש היא על ישראל ומהרגע שזה לא קורה שום דבר אחר הוא לא רלוונטי.
שמע, אתה משלב פה סילוף דברים, לוגיקה עקומה והסקת מסקנות רעה, כך שמה שאני ממליץ זה שתיצמד לציטוטים ולא תנסה לתת להם פרשנות. אתה גרוע בזה.