נורטון כתב:
על סמך מה אני אומר שהיא איבדה את אמון הקהל? על זה כמובן.
כלומר, מ 30 ומשהו מיליון צופים ל 7 מיליון בשפל. מה גם שבכל כתבה בערך שבה מדברים על טווין פיקס, מזכירים בדיוק את הנושא הזה - שהסדרה איבדה לגמרי את אמון הקהל ולכן בוטלה. זה באמת חזר על עצמו מיליון פעם כשקראתי וחיפשתי לבדוק מה כל כך טוב בסדרה הזאת שלא מצאתי בה כלום.
לגבי הדמויות - לא אמרתי שהן לא הסתמכו על קלישאות, ברור שכן. אמרתי אבל גם שהן בעצמן גם היו קלישאות ובעיקר שעם שתיים וחצי הדקות שהוקדשו לכל אחת מהן בפרק (פרט לקופר), באמת שאני לא מבין איך אפשר להזדהות או אפילו להרגיש אכפתיות כלפי מי מהן.
לגבי ההשפעה, כן היתה השפעה על כל אלה, אני מניח. אתה צודק. בכל מקרה, זה לא אומר שזה לא התיישן לגמרי וזה לא אומר שהחידושים לא עלו אלפי מונים על המקור.
בפרט- הסופרנוס גנבה מוטיב אחד - החלומות שמדי פעם מגיעים. בסדר, נגיד שזאת השפעה.
ורוניקה מארס ובאפי גנבו את הקטע של עיירה עם סודות, כאמור שתיהן עשו את זה הרבה יותר טוב. (במיוחד באפי, אבל גם ורוניקה)
XFILES - ברור שהושפעו, וגם כאן הם לקחו כמה מוטיבים מהמקור, ושיפרו לאין ערוך.
אבודים - לקחה את הרעיון של שאלת שאלות בלי לענות עליהן תשובות (או לענות הרבה יותר מאוחר), גם באבודים זה נמאס מתישהו, אבל רמת ההפקה היתה גבוהה פי כמה וכמה.
את NYPD ואת דה קילינג לא ראיתי. (אולי פרקים בודדים מ NYPD)
הלינק שהבאת קשור להמראות מברצלונה, לא ברור ...
הדמויות - הרבה דמויות שם לא פלאט, מופיעות הרבה יותר מכמה דקות ובהחלט אפשר להתחבר אליהן: דונה, בובי, אודרי, ג'יימס, ליאו, שריף טרומן ועוד. באמת שהטיעון הזה לא ברור לי.
הסדרה, אפשר להגיד בפעם הראשונה כמעט בהיסטוריה הטלוויזיונית גם נתנה רובד נוסף "נסתר". למשל למה קראו לשריף טרומן? הלודג' הלבן והשחור? הענק והגמד? וכו'
יש עד היום אתרי מעריצים שמלאים באינפורמציה על המסרים השונים, ותיאוריות נסתרות שחבויות ושזורות בסדרה. לטעמי הסדרה היחידה שהצליחה לשחזר כזה מסתורין ואדיקות של מעריצים מאז היא אבודים.
ולגבי ההשפעה - אז מטבע הדברים המושפעים המודרניים לוקחים את מה שלקחו מהמקור, שיפרו אותו, הוסיפו לו הפקה עכשווית של 20-30 שנה לאחר מכן וזה נראה הרבה יותר טוב. אני לא חולק על זה שהם לקחו את זה טו דה נקסט לוול. אבל צריך לזכור ולהעריך את המקור, ושבלעדיו הם כנראה לא היו קיימים, או קיימים בצורה אחרת לגמרי.