sheky כתב:
אני חוזר - עזוב אותי מהקיזוז המטופש הזה. אנחנו לא בכיתה ב'. אני טענתי שאתה לא יכול לדרוש שיוויון חובות בלי שיוויון זכויות. אם נגררתי לקיזוז אני חוזר בי - זה דבר מטופש מאין כמותו. הטענה שהם חייבים לעשות צבא כי הם מקבלים את כל הזכויות לא מחזיקה מים מהסיבה שהם לא מקבלים את כל הזכויות.
נוסיף רק הערה שיש את חוק אדמות קק"ל שהוא חוק שפועל על אזרחי ישראל, ככה ששוויון בפני החוק אין גם אם נזניח את חוק השבות.
ולהסתכל על חוק השבות כחוק שמתחיל ונגמר בכניסה לארץ זו טעות. נתחיל מזה שעצם זה שלך יש את הפריבילגיה העצומה להתאחד עם משפחתך ולערבים ישראלים אין - זה הבדל ענק. זה הבדל שחל על מי נמצא בארץ (סליחה שאני לא משתמש בפונט מודגש).
העיקר בחוק הזה הוא שהמדינה שהחברה בארץ מורכבת ברובה מיהודים דבר שמשפיע מאוד על הקבוצה ששולטת כאן מבחינה כלכלית ותרבותית וכו'.
עכשיו שוב, אני לא נגד, אני גם בעד מדינת יהודים ומבין את הצורך בחוק השבות על מנת לאפשר לי כיהודי חיים נוחים בארץ. אבל מנגד אי אפשר להגיד שהחוק הזה לא פוגע קשות באוכלוסיה הערבית בארץ. הן בצורה ישירה ( איחוד עם משפחות שנפלטו מהארץ) ובין אם בצורה עקיפה (רוב יהודי ששולט במשק ובתרבות שמעדיף להעסיק/לצרוך ישראלים בלבד).
(1) מקבל את טענת הקיזוז, אז פשוט להבא תימנע בעצמך מלהכניס רעיונות ''מטופשים מאין כמותם'' לדיון, כדי שלא נצטרך להתעכב עליהם ולעורר את חמתך.
(2) אתה ממשיך לדבוק בטעויות שלך - הם כן מקבלים את כל הזכויות, לפחות מבחינה פורמאלית, ואם יש מי שלא מציית לחוק אז ניתן לפנות לביהמ''ש.
ונהפוכו, הטענות שלך הן אלו שלא מחזיקות מים, כי לצערי אתה מדבר במונחים של רגש, כגון ''אם הדרוזים לא ירצו לעשות צבא אז הם לא יעשו, אבל למזלנו הם מחויבים לנו'', שזה משפט שאינו רלוונטי לחלוטין, כיוון שהם מחוייבים לכך ע"פ חוק ולא מכוח טובה שהם עושים לך, ואנשים שפועלים נגד החוק תוכל למצוא גם בין היהודים, וכמובן שלפיכך אני אוכל להמשיך ולענות בנוסח של ''גם אם החרדים לא ירצו לעשות צבא, אז אף חוק בעולם לא ימנע זאת'', וכמו כן ברור שגם אם היהודים באמת לא ירצו צבא, אז גם אותם לא ניתן יהא להכריח לאורך זמן על אותו משקל בדיוק. ושוב, לא הסברת לי שאם הצדק זועק מטענותיך, אז איך המדינה עדיין ממשיכה לחייב אוכלוסיות ש''לא נהנות'' מחוק השבות, בשירות צבאי\לאומי?
(3) זה נחמד מאוד לציין את חוק קק''ל אך בד בבד להתעלם מכך שבג"ץ והיועמ"ש פסלו את עמדת קק''ל ונקבע כי אדמותיה (אדמות פרטיות שלה אגב, שמצויות בידי המדינה מכוח אמנה) ישווקו לכלל הציבור, בין אם אתה יהודי ובין אם ערבי.
בנוסף, יהיה מאוד לא מדוייק להגיד באופן גורף, שלבני דתות אחרות אין את הזכות להתאחד עם משפחתם. לכולם יש את הזכות להתאחד עם בני משפחתם, בכפוף לכך שבן הזוג איננו ממדינת אוייב או הרשות. בעבר הערבים יכלו להתאחד גם עם בני זוג מאותם אזורים אסורים, אבל הדבר הוכיח את עצמו כמסוכן, כיוון שרבים מהם עסקו בטרור, ובכל אופן החוק האוסר איחוד משפחות עם תושבי הרשות חל על כל אזרח ישראלי, בין אם הוא יהודי ובין אם הוא ערבי.
ובנוסף, "איחוד משפחות" אינו מתייחס לאיחוד בני משפחה אשר נקרעו זה מזה ומבקשים לשוב ולהתאחד, אלא למצב שכיח בו ערבים ישראלים
מבקרים בשטחים או במדינת אויב ומבקשים להתחתן עם תושב אותם אזורים, ולהביאם עימם לתוך מדינת ישראל (לעתים קרובות ביחד עם בני משפחה נוספים). ותסלח לי שהשתמשתי בפונט מודגש (גם כן התייחסות עניינית ביותר מצדך).
כאמור כפי שכבר ציינתי, חוק השבות פועל ביחס וכלפיי אזרחי חוץ, שלגביהם איננו חייבים לשמור על עיקרון השוויון (וכפי שפועלות מדינות רבות ונאורות בעולם המערבי). לעומת זאת, מדינת ישראל מחויבת בשוויון לאזרחיה, ולאזרחיה בלבד. כל אדם שיקבל אזרחות מכוח השבות, יהיה שווה זכויות לאותו ערבי, דרוזי, צ'רקסי וכו' במדינת ישראל. אם החוק הזה נותן יתרון כלשהו, אזי שמדובר בכך שהוא מאפשר ליהודים לעלות לא"י,
ללא צורך בקיומה של עילת איחוד משפחות. אבל שוב, הדבר מעמיד את אותו פלוני יהודי שיבחר בעלייה, ביתרון על פני אזרח זר פלוני שיהיה מעוניין לעשות את אותו הדבר, ושלגביו, כאמור, אין אנו מחוייבים בשוויון זכויות.