סל ניוז

פורום הכדורסל המוביל של ישראל
עכשיו א' דצמבר 01, 2024 2:27 am

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]




פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 69 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ד' אוגוסט 31, 2016 2:28 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ש' נובמבר 19, 2011 10:29 pm
הודעות: 1176
בלוג: הצג בלוג (0)
Shiver כתב:
אתם רק מוכיחים את הנקודה. כנראה במשרד התחבורה יש ערימת תוכניות תשתית במגירה שרק מחכות לתקציב ולכוח אדם, והם פשוט יתבצעו במוקדם או במאוחר.
גם אם יעמוד דחליל בראש המשרד, עדיין יתבצעו פרוייקטים ברחבי הארץ וייגזרו סרטים. תמיד יש מה לעשות, ותמיד יש פרוייקטים בקנה.
החסם הכמעט יחיד הוא כסף. יותר כסף -> יותר פרוייקטים. פואד הסיר אילו חסמים בירוקרטיים בדיוק? אתה חושב שאיזה פרויקט היה מתקדם אחרת בלעדיו?

גם אם מחלף בר אילן (או אחר) הושלם ב95', הוא כנראה התחיל להיבנות לפחות שנתיים לפני, ולהיות מתוכנן לפחות שנתיים לפני, ככה שאנחנו מדברים משהו כמו על שנת 91', שזה אם אני לא טועה בכלל ממשלת יצחק שמיר.

אין דבר כזה תכנון מפורט לביצוע שיושב במגירה. כל התהליכים הבירוקרטיים משפיעים בצורה משמעותית על התכנון ורק לאחר מכן ניתן לייצר תכנית סופית לביצוע.

אגב, ההשוואה בין אז להיום קצת מופרכת. כיום היקף הסטטוטוריקה (וצוותי התכנון הנדרשים לשם כך) בכל פרויקט פיתוח הוא בלתי נתפס בהשוואה לעבר (ראה תקנוני תב"ע ותשריטים שנכתבים היום לעומת אלו שלפני 20 שנה).


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ד' אוגוסט 31, 2016 5:01 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ו' דצמבר 01, 2006 9:03 pm
הודעות: 9657
בלוג: הצג בלוג (0)
עובדה שגם היום מתבצעים פרוייקטים שהם כנראה גם הרבה יותר מסובכים טכנולוגית ולוגיסטית מבעבר ואפילו בקצב שנראה להדיוטות סביר.
אז או ש:
- כל שרי התחבורה המודרניים הם "בולדוזרים", מוצלחים ומאור האומה, ומצליחים לעקוף את כל הבירוקרטיות, חסמים וכו'.
- יש יותר תקציב.
- היה שיפור טכנולוגי משמעותי בתהליכי התכנון והבנייה מלפני 20 שנה.

כמו בכל תעשיה, אני מניח שבעיקר הגורם הטכנולוגי הוא המשמעותי והכניס יעילות רבה לעסק. לפני עשרים שנה בטח ציירו תשריטים ביד, היום הם נכתבים בשניות בצורה ממוחשבת.
פעם אף אחד לא ידע מה זה בניה טרומית. היום אפשר להשתמש בה באופן תעשייתי למגוון שימושים. בתחום הבניה זה קריטי.

אני שעובד בתחום האלקטרוניקה והצ'יפים מכיר את זה מקרוב מיד ראשונה. כוח האדם על פרויקט נתון לא גדל באופן משמעותי מלפני 20 שנה, אבל בכל זאת מצליחים לדחוף פי 100 יותר לאותה פיסת סיליקון.
השיפור הטכנולוגי הוא המפתח...

_________________
All Your Dreams Are Made, When You're Chained To The Mirror And The Razor Blade


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ד' אוגוסט 31, 2016 5:09 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49654
בלוג: הצג בלוג (6)
לא כולם. רק השניים שדיברתי עליהם. אני לא זוכר באף תקופה תנופת פיתוח תשתיות תחבורתיות כמו בימי ממשלת רבין ובממשלה הנוכחית.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ד' אוגוסט 31, 2016 5:35 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ו' דצמבר 01, 2006 9:03 pm
הודעות: 9657
בלוג: הצג בלוג (0)
אז א' כנראה שיש לך זיכרון סלקטיבי.
וב', משיטוט קצר ברשימת שרי התחבורה רואים (כמו בהרבה תפקידי שרים אחרים) שיש שם חוסר יציבות גדולה.
שרים שמכהנים לתקופות קצרות של שנה או שנתיים ומתחלפים, בטח דבר שלא מסייע להשאיר חותם גדול.
כץ מכהן כבר מעל 7 שנים בתפקיד, חסר לו שהוא לא היה מראה שום התקדמות בתחום. בממשלת רבין שר התחבורה היה ישראל קיסר.

אם יש לך את השקט, הזמן והתקציבים מכח האינרציה יתבצעו פרוייקטים גדולים, ככה עובד העסק. השר הוא בעיקר דמות כלפי חוץ.
בכל אופן פואד בכלל היה שר התשתיות ולא שר התחבורה ככה שבכל מקרה מחלפים וכבישים הוא בכלל לא קשור אליהם (אם כי אני בטוח שהוא צריך להיות מעורב גם בזה בצורה כזו או אחרת).
מי שהיה שר התחבורה באותה תקופה היה שאול מופז.

ואם כבר מדברים על מה זה משרד התשתיות - הוא אחראי על דלקים, מים, חשמל, יבוא, תקנים, פיקוח על מחירים.
זה בדיוק המשרד שמנקז לתוכו את כל הקומבינות, לחיצות הידיים, תרבות התביא לי ואביא לך והעיוותים שקיימים במשק הישראלי. אני בטוח שפואד מתוקף טבעו נטל גם בהתפשטות הנגעים האלה חלק מרכזי ב-3 השנים שהוא כיהן שם.

_________________
All Your Dreams Are Made, When You're Chained To The Mirror And The Razor Blade


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ד' אוגוסט 31, 2016 5:42 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49654
בלוג: הצג בלוג (6)
הזכרון הסלקטיבי הוא לא שלי במקרה הזה... ישראל קיסר כשר התחבורה היה בובה. המקסימום שהוא יכל לעשות זה לעשות תורות לנהגים בצמתים כמו בהסתדרות (אבל לתת לנהגים שרק רוצים לשאול שאלה לעקוף את התור). מי שטיפל באמת בכל הפרוייקטים התחבורתיים העצומים של אותן שנים היה בן אליעזר.
ואל תגיד שיש לי זכרון סלקטיבי בלי לספר מה אתה זוכר אחרת (מצד שני, אתה פשוט יכול להגיד שאתה נוטה לחשוב אחרת, בלי להביא עובדות. זה מנצח כל טיעון לדעת כמה אנשים פה)

וכמו שודאי הבחנת, אני לא חולק עליך במשפט הסיפא שלך. בן אליעזר היה מושחת וגנב וממש לא מחביבי, וסביר מאד שחשדך בדבר הנגעים וכו' - נכון.

לא הבנתי מה קשור שאול מופז.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ד' אוגוסט 31, 2016 7:28 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: א' מאי 02, 2010 10:58 pm
הודעות: 4594
בלוג: הצג בלוג (0)
ראי שעל הקיר כתב:
לא כולם. רק השניים שדיברתי עליהם. אני לא זוכר באף תקופה תנופת פיתוח תשתיות תחבורתיות כמו בימי ממשלת רבין ובממשלה הנוכחית.

+1

_________________
נביא השבוע מחזור 5, עונת התשע"ו
Ara ja em puc morir!!!

ראובן כתב:
צוד הוא עדיין העשב השוטה הרשמי של הפורום. נא לכבד את זה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ה' ספטמבר 01, 2016 12:59 am 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 8:50 pm
הודעות: 30392
בלוג: הצג בלוג (14)
אין לי מושג איך זה היום אבל בזמנו מע"צ לא ישבה תחת משרד התחבורה אלא תחת משרד הלא זוכר איך קראו לו אז (התשתיות נוצר בשביל שרון ב96) שבן אליעזר עמד בראשו.

כן מגיע לישראל קיסר קרדיט על גדר ההפרדה בסיבוב מוצא ועל זה שתאריך חידוש רישיון נהיגה זה ביום ההולדת.

_________________
"ונניח שזה נכון - מי ידע מזה?" שמעון מזרחי על פרשת הפיצה
"המזל של מכבי הוא שחסכנו מהם להפסיד מול ירושלים בגמר" (מוטי אמסלם)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ה' ספטמבר 01, 2016 9:06 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 1:59 pm
הודעות: 22784
בלוג: הצג בלוג (0)
גדר הפרדה בסיבוב מוצא? פרט נמק והסבר. אני זוכר שהייתה שם הפרדה בירידה למוצא תמיד (הסיבוב עצמו אגב ישב על שני גשרים נפרדים. כשעמדו שם בפקק לכיוון היציאה מירושלים היה אפשר לראות זה ממש בבירור). אני זוכר שביטלו שם את צומת הטי המזעזע אל/מ כביש 7 אחיות.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ה' ספטמבר 01, 2016 12:18 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 8:50 pm
הודעות: 30392
בלוג: הצג בלוג (14)
אני חושב שאתה זוכר לא נכון. אולי לא בסיבוב עצמו אלא מיד אחריו. בכל אופן אל תתפוס אותי במילה המדויקת אבל הוא כן שינה שם משהו ששיפר מאוד את הבטיחות של הסיבוב (כמובן שעדיין זה כביש סופר מסוכן והיום שבו הגשר ייפתח גם בכיוון השני יהיה יום חג).

_________________
"ונניח שזה נכון - מי ידע מזה?" שמעון מזרחי על פרשת הפיצה
"המזל של מכבי הוא שחסכנו מהם להפסיד מול ירושלים בגמר" (מוטי אמסלם)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ה' ספטמבר 01, 2016 12:21 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49654
בלוג: הצג בלוג (6)
בינתיים הגשר שנפתח שם לכוון ת"א הוא אסון תחבורתי. גם חסר שם נתיב, מה שגורם לפקקי ענק, ועל הדרך ביטלו את הכניסה המזרחית למבשרת, וזה אומר שכל מי שנכנס למבשרת צריך לעמוד בפקק בכביש המהיר עם כולם עד מחלף הראל.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ה' ספטמבר 01, 2016 12:36 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 1:59 pm
הודעות: 22784
בלוג: הצג בלוג (0)
ראובן כתב:
אני חושב שאתה זוכר לא נכון. אולי לא בסיבוב עצמו אלא מיד אחריו. בכל אופן אל תתפוס אותי במילה המדויקת אבל הוא כן שינה שם משהו ששיפר מאוד את הבטיחות של הסיבוב (כמובן שעדיין זה כביש סופר מסוכן והיום שבו הגשר ייפתח גם בכיוון השני יהיה יום חג).


יכול להיות שבירידה מהקסטל למוצא לא היה מעקה ברזל אלא היה שם הפרדת בטון קטנה ונמוכה מאוד שעליה הלבישו את המעקה. לזה אתה מתכוון? אגב, אני לא יודע מתי שינו את זה, אבל במשך שנים כביש 1 בחלק "ההררי" שלו היה עם 2 מסלולים בני 2 נתיבים כ"א אבל בלי הפרדה. ראו בתמונה פה:
http://imgur.com/a/7HbPV


כי הסיבוב עצמו לא שונה. הוא נשאר חד ומעוקל....כן הגביהו את גדר המתכת בסיבוב במסלול לכיוון י-ם (מעקב בגובה כפול במקום גובה רגיל. אותו דבר עשו גם ליד התהום שאליו זרקו את קו 405).
לגביי הגשר הכפול שם: בדיוק באמצע הסיבוב הכביש עובר מעל הנחל. כשעומדים בפקק (לכיוון ת"א) רואים מצוין את הגשר המקורי עם הקשתות מתחתיו (הוא גשר אבן). הגשר המקורי משמש את המסלול לי-ם. מערבית לו נבנה בתחילת/אמצע שנות ה-60' גשר למסלול הנגדי , כשהרחיבו שם את הכביש.
מה שאני הכי זוכר משם זה הצומת טי המטורף הזה לפני הסיבוב (אם אתה בא מת"א). צומת שכזכור היה בשיא הירידה לפני הסיבוב ואיפשר פניה שמאל ל-7 אחיות למי שירד מי-ם כאשר מולו יש תנועה שמגיעה בירידה עצומה מת"א.
מה שאני לא זוכר ואולי אתה זוכר: כשנוסעים מת"א לי-ם רגע אחרי הסיבוב יש פניה ימינה למוצא. זה בעצם מיני מחלף כאשר יש מעבר צר מתחת לכביש 1 למי שרוצה לצאת ממוצא לכיוון ת"א. יכול להיות שגם שם היה צומת טי בנוסף לצומת של 7 אחיות?

עריכה: כנראה שכן

http://imgur.com/a/SUHBQ


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ו' ספטמבר 02, 2016 4:29 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49654
בלוג: הצג בלוג (6)
אפרופו מושחתים, גלעד שרון הודיע היום על התפקדות לליכוד וריצה בפריימריז.
מצוין, אני בעדו. אני מעדיף פוליטיקאים שאני יודע מראש שהם נוכלים על אלה שמתגלים כנוכלים אחר כך.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ש' ספטמבר 03, 2016 12:42 am 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 8:50 pm
הודעות: 30392
בלוג: הצג בלוג (14)
אורן, לא בטוח שהבנתי את השאלה אבל נראה שאתה ענית. בכל אופן, זכיתי לפנות שמאלה (מכיוון ירושלים למוצא, כשממול מגיעות המכוניות שיורדות בקסטל) פעמים רבות בילדותי, כל פעם שסבא/סבתא שלי היו מתארחים בארזה. היו לא מעט פניות שמאלה מטורללות כאלה ואחת מהן הרגה את ח"כ מיכה רייסר בזמנו.

_________________
"ונניח שזה נכון - מי ידע מזה?" שמעון מזרחי על פרשת הפיצה
"המזל של מכבי הוא שחסכנו מהם להפסיד מול ירושלים בגמר" (מוטי אמסלם)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ש' ספטמבר 03, 2016 1:29 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 1:59 pm
הודעות: 22784
בלוג: הצג בלוג (0)
אתה בטוח שהוא נהרג בפניה שמאלה? הוא לא סטה מהמסלול ופגע ברכב של דליה איציק שהייתה במסלול הנגדי? (אז כנראה לפחות בחלק מהכביש לא הייתה הפרדה פיזית בין המסלולים).


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ש' ספטמבר 03, 2016 12:37 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 8:50 pm
הודעות: 30392
בלוג: הצג בלוג (14)
בטוח בודאי שלא, אבל מה שאני זוכר זה שהוא נהג במהירות מאוד גבוהה ונהרג בפניה שמאלה לכיוון בית שמש (שהיתה כזו ליד הקצה של שער הגיא). לא ידעתי/זכרתי שדליה איציק היתה קשורה לעניין.

_________________
"ונניח שזה נכון - מי ידע מזה?" שמעון מזרחי על פרשת הפיצה
"המזל של מכבי הוא שחסכנו מהם להפסיד מול ירושלים בגמר" (מוטי אמסלם)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ש' ספטמבר 03, 2016 1:39 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49654
בלוג: הצג בלוג (6)
כל הצמתים על כביש 1 משער הגיא והלאה היו מפחידים רצח. אני עבדתי אז באזור הרי ירושלים בעבודת שטח שהצריכה הרבה נסיעות וזה היה אחד הפחדים הגדולים שלי.
ומילא אלה שבאים על כביש 1 והיו צריכים לפנות שמאלה. הכי מפחיד היה לבוא מהכביש הצדדי דווקא, ולפנות שמאלה לכביש 1 תוך שאתה מסתכל על כביש מהיר בשני הכוונים.
והכי מפחיד מכולם היה לעשות את זה בצומת שורש, שהיה צומת באמצע עיקול בכביש 1. לבוא משורש/שואבה/בית מאיר ולפנות שמאלה לכוון ת"א. אי אפשר היה לראות כלום מהתנועה שיורדת מירושלים.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ש' ספטמבר 03, 2016 2:38 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 1:59 pm
הודעות: 22784
בלוג: הצג בלוג (0)
הצומת הכי פחוד מפחיד מהצמתים שם היה נראה לי נוה אילן, שהיה בכביש ישר בלי עליות וירידות

Sent from my GT-I9500 using Forum Runner


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ש' ספטמבר 03, 2016 3:03 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49654
בלוג: הצג בלוג (6)
מנסיון ארוך - מפחיד מאד אבל לא כמו שורש.
אם אני זוכר נכון, בנווה אילן אסרו באיזשהו שלב את הפנייה שמאלה מאבו גוש/קריית יערים. היה אפשר לצאת משם רק לכוון ת"א.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: פואד היה...
הודעהפורסם: ש' ספטמבר 03, 2016 4:47 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 1:59 pm
הודעות: 22784
בלוג: הצג בלוג (0)
הוא שאמרתי- הוא לא היה מפחיד כמו שורש למעשה הוא היה הכי פחות מפחיד.
ואתה זוכר מצוין. אי שם לקראת 95' בערך אאל"ט עשו את השינוי הזה. מאז ועד לפני כמה חודשים כשבאתי מת"א ורצית להגיע לנווה אילן נאלצת להמשיך ולצאת במחלף חמד ואז לבוא מאבו גוש. לפני כמה חודשים פתחו את מחלף נוה אילן (מחלף קטן וחביב) והיום שוב פעם אפשר לצאת משם לנוה אילן מבלי לעשות את הסיבוב.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  
פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 69 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]


מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 7 אורחים


אתה לא יכול לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה

חפש:
עבור ל:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
מבוסס על phpBB.co.il - פורומים בעברית. כל הזכויות שמורות © 2008 - phpBB.co.il.