Lakic כתב:
נורטון כתב:
בתור קפיטליסט גאה, אין לי שום ספק שראי צודק (ובתור מישהו שחי באמריקה, והטיסות האלה חשובות עבורו, גם אם כרגע הוא לא יכול לטוס מסיבות אחרות - זה משהו שאני עוקב אחריו)
אם אל על היתה חברה פרטית אמיתית - כזאת שלא מקבלת כסף מהמדינה, אז תפאדל - זכותה לעשות מה שבא לה.
אבל היא לא - היא קיבלה מיליארדים ולקחה את זה בשביל לדפוק את הציבור שממש ממש צריך אותו.
אין בעיה. אתה צודק. כולכם צודק. אז אני שוב שואל - בכמה היא דפקה את הנוסעים? בכמה העלות של נוסע פר קילומטר עלתה ביחס לתקופה רגילה בשנה? והנה עוד שאלה - כמה לדעתך היה סביר לעלות בהתחשב בכך שמדובר בחברה שיש לה טייסים ואנשי צוות מגוייסים, דלק שעלה, דולר שהתחזק מול שקל וזה שהייתה פעילה נון סטופ תחת מלחמה.
אז להזכיר שישראל במצור אווירי כבר שנה ואל על מונופול אווירי. עד שלא הייתה ביקורת ציבורית, היא הקפיצה את המחירים של טיסות קרובות כמו קפריסין ויוון במאות דולרים.
לא יודע כמה מכוח האדם של צוות האוויר שלה מגויס, מניח שלא משהו משמעותי לפעילות השוטפת או משהו שאי אפשר להשלים על ידי גיוס או צוות זר. היא למעשה הוסיפה מטוסים רבים ב"חכירה רטובה" - כלומר השכרה שלהם, אבל הם מופעלים בידי צוות ישראלי. כלומר אין מחסור בכוח אדם ומטוסים, אלא להיפך.
"פעילה נון סטופ תחת מלחמה" - זה בעצם יתרון - רק היא עובדת באופן שוטף ומהווה מונופול. עסק שעובד נון סטופ זה דבר טוב.
"דולר שהתחזק מול שקל"? היום שער הדולר הוא 3.73. בשביעי לאוקטובר השער היה 3.86, אז בעצם השנה השקל רק התחזק - אז את הסיפור הזה תספר למישהו אחר. הוא עלה לאיזור ה4 ש"ח בחודש הראשון למלחמה, ואז אחרי שבנק ישראל מכר דולרים והתערב, הוא חזר לרמות שהוא היום.
בנוסף שאלת "בכמה היא דפקה את הנוסעים" - אז היא דפקה אותם בלפחות 23%, שזה ההכנסה פר-מושב. אם היה מדד לא רק פר מושב אלא פר קילומטר טיסה, המספרים היו יותר גבוהים.
בשביל מה לטוס לקווים רחוקים, אם אפשר לעשות הון תועפות על כל הקווים הקצרים (אתונה, לרנקה, וינה, דובאי). בקווים הארוכים אין לה בכלל תחרות, והיא גובה מחיר אסטרונומי לניו יורק למשל.
וכל הרווח האסטרונומי הזה הוא עם המגבלה של הטיסות בשבת, פשוט נס כלכלי.
את דמעות התנין אני חוסך, לא מרחם על אף אחד (ועל המנהלים שלקחו בונוסים של 20 מיליון שח עכשיו).