סל ניוז
http://salnews.com/forum/

הקטל בדרכים:
http://salnews.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=11942
עמוד 1 מתוך 2

מחבר:  chaiel49 [ ש' נובמבר 24, 2012 1:50 am ]
נושא ההודעה:  הקטל בדרכים:

מישהו יכול להביא לי מספרים לגבי התקופה של מבצע עמוד ענן:
כמה הרוגים פצועים ותושבים תחת האש של הפלסטינים וכמה הרוגים ופצועים מתאונות דרכים באותה תקופה?

ובכל מקרה, למה שומעים רק על התחום המדיני והכלכלי ולא על הנושא הזה? זה לא נושא מספיק חשוב?! (ברור שזה פחות חשוב אבל אני חושב שבמדינה שלנו ממש לא מתייחסים לנושא הזה)

מחבר:  התותח המפוברק [ ש' נובמבר 24, 2012 4:44 am ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

http://rsa.gov.il/meidamechkar/meidasta ... sagot.aspx

טפו טפו טפו, נראה שדווקא השנה חלה ירידה די משמעותית במספר ההרוגים לעומת שנה שעברה...

לגבי התאונות בפתח תקווה -
תאונה אחת הייתה במחלף התקווה ולהבנתי נבעה מנהיגה מופרעת לגמרי. זה כביש שיש לו עיקול שהוא סוג של גשר, וגם אין לו כ"כ תאורה. כל נהג נורמלי נוהג במצב כזה במהירות לא גבוהה במיוחד. הנהג שנהרג עף מהגשר. זה כביש של 70 קמ"ש אאז"נ, סביר להניח שהוא נהג יותר באזור ה-120 או משהו כזה.

בז'בוטינסקי יש הרבה הרוגים בשנה האחרונה בנתיב תחבורה ציבורי, וזה היה צפוי. נהגי האוטובוסים חושבים לעצמם שיש להם נתיב משלהם שהם יכולים לנהוג בו גם ב-70 קמ"ש. מצד שני... ישראלים. אף אחד לא יהיה פראייר לעשות דרך ארוכה של מעבר מצד לצד של הנתיב בשביל להימנע מהסיכון של האוטובוסים... בקיצור, שאנשים פשוט ינהגו קצת יותר באחריות, וזה תקף גם להולכי רגל.

נ.ב. שאלה מפגרת - נהג אוטובוס שדורס מישהו למוות... נכנס לכלא?

מחבר:  Shiver [ ש' נובמבר 24, 2012 11:26 am ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

קראתי שהחברות ביטוח שתיאלצנה לפצות הרבה אזרחים בגלל הרס הבתים שלהם בעמוד ענן מרקטות לא יצאו מופסדות, כי בגלל התנועה הדלילה על הכבישים ירדו מאוד תאונות הדרכים בשבוע הזה.

מחבר:  ראובן [ ש' נובמבר 24, 2012 12:04 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

היה בזמנו סרטון של איבגי שבו הוא סיפר על ירידה דרמטית בתאונות הדרכים במהלך נובמבר 1995.

מחבר:  הרסי הוקינס [ ש' נובמבר 24, 2012 12:31 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

אין ריק.

מחבר:  oren_80 [ ש' נובמבר 24, 2012 5:35 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

אפרופו תאונות דרכים. נחשפתי לכמויות הקטל בדרכים מקום המדינה ועד היום. המדהים הוא שמספרית התקופה הגרועה ביותר הייתה שנות ה-70. לכל אורך העשור, למעט 70' ו-79' נהרגו מעל 600 איש בכל שנה, כאשר האוכלוסיה פחות מחצי מהיום, עם הרבה פחות מכוניות באופן יחסי לאוכלוסיה. היו חודשים עם 50-60 הרוגים לחודש, מספר מדהים. שנת השיא הייתה 74', אז נהרגו מעל 700.
למעשה, העידן הנוכחי הוא העידן הבטוח ביותר בדרכים בארץ מאז ומעולם.

מחבר:  ראובן [ ש' נובמבר 24, 2012 5:44 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

היה נדמה לי שהבאת פעם את הנתון שספציפית ב48 היו מספרי הרוגים לא הגיוניים בכלל.

מחבר:  oren_80 [ ש' נובמבר 24, 2012 5:46 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

אתה מתכוון שלדעתך הם מוטעים או שזה פשוט מספר מדהים ביחס למה שאנחנו חושבים ש"אמור" להיות לאור התקופה?

מחבר:  ראי שעל הקיר [ ש' נובמבר 24, 2012 6:04 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

oren_80 כתב:
אפרופו תאונות דרכים. נחשפתי לכמויות הקטל בדרכים מקום המדינה ועד היום. המדהים הוא שמספרית התקופה הגרועה ביותר הייתה שנות ה-70. לכל אורך העשור, למעט 70' ו-79' נהרגו מעל 600 איש בכל שנה, כאשר האוכלוסיה פחות מחצי מהיום, עם הרבה פחות מכוניות באופן יחסי לאוכלוסיה. היו חודשים עם 50-60 הרוגים לחודש, מספר מדהים. שנת השיא הייתה 74', אז נהרגו מעל 700.
למעשה, העידן הנוכחי הוא העידן הבטוח ביותר בדרכים בארץ מאז ומעולם.


תוסיף לזה שכמדומני באותה שנה היה יום שבתון שבועי לכל רכב, בגלל משבר האנרגיה. כל אזרח היה צריך להשבית את רכבו ביום קבוע בשבוע. אז לא רק שהיו פחות מכוניות, הן גם נוצלו פחות.
מצד שני ישראל עשתה ב-40 שנה קפיצת דרך של בערך 100 שנה בתשתית הכבישים שלה.

מחבר:  Iggy [ ש' נובמבר 24, 2012 6:10 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

האם שמענו את ראי שעל הקיר נותן מחמאה??

מחבר:  ראי שעל הקיר [ ש' נובמבר 24, 2012 6:18 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

אתה לא נמצא בפורום מספיק.

מחבר:  oren_80 [ ש' נובמבר 24, 2012 6:31 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

ראי שעל הקיר כתב:
oren_80 כתב:
אפרופו תאונות דרכים. נחשפתי לכמויות הקטל בדרכים מקום המדינה ועד היום. המדהים הוא שמספרית התקופה הגרועה ביותר הייתה שנות ה-70. לכל אורך העשור, למעט 70' ו-79' נהרגו מעל 600 איש בכל שנה, כאשר האוכלוסיה פחות מחצי מהיום, עם הרבה פחות מכוניות באופן יחסי לאוכלוסיה. היו חודשים עם 50-60 הרוגים לחודש, מספר מדהים. שנת השיא הייתה 74', אז נהרגו מעל 700.
למעשה, העידן הנוכחי הוא העידן הבטוח ביותר בדרכים בארץ מאז ומעולם.


תוסיף לזה שכמדומני באותה שנה היה יום שבתון שבועי לכל רכב, בגלל משבר האנרגיה. כל אזרח היה צריך להשבית את רכבו ביום קבוע בשבוע. אז לא רק שהיו פחות מכוניות, הן גם נוצלו פחות.
מצד שני ישראל עשתה ב-40 שנה קפיצת דרך של בערך 100 שנה בתשתית הכבישים שלה.


אכן הייתה השבתה של רכבים. אם נדייק, ההשבתה החלה ב-16/12/73 והסתיימה כעבור כארבעה חודשים.

מחבר:  ראובן [ ש' נובמבר 24, 2012 6:33 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

oren_80 כתב:
אתה מתכוון שלדעתך הם מוטעים או שזה פשוט מספר מדהים ביחס למה שאנחנו חושבים ש"אמור" להיות לאור התקופה?


האפשרות השנייה... אאז"נ אותו מספר הרוגים כמו היום עם עשירית מהאוכלוסייה.

מחבר:  oren_80 [ ש' נובמבר 24, 2012 6:35 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

לפי מה שמצאתי בזמנו בגנזך המדינה, כמות ההרוגים בדרכים ב-1948 עמדה על 288 (סביר להניח עם סטייה לכאן או לכאן). כמות גדולה מאוד הייתה תאונות בהן היה מעורב רכב צבאי אחד לפחות. הרבה מאוד נהגים "יצאו מהמסתור" אחרי יציאת הבריטים.

מחבר:  oren_80 [ ש' נובמבר 24, 2012 6:38 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

אגב ראי, אתה צודק לגביי השבתת הרכב. מצד שני, הייתה תנועה גדולה בהרבה של רכבים צבאיים והנוגעים לצבא בתקופת ההשבתה מאחר וכל מילואי צה"ל היו מגוייסים בתקופה ההיא הן במערב סיני ו"אפריקה" והן ב"מובלעת" בסוריה. אני מניח שזה בהחלט הגדיל את נפח הנפגעים.

מחבר:  אורליאן [ ש' נובמבר 24, 2012 7:00 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

Shiver כתב:
קראתי שהחברות ביטוח שתיאלצנה לפצות הרבה אזרחים בגלל הרס הבתים שלהם בעמוד ענן מרקטות לא יצאו מופסדות, כי בגלל התנועה הדלילה על הכבישים ירדו מאוד תאונות הדרכים בשבוע הזה.

אם אני זוכר נכון את החוקים מימי בענף הביטוח, במקרה נזקי מלחמה ופעולות איבה, הפיצוי הוא מצד מס רכוש ולא חברות ביטוח פרטיות.

ובכלל- חברות ביטוח לא יוצאות מופסדות...

מחבר:  נורטון [ ש' נובמבר 24, 2012 9:16 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

אולי אבל לפחות על רכב הן מפסידות 15 אחוז בשנה כבר חצי עשור

מחבר:  stpsg [ ש' נובמבר 24, 2012 9:42 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

נורטון כתב:
אולי אבל לפחות על רכב הן מפסידות 15 אחוז בשנה כבר חצי עשור


פרט, נמק והסבר. אם גניבות הרכב ירדו והתאונות הקשות ירדו, למה הן מפסידות על רכב? אני יודע שהן מפסידות על אופנועים בגלל שכל תאונה שם גוררת נזק לרוכב, אבל מה הסיפור עם ביטוח רכב?

מחבר:  אורן [ ש' נובמבר 24, 2012 9:47 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

הירידה במספר הנפגעים בגוף לא עומדת ביחס לינארי לעקומת הנזק לכלי הרכב המעורבים (אבל זו רק חצי תשובה על החלק הזה שבתהייה שלך).

מחבר:  נורטון [ ש' נובמבר 24, 2012 9:56 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

stpsg כתב:
נורטון כתב:
אולי אבל לפחות על רכב הן מפסידות 15 אחוז בשנה כבר חצי עשור


פרט, נמק והסבר. אם גניבות הרכב ירדו והתאונות הקשות ירדו, למה הן מפסידות על רכב? אני יודע שהן מפסידות על אופנועים בגלל שכל תאונה שם גוררת נזק לרוכב, אבל מה הסיפור עם ביטוח רכב?


לא חקרתי סיבות כי זה לא היה חשוב לי במיוחד, אבל ה combined ratio על רכב הוא באזור ה115 אחוז ומעלה כבר המון שנים. אני מניח שהם מרוויחים על ליינים אחרים קשורים. בטח לא על רכב

מחבר:  נורטון [ ש' נובמבר 24, 2012 10:00 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

Combined
מורכב משיעור ההפסדים, כלומר האחוז שמשולם על הביטוח לתביעות מתוך בך הפרמיות בנוסף ל expense ratio שהוא יחס העלות התפעולי לעומת הפרמיה. כך שאם זה מאה אחוז אין הפסד או רווח והשאיפה של חברות הביטוח היא לרדת כמה שאפשר לכיוון התשעים אחוז נניח. חוץ מזה אפשר גם להרוויח על השקעות אבל בשנים האחרונות זה זניח

מחבר:  Chauncey [ ש' נובמבר 24, 2012 10:22 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

רק שהן לא באמת מפסידות, כי אם היו מפסידות היו מעלות את המחיר לביטוחי רכב.
הן "מפסידות" כי הן הורידו מחירים תוך כדי התחרות על בחירת המבוטחים. כל מבוטח כזה ש"מפסידים" עליו זה עוד לקוח רשום בחברה ועוד לקוח משלם בחברה, מה שמעלה את מחזור החברה ואת מחיר המניה של החברה.

מחבר:  נורטון [ ש' נובמבר 24, 2012 10:55 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

אה?

מחבר:  נורטון [ ש' נובמבר 24, 2012 10:59 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

סליחה לא הסברתי. מה שכתבת לא באמת הגיוני, כי מחיר המנייה נקבע בסופו של דבר בעיקר על פי תזרים המזומנים, וכמובן עוד מיליון דברים ותחזיות ועניינים, אבל חברה שמפסידה היא חברה שהמניה שלה יורדת , כמעט תמיד. מה שכן, כפי שכתבתי, אני מניח שהם משתמשים בלקוחות האלה בשביל למכור גם ביטוחים אחרים, רווחיים הרבה יותר. הנתון שכתבתי הוא אך ורק לגבי רכב

מחבר:  Chauncey [ ש' נובמבר 24, 2012 11:34 pm ]
נושא ההודעה:  Re: הקטל בדרכים:

נו ברור, לא הבנת את כוונתי.
אני אומר שבנתון הרכב הם כביכול מפסידים, אבל הלקוחות האלה מביאים כסף לחברה, תורמים לתזרים המזומנים,
והם תורמים בעיקר למה שהגדרת כ"עוד מיליון דברים ותחזיות ועניינים", יותר לקוחות שווה תחזיות יותר טובות ויותר לקוחות אומר שה"עוד מיליון דברים ועניינים" נראה טוב יותר.

בקיצור, לא סתם חברות ביטוח רודפות אחרי מבוטחי רכב, למרות שכביכול בנייר הסופי הן מפסידות עליהם.
הן רודפות אחריהם כי הן לא באמת מפסידות עליהם, להפך.

עמוד 1 מתוך 2 כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/