סל ניוז http://salnews.com/forum/ |
|
דיון סמנטי-לוגי על חז"ל http://salnews.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=12283 |
עמוד 1 מתוך 5 |
מחבר: | גינות מיכאל [ ג' פברואר 05, 2013 2:56 pm ] |
נושא ההודעה: | דיון סמנטי-לוגי על חז"ל |
בלי עניני כעס וכו', (לא חפץ בניגוחי סרק). כחילוני, הרואה בחוקי דת מעמסת יתר, אך מאמין בזכותו של העם על ארצו, חובת ההבהרה למהותה של המדינה כ"יהודית", מוטלת עליך. ובכן, מהי בעיניך יהודית, ומהו התוקף ומקור ההשראה להיותה כזו, מהן גבולותיה כיהודית, מיהו יהודי בעיניך, ומהי אותה יהדות? אני שומע השכם והערב דוברים חילונים המדברים על הצורך בכך שיהיו לומדי תורה מסוימים, על הצורך שיהיה למדינה יום מנוחה ביום השביעי, אני רואה את רוב החילונים מלים את ילדיהם, צמים ביום כיפור, ושומע אותם מדברים על הצורך בשמירה על זהות מסוימת, ואני רואה בכך לא יותר מפלסטר (שלא לומר פלסתר) סינטטי, וכסות עיניים. לא מצליח להבין מדוע הקפדה שמירה על טהרת המשפחה היא מאוסה, ופגיעה גופנית בתינוק היא רצויה, (מלבד ענין מדהים שהבטיחו חז"ל לפני אלפי שנים: "ברית מילה שקיבלו ישראל בשמחה, עתידה להשתמר לדורות, עיון שקיבלו בבכיה, לא תישמר לדורות"). מקווה שהרעיון הכולל העומד מאחורי הודעתי על מיעוט הדוגמאות שבה, הובן כהלכה (תרתי משמע). |
מחבר: | nadav_hacohen [ ג' פברואר 05, 2013 3:08 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
גינות מיכאל כתב: לא מצליח להבין מדוע הקפדה שמירה על טהרת המשפחה היא מאוסה, ופגיעה גופנית בתינוק היא רצויה, (מלבד ענין מדהים שהבטיחו חז"ל לפני אלפי שנים: "ברית מילה שקיבלו ישראל בשמחה, עתידה להשתמר לדורות, עיון שקיבלו בבכיה, לא תישמר לדורות"). אין פה לוגיקה מסובכת מדי. מסיבות הסטוריות כלשהן ברית מילה הפכה לסמל, טבילה במקווה-לא. ייתכן שבהמשך גם ברית מילה תרד מהפרק אצל רוב החילונים, ימים יגידו. בכל מקרה, אין שום דבר שקשור להגדרת המדינה ומחייב יהודי למול. ואשמח לרפרנס לאמירת חז"ל שהזכרת, גוגל לא עזר לי למצוא אותה. |
מחבר: | גינות מיכאל [ ג' פברואר 05, 2013 3:20 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
לא יכולת למצוא אותה כי חיברתי שני טקסטים שונים וכתבתי אותם בצורה שלי. המקור הכללי הוא כאן: שבת קל עמוד א ציטוט: תניא רשב"ג אומר כל מצוה שקיבלו עליהם בשמחה כגון מילה דכתיב (תהלים קיט, קסב) שש אנכי על אמרתך כמוצא שלל רב עדיין עושין אותה בשמחה וכל מצוה שקבלו עליהם בקטטה כגון עריות דכתיב (במדבר יא, י) וישמע משה את העם בוכה למשפחותיו על עסקי משפחותיו עדיין עושין אותה בקטטה דליכא כתובה דלא רמו בה תיגרא, [ג.מ. אין חתונה שאין בה מריבה ממונית מסוימת] תניא ר"ש בן אלעזר אומר כל מצוה שמסרו ישראל עצמן עליהם למיתה בשעת גזרת המלכות כגון עבודת כוכבים ומילה עדיין היא מוחזקת בידם וכל מצוה שלא מסרו ישראל עצמן עליה למיתה בשעת גזרת המלכות כגון תפילין עדיין היא מרופה על ברית מילה (ועבודת אלילים), כאמור הענין מפורש בפשטות, (אם כי שגיתי, וערבתי קצת בין הטעמים, אתי תלון משוגתי), על עסקי עריות הסקתי כך מהמסקנה הישירה העולה מצירוף 2 המאמרים. |
מחבר: | תומר [ ג' פברואר 05, 2013 4:42 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
כעס ודאי שאין כאן, רק רצון להבין מה אתה רוצה. לא ברור לי גם איך הגיעה פתאום חובת ההוכחה עלי מבלי שהתיחסתי לנושא, אתה שוב ממסגר אותי מיוזמתך המלאה ודורש ממני דרישות בהתאם, חדול מזה בגודל חסדך, שאל שאלות אם אתה רוצה אבל אל תטיל עלי נטלי הוכחה והסברים לטענות שלא טענתי. לעניין היהדות, אני חושב שלמרות החפיפה יש הבדל בין הדת היהודית לבין העם היהודי, בכל אופן בין מהותי כבן העם היהודי (כולל מנהגים, מסורות, רקע תרבותי משותף וכו' בדומה - נניח - לעם היווני) לבין היותי או אי היותי יהודי בדתי. זה קצה קצהו של מזלג עצום ממדים, אבל אסתפק בזה - ההפרדה הזו (בין היהדות כשיוך לאומי) ליהדות (כדת) קיימת אצלי, לא קיימת אצלך. ולכן קביעת יום המנוחה השבועי כשבת אינו קשור לאמונה או אי-אמונה דתית (אף שמקורו אולי דתי), לכן זה בסדר גמור (נניח) למול את ילדיך תוך בליסת בייקון ולגימת יין נסך וודאי שאפשר לצום ביום כיפור ולראות סרטים במחשב ובוא אגלה לך עוד סוד - אני מאמין לך ששמעת דוברים חילוניים מדברים על הצורך בכך שיהיו לומדי תורה, אני שמעתי פחות מהם, הרבה פחות מהם, וודאי שלא השכם והערב (בוא נוציא מכלל זה פוליטיקאים). |
מחבר: | ראובן [ ג' פברואר 05, 2013 4:54 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
מיכאל, כמו כל קיצוני (וזה לא נאמר כעלבון) אתה מביט במתונים ממך וחושבים שהם צבועים או שוטים. ככה טבעוני קיצוני יסתכל על צמחונים, ככה שמאלני קיצוני יסתכל על מי שמעז להיות ציוני, וכך הלאה. יש הרבה צדק בטענות האלה, כי באמת זה קצת מוזר להימנע מאכילת בשר מסיבות הומניות אבל להסכים לצרוך ביצים וחלב שהתעשיות שקשורות בהן הן מאוד לא הומניות, אבל עובדה שככה העולם עובד. אז בקיצור, כן, אנחנו החילונים מוזרים, התסבוכת הזו של עירבוב בין דת ולאום והשילוב של אי אמונה באל מצד אחד וידיעה שהרבה סביבנו כן מאמינים בו ושסבא של סבא שלנו חטף קללות ברחוב ברוסיה כי הוא חבש כיפה עושה לנו משהו וגורמת לנו לקבל החלטות משונות. בהחלט ייתכן שהרבה יותר עקבי והגיוני היה לזרוק הכל לפח ולנהל אורח חיים נטול כל זיקה לדת. אחרי שהנקודה הזו הובהרה, מה בעצם הטענה? |
מחבר: | nadav_hacohen [ ג' פברואר 05, 2013 9:14 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
גינות מיכאל כתב: לא יכולת למצוא אותה כי חיברתי שני טקסטים שונים וכתבתי אותם בצורה שלי. המקור הכללי הוא כאן: שבת קל עמוד א ציטוט: תניא רשב"ג אומר כל מצוה שקיבלו עליהם בשמחה כגון מילה דכתיב (תהלים קיט, קסב) שש אנכי על אמרתך כמוצא שלל רב עדיין עושין אותה בשמחה וכל מצוה שקבלו עליהם בקטטה כגון עריות דכתיב (במדבר יא, י) וישמע משה את העם בוכה למשפחותיו על עסקי משפחותיו עדיין עושין אותה בקטטה דליכא כתובה דלא רמו בה תיגרא, [ג.מ. אין חתונה שאין בה מריבה ממונית מסוימת] תניא ר"ש בן אלעזר אומר כל מצוה שמסרו ישראל עצמן עליהם למיתה בשעת גזרת המלכות כגון עבודת כוכבים ומילה עדיין היא מוחזקת בידם וכל מצוה שלא מסרו ישראל עצמן עליה למיתה בשעת גזרת המלכות כגון תפילין עדיין היא מרופה על ברית מילה (ועבודת אלילים), כאמור הענין מפורש בפשטות, (אם כי שגיתי, וערבתי קצת בין הטעמים, אתי תלון משוגתי), על עסקי עריות הסקתי כך מהמסקנה הישירה העולה מצירוף 2 המאמרים. 1. יש בזה משהו מן ההטעיה כשאתה כותב מלבד ענין מדהים שהבטיחו חז"ל לפני אלפי שנים: "ברית מילה שקיבלו ישראל בשמחה, עתידה להשתמר לדורות, עיון שקיבלו בבכיה, לא תישמר לדורות" ומסתבר שזה לא ציטוט מקורי אלא חיבור שעשית לך בין מימרות שונות. לא שמישהו יקרא פה בפורום ויגיד "וואו! באמת מדהים! אמרו לי איה בית הכנסת הסמוך ואשוב מיד לאלוהי ישראל סבא", אבל עדיין. 2. זה לא בדיוק מדהים, אתה יודע. התנאים חיו מספיק זמן אחרי מתן תורה והיה להם מספיק נסיון חיים כדי להגיד על איזה מצווה ישראל מקפידים ועל איזה לא במיוחד. היות שאתה עשית יופי של סלט וחיברת משפט שלא באמת קשור למקור שהבאת, באמת שאין כאן שום דבר מדהים. הם אמרו על ברית מילה "עדיין עושים אותה בשמחה" ואתה הפכת את זה ל"עתידה להשתמר לדורות", הם אמרו על עריות משהו שקשור לענייני ממונות בחתונה ואתה לקחת את זה לכיוון אחרי לגמרי. בקיצר, שפר את היכולת הארגיומנטלית שלך. |
מחבר: | נורטון [ ג' פברואר 05, 2013 9:23 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
דווקא לא. ההיגיון שלי אומר שאם הם טוענים שהקריטריון לעכשיו (אז) הוא כל מה שהיה בעבר (לפני אז), הרי שאין הבדל בין אם מדובר היום או בעבר, שכן ברגע שבני ישראל מסרו עצמן למיתה על כך, הרי שהעובדה הזאת לא יכולה להשתנות. ומכיוון שכך, אין הבדל בין אז להיום. |
מחבר: | nadav_hacohen [ ג' פברואר 05, 2013 9:36 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
רק שאתה מתעלם מהמילה "עדיין", שדווקא מוכיחה יפה מאד שהם חשבו שהמצב יכל להשתנות. כל זה אמור בתנאי שמשמעות המילה "עדיין" בלשון חז"ל זהה למשמעותה בימינו ולא במשמעות "לעד". |
מחבר: | נורטון [ ג' פברואר 05, 2013 9:41 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
המשמעות שלה הוא לא לעד, אם כי אולי לא לחלוטין ה "לעדיין" של ימינו, ועדיין (....) ההיגיון נשמר. אם X אז Y, כי אם Y לא מתקיים היום, אז למה הוא התקיים אז? |
מחבר: | nadav_hacohen [ ג' פברואר 05, 2013 9:48 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
אתה לוקח למחוזות הלוגיקה משהו שהוא לגמרי סגנוני ואפשר למצוא הרבה אצל חז"ל. קיבלו בשמחה ועדיין עושים בשמחה, יופי לכולם. מכאן ועד ההבטחה הנבואית שגינות עשה מזה יש דרך. אה, והאם גינות טרח להביא לפה פעם מופרכות מיסודן של חז"ל? לא, כי מדהים וזה. |
מחבר: | גינות מיכאל [ ג' פברואר 05, 2013 9:51 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
מה שרבי נורטון אמר. ראשית אני מופתע מאוד מאוד לשמוע ממך שהתנאים חיו מספיק זמן אחרי מתן תורה כדי לקבוע מסמרות על מסורות מסוימות, בעוד שביקורת המקרא טוענת שאת רוב המצוות הם ייסדו, והיהדות התעצבה כפי שהיא, רק תקופה קצרה לפניהם, האיך הם יכלו לקחת סיכון לומר משפט שכזה בעוד עם ישראל זה עתה כמעט עיצב את מצוותיו ותורתו? (טוב, זה רק מראה כמה גם מתנגדי הדת לא באמת מקבלים את הגירסא השקרית הזו). ענין נוסף, העיקרון הבסיסי והמוחלט של טקסטים תלמודיים מסוג זה (עדיין היא מוחזקת בידם) הוא, שהוא רלוונטי לכל תקופה שהיא, כשחז"ל כותבים שמצוות מילה מוחזקת בידי ישראל בניגוד למצוות אחרות, המשמעות היחידה של המשפט היא שהענין חייב להישאר כך לנצח, כי אחרת ביום מן הימים כשיבוא לומד ויקרא את הטקסט הוא יופרך בעיניו מן המציאות. כשחז"ל כותבים שמצווה שלא מסרו עליה את הנפש לא תישאר לדורות (כמו זו שמסרו עליה את הנפש), המשמעות הפשוטה היא שאכן בעתיד יהיו מצוות שלא יתקיימו ויישמרו באותו תוקף וחוזקה כמו מילה ועבודת כוכבים. (משוגתי היתה רק בהחלפת ענין הקיבלוה בשמחה, בענין מסרו עליה את הנפש, טעות מובנת לאור סמיכות המשפטים, וכבר חזרתי בי מהענין [מה שרומז לי לחזור במהרה על מסכת שבת]). __________________ אגב, ובלי קשר אינני מחסידיו של הרב זמיר כהן ואיני רואה בחז"ל נביאים יודעי כל (ומבחינתי, חכם עדיף מנביא), המונח נבואה בהקשר זה הוא אלגורי בלבד, מבחינתי מדובר בפרשנות של חז"ל לרעיון מסוים, פרשנות שהוכחה ברבות הימים לנכונה ומדויקת. |
מחבר: | charlie5 [ ג' פברואר 05, 2013 10:12 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
גינות ,אני ראיתי את העניין הזה איפשהו בדיוק כמו שהסקת אותו. |
מחבר: | נורטון [ ג' פברואר 05, 2013 10:14 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
גינות מיכאל כתב: מה שרבי נורטון אמר. ראשית אני מופתע מאוד מאוד לשמוע ממך שהתנאים חיו מספיק זמן אחרי מתן תורה כדי לקבוע מסמרות על מסורות מסוימות, בעוד שביקורת המקרא טוענת שאת רוב המצוות הם ייסדו, והיהדות התעצבה כפי שהיא, רק תקופה קצרה לפניהם, האיך הם יכלו לקחת סיכון לומר משפט שכזה בעוד עם ישראל זה עתה כמעט עיצב את מצוותיו ותורתו? (טוב, זה רק מראה כמה גם מתנגדי הדת לא באמת מקבלים את הגירסא השקרית הזו). ענין נוסף, העיקרון הבסיסי והמוחלט של טקסטים תלמודיים מסוג זה (עדיין היא מוחזקת בידם) הוא, שהוא רלוונטי לכל תקופה שהיא, כשחז"ל כותבים שמצוות מילה מוחזקת בידי ישראל בניגוד למצוות אחרות, המשמעות היחידה של המשפט היא שהענין חייב להישאר כך לנצח, כי אחרת ביום מן הימים כשיבוא לומד ויקרא את הטקסט הוא יופרך בעיניו מן המציאות. כשחז"ל כותבים שמצווה שלא מסרו עליה את הנפש לא תישאר לדורות (כמו זו שמסרו עליה את הנפש), המשמעות הפשוטה היא שאכן בעתיד יהיו מצוות שלא יתקיימו ויישמרו באותו תוקף וחוזקה כמו מילה ועבודת כוכבים. (משוגתי היתה רק בהחלפת ענין הקיבלוה בשמחה, בענין מסרו עליה את הנפש, טעות מובנת לאור סמיכות המשפטים, וכבר חזרתי בי מהענין [מה שרומז לי לחזור במהרה על מסכת שבת]). __________________ אגב, ובלי קשר אינני מחסידיו של הרב זמיר כהן ואיני רואה בחז"ל נביאים יודעי כל (ומבחינתי, חכם עדיף מנביא), המונח נבואה בהקשר זה הוא אלגורי בלבד, מבחינתי מדובר בפרשנות של חז"ל לרעיון מסוים, פרשנות שהוכחה ברבות הימים לנכונה ומדויקת. אוף. את מה שאני כתבתי מסיבות לוגיות, אתה כתבת מסיבות מיסטיות (שאני לא מאמין בהן כלל, מן הסתם). |
מחבר: | גינות מיכאל [ ג' פברואר 05, 2013 10:39 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
אויש נורטון, לא הבנת את שאמרתי, אמרתי בדיוק את מה שאמרת ומאותו נימוק בדיוק, לצורך כך הסתפקתי בהסכמה לדבריך. רק סברתי שמא עבורי שלמדתי מספיק תורה, הענין פשוט, ואילו עבור מי שלא בקיא בצורת לימוד גמרא, יש צורך להבהיר ולחדד נקודה ספציפית, על כך שהטקסט לא נכתב רק כמשפט זמני או תיאור בעלמא (כלומר, נדב שטען שאולי חז"ל התייחסו רק למציאות קיימת בשעתה ולא לעיקרון), אלא כקביעה לוגית. המובן של "הטקסט קיים לנצח" שכתבתי, לא היה בהקשר של "זאת התורה לא תהא מוחלפת" או "לא תישכח מפי זרעו", (למרות שאני מאמין בכך בכל ליבי ומאודי,), אלא לחדד את הענין שלא מדובר בכתבה עיתונאית המתארת סיטואציה מסוימת (נצחיות ברית המילה), אלא בטקסט המנתח אותה ומסביר מדוע היא כזו. הובנתי? אבל מודה שההתנסחות שלך היתה טובה יותר. אני רגיל בצורת כתיבה והתנסחות שהיתה פוטרת את כל הדיון הזה ב "הענין מבואר מיניה וביה". |
מחבר: | נורטון [ ג' פברואר 05, 2013 11:10 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
אכן, הובנת. כעת. |
מחבר: | גינות מיכאל [ ג' פברואר 05, 2013 11:42 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
נשמתך משורש נשמת רבי חוצפית, ושפתיים יישק, יה"ר שהענין יהיה בבחינת מצווה גוררת מצווה. |
מחבר: | נורטון [ ג' פברואר 05, 2013 11:48 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
לא, לא, בשביל להבין אותך בפעם הבאה, יש את צוד. |
מחבר: | גינות מיכאל [ ג' פברואר 05, 2013 11:52 pm ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
אתה האפיקוירעס המיתולוגי. וכמו באגדות, עוד תשוב. |
מחבר: | נורטון [ ד' פברואר 06, 2013 12:31 am ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
יכול להיות שהיום אתה זה ששתוי קצת? |
מחבר: | אבימאל [ ד' פברואר 06, 2013 2:45 am ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
כל הלשונות הרעות ,שהקפדתי לאטום את אזני מפניהן על שרה נתניהו ,התפוצצו לי היום בפנים בקול רעש גדול. עזבו את הטעם הרע,עזבו את חוסר הצניעות וחוסר הטאקט. זה שאשה יוצאת ככה מהבית, ואף אחד מהאנשים בסביבתה לא מעיז להעיר לה,נותן עדות מאוד לא מחמיאה על האישיות שבה עסקינן. ברוך השם היחס הגועלי שלה כלפי נפתלי בנט שחרר אותנו מהצורך להגן עליה כ"אחת משלנו שהתקשורת המרושעת רודפת". |
מחבר: | ראובן [ ד' פברואר 06, 2013 7:51 am ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
תודה על הכנות. כעונש ולמען התרגיל, אנא נסח את הודעתך במקרה שהעבודה המשותפת היתה הופכת את בנט ושרה לחברים הכי טובים. |
מחבר: | nadav_hacohen [ ד' פברואר 06, 2013 9:56 am ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
גינות מיכאל כתב: מה שרבי נורטון אמר. ראשית אני מופתע מאוד מאוד לשמוע ממך שהתנאים חיו מספיק זמן אחרי מתן תורה כדי לקבוע מסמרות על מסורות מסוימות, בעוד שביקורת המקרא טוענת שאת רוב המצוות הם ייסדו, והיהדות התעצבה כפי שהיא, רק תקופה קצרה לפניהם, האיך הם יכלו לקחת סיכון לומר משפט שכזה בעוד עם ישראל זה עתה כמעט עיצב את מצוותיו ותורתו? (טוב, זה רק מראה כמה גם מתנגדי הדת לא באמת מקבלים את הגירסא השקרית הזו). ענין נוסף, העיקרון הבסיסי והמוחלט של טקסטים תלמודיים מסוג זה (עדיין היא מוחזקת בידם) הוא, שהוא רלוונטי לכל תקופה שהיא, כשחז"ל כותבים שמצוות מילה מוחזקת בידי ישראל בניגוד למצוות אחרות, המשמעות היחידה של המשפט היא שהענין חייב להישאר כך לנצח, כי אחרת ביום מן הימים כשיבוא לומד ויקרא את הטקסט הוא יופרך בעיניו מן המציאות. כשחז"ל כותבים שמצווה שלא מסרו עליה את הנפש לא תישאר לדורות (כמו זו שמסרו עליה את הנפש), המשמעות הפשוטה היא שאכן בעתיד יהיו מצוות שלא יתקיימו ויישמרו באותו תוקף וחוזקה כמו מילה ועבודת כוכבים. (משוגתי היתה רק בהחלפת ענין הקיבלוה בשמחה, בענין מסרו עליה את הנפש, טעות מובנת לאור סמיכות המשפטים, וכבר חזרתי בי מהענין [מה שרומז לי לחזור במהרה על מסכת שבת]). __________________ אגב, ובלי קשר אינני מחסידיו של הרב זמיר כהן ואיני רואה בחז"ל נביאים יודעי כל (ומבחינתי, חכם עדיף מנביא), המונח נבואה בהקשר זה הוא אלגורי בלבד, מבחינתי מדובר בפרשנות של חז"ל לרעיון מסוים, פרשנות שהוכחה ברבות הימים לנכונה ומדויקת. כן, רק שאת מה שרבי נורטון אמר סתרתי די בקלות עם המילה "עדיין" שאתה מוסיף להתעלם לחלוטין מקיומה. ותנוח דעתך. אני לא מאמין בכלל ב"מתן תורה" (במובן של הסיפור המיתולוגי לילדים/אנשי קדם נטולי טלוויזיה שמופיע בתורה, עם כל המשה שרבינו שעולה לשוחח צפוף עם יהוה, ההר העשן והרואים את הקולות), והנסיון שלך להוכיח ממה שאמרתי ש"זה רק מראה כמה גם מתנגדי הדת לא באמת מקבלים את הגירסא השקרית הזו (של בקורת המקרא)" היא אותה מחלה שתומר כבר הצביע עליה אצלך: שיוך דעות והכללות למי שאינו קשור לאותה דעה או הכללה. תשתדל להתייחס למה שאומרים לך ולא לאסוסיאציות שקופצות לך לראש. בכל מקרה, כוונתי היתה לומר שאני מאמין שעד שאותם תנאים שאמרו את מה שאמרו על המילה ועל העריות אמרו זאת מספיק זמן לאחר שהמצוות האלה התבססו בעם, והם חיו בתוך עמם ויכלו לדבר על זה. והם אמרו עדיין, ריבונו של עולם. לגבי מה שאתה ממשיך על ה"עקרון הבסיסי והמוחלט" הוא בעיניי קשקוש מקושקש. חז"ל אמרו "עדיין מוחזקים בידם", בא גינות וכדי לסדר לעצמו לוגיקה מזויפת בראש החליט שהם אמרו "לעולם/לדורות". בולשיט. |
מחבר: | נורטון [ ד' פברואר 06, 2013 10:01 am ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
אז גינות אמנם הבין, אבל אני לא בטוח לגביך נדב. בסופו של דבר, אם הטיעון הסמנטי הוא נכון, (השימוש במילה עדיין במובנו הסמנטי) זה סותר את המתווה הלוגי של חז"ל. |
מחבר: | ראובן [ ד' פברואר 06, 2013 10:07 am ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
ואני לא הבנתי כלום. אני אשמח לתקציר כלשהו של האירועים. |
מחבר: | נורטון [ ד' פברואר 06, 2013 10:11 am ] |
נושא ההודעה: | Re: בחירות - התוצאות |
גינות אמר שחז"ל הבטיחו משהו. נדב אמר שלא. אני אמרתי שמשתמע שכן. גינות אישר את ההליך הלוגי. נדב נותר עם הטיעון הסמנטי לא אני ולא נדב (אני מניח) חושבים שיש לזה איזושהי משמעות פרט לויכוח זה. גינות כנראה חושב הפוך. |
עמוד 1 מתוך 5 | כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |