סל ניוז
http://salnews.com/forum/

נתיב פלוס
http://salnews.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=18314
עמוד 1 מתוך 4

מחבר:  oren_80 [ ד' אוקטובר 30, 2019 11:14 am ]
נושא ההודעה:  נתיב פלוס

יש מעט מקרים שבה החלטה מטומטמת ברגע אחד הורסת כמעט ברגע את היום יום של עשרות אלפים.
מה שהולך בכביש החוף (ומכאן גם בכבישים אחרים בשרון כולל בנתניה עצמה) לפי מה שאני קורא הוא עונש.
בנוסף, גם איילון צפון בחלקו הדרומי (ראשל"צ עד צומת חולון) אחה"צ הפך להיות חגיגה של אורות אדומים בוויז, היכן שבשעות הללו לא היו פקקים בכלל.

בינתיים, עושה רושם שנער הגבעות ממומבאיי והמנכ"לית שלו עומדים על שלהם ולא מוכנים להודות בטעות הזו.

מי מכם כאן בפורום אוכל אותה מהשטות הזו?

מחבר:  בטן רכה וחביבה [ ד' אוקטובר 30, 2019 12:46 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

תוכל בבקשה להרחיב מה ניסו בדיוק לעשות ומה התוצאה בפועל ומדוע?

מחבר:  תומר [ ד' אוקטובר 30, 2019 12:51 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

האם יכול להיות שהעומס הזה ישכנע אותך לנסוע עם מישהו ברכב ולחסוך זמן (ואולי גם קצת כסף)?

מחבר:  ציפה דריפה אלמדלסי [ ד' אוקטובר 30, 2019 1:29 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

אבל תומר, למה שאנשים יעשו משהו שיועיל גם להם וגם לאחרים אם הם יכולים במקום זה לא להועיל לעצמם אבל העיקר שלאחרים לא יהיה בסדר גם?

מחבר:  עמוס לב [ ד' אוקטובר 30, 2019 1:36 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

הייתה כתבה בוויינט על ניסיונות עבר בנתיב פלוס כזה גם בניו ג'רזי וגם באינדונזיה. בשני המקרים זה לא עבד ולפחות בניו ג'רזי הניסיון ננטש.
מה שקרה זה שלא הרבה אנשים נסעו בנתיב הפלוס, אלא פשוט ניסו לסוע בדרכים מקבילות חלופיות ולא רק שהכביש בו הוסיפו את הנתיב פלוס נסתם, אלא גם הדרכים החלופיות. כרגע זה בדיוק מה שקורה אצלנו.

מחבר:  תומר [ ד' אוקטובר 30, 2019 1:46 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

לא קראתי את הכתבה אבל במחילה מכבודך, בחלק עצום של ההייווייס בארה"ב יש נתיב בצד שמאל שנקרא carpool ובו נוסעים כל האומללים שנגזר עליהם לחלוק עם מישהו את חלל הרכב שלהם ולכן לעקוף את הפקקים 0האמת שבשעות עומס קיצוני גם הנתיב הזה כבר עמוס אבל עדיין יותר משאר הנתיבים.
אז לא מדובר בנסיונות ולא בנסיונות עבר אלא בפרקטיקה מקובלת לגמרי שפה משום מה אנשים דוחים כי צפיפות ופקקים וחניה וזיהום והכל אבל אני נוסע באוטו שלי לבד תודה רבה לכם.

מחבר:  עמוס לב [ ד' אוקטובר 30, 2019 1:55 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

מאחר ואני נחשפתי לכל הנושא של נתיב פלוס רק עכשיו והדבר היחידי שקראתי בנושא זאת אותה כתבה של וויינט, אין לי איך לענות לך.
ואני אישית לא דוחה נסיעה משותפת, אבל אני כן רואה את הבעייתיות שלה בעיקר אצל אנשים שעובדים בשעות גמישות, כך שזה לא פשוט לתאם עם אנשים אחרים.

מחבר:  תומר [ ד' אוקטובר 30, 2019 2:05 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

אז תברר עם מישהו שגר בארה"ב אם הוא מכיר carpool, זה לא איזה עניין נסיוני
גם שם, עדיין רוב האנשים נוסעים לבד אבל אם נניח שאחד מכל חמישה נהגים יצליח להסתדר עם מישהו ולנסוע ביחד, זה יוריד 10% מהמכוניות מהכביש (ויצ'פר מעט את אותם 20%)

מחבר:  RREEDDTT. [ ד' אוקטובר 30, 2019 2:53 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

רוב בני המשפחה שלי גרים בנתניה ומאז ההחלטה האומללה של סמורטיץ' הם תקועים בפקק לתל אביב בבוקר במקום שעה וחצי קרוב ל3 שעות.חלם זה כאן.

מחבר:  ראי שעל הקיר [ ד' אוקטובר 30, 2019 4:26 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

"הם" ברבים?

מחבר:  נורטון [ ד' אוקטובר 30, 2019 4:40 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

נו. ברור שיש לנו carpool ב 405 הידוע לשמצה
אחלה דבר

מחבר:  עמוס לב [ ד' אוקטובר 30, 2019 5:25 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

מה בדיוק עשו פה עם הנתיב פלוס. לקחו נתיב שהיה בשימוש כל הרכבים והפכו אותו לנתיב נסיעה משותפת בלבד? כלומר הורידו מסלול אחד מכל התנועה?

מחבר:  תומר [ ד' אוקטובר 30, 2019 5:40 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

לא הורידו, הוא עדיין פתוח לתנועה אבל בתנאי שיהיה איתך נוסע ברכב

הנכון הוא שיש הבדל בין carpool ב 405 על ששת נתיביו לבין carpool בכביש החוף עם 3 נתיבים אבל לא חסרים גם כבישים אחרים, משניים יותר, עם הסידור הזה

מחבר:  Shiver [ ד' אוקטובר 30, 2019 6:16 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

כן הורידו. היה נתיב תח"צ ועוד 3 נתיבים, ועכשיו יש 3 נתיבים מתוכם 2 "לכולם" + 1 שהוא תח"צ ונתיב פלוס ביחד.

מחבר:  תומר [ ד' אוקטובר 30, 2019 6:30 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

כלומר היו ארבעה נתיבים פעילים ועכשיו יש רק שלושה?
נשמע לי מאוד מוזר, אז מה יש עכשיו בנתיב שהורידו?

מחבר:  sir charles [ ד' אוקטובר 30, 2019 10:01 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

תומר כתב:
כלומר היו ארבעה נתיבים פעילים ועכשיו יש רק שלושה?
נשמע לי מאוד מוזר, אז מה יש עכשיו בנתיב שהורידו?

כנראה נתיב כפול לתחבורה ציבורית פלוס קארפול (הרי יש אוטובוסים ארוכים ולא הגיוני לתקוע את כל המכוניות ה"רגילות" מאחוריהם).

כאחד שלא מרבה לנסוע בכבישים (עובד מהבית וכשאני כבר נוסע לפגישות משתדל שלא בשעות עמוסות) אני חייב להגיד שזו לא מחשבה "לא נכונה", רק יעזור אם הנהג הישראלי ישנה את דרכו. אין סיבה שעובדים בפארקי תעשייה לא יסעו במשותף עם עמיתים לעבודה מאותו אזור. אפשר למשל שהחברות המעסיקות יצ'פרו עובדים שמגיעים בקארפול (וגם חוסכים לחברה דלק) ויצופרו בתמורה מהממשלה (או מנתיבי ישראל).

מחבר:  התותח המפוברק [ ה' אוקטובר 31, 2019 12:21 am ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

ניסויים בבני אדם.
יש כמה בעיות עם האירוע הזה של קארפול:
1. ניהול ציפיות. אי אפשר לעשות שינוי כזה קיצוני מהרגע להרגע ולחשוב שבין לילה אנשים יתחילו לנסוע ביחד לעבודה. לא עובד ככה.
2. גם כשרוצים לעשות כזה שינוי, רצוי להתחיל בקטן ולא בגדול. כביש החוף ואיילון זה הכבישים הכי פקוקים בבוקר. שם צריך לעשות את הפיילוט לאירוע?
2. קארפול זה שימוש ברכב פרטי. כלומר, במקום שהממשלה תתקצב תחבורה ציבורית, כמו שקורה בכל מדינה נורמלית, הם ממשיכים לעודד רכבים פרטיים.
3. לא יודע לגביכם, אבל לעלות לרכב עם בנאדם זר שאתה לא מכיר מי הוא ומה הוא ומה רמת הנהיגה שלו, זה לא בהכרח הדבר הראשון שאנשים רוצים לעשות. בטח ובטח נשים בשעות שיש חושך בחוץ. אני תוהה מה יקרה אם נוסע קארפול ייפגע בתאונת דרכים ויסתבר שלנהג היו הרשעות קודמות...

מחבר:  oren_80 [ ה' אוקטובר 31, 2019 8:48 am ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

ראשית, אני לא צריך לקחת איתו מישהו כי זה אפילו לא במסלולים שלי. לא כיום לפחות (כן מעוד חודש). אבל עוקב אחרי זה הרבה. אני אגב מידי פעם בהחלט מוותר על הרכב ונוסע בתוך ת"א באוטובוס. בלא מעט מקרים זה אכן עדיף מרכב. במיוחד בעידן המודרני שבו אתה יודע באמצעות הנייד שלך מתי האוטובוסים מגיעים ומקבל מסלולי תח"צ בלחיצה אחת ולא צריך להתייבש בתחנות כמו פעם.

שנית, לכל השואלים, זה מה שסמוטריץ' הוציא לפועל:

כביש החוף:
בכביש החוף בשגרה יש 3 נתיבים לכל כיוון. עד יוזמת הקארפול, בנתיב לכיוון דרום בשעות הבוקר היה הסדר שקבע 3 נתיבים רגילים דרומה, והשול הימני הפך להיות נת"צ כלומר: 3 רגילים + נת"צ . ההסדר הזה הופעל בשעות העומס בלבד לכיוון ת"א, קרי: שעות הבוקר בלבד. לאחר מכן, השול הימני חזר להיות שול, והכביש חזר להיות 3 נתיבים. זה לא גרם לפקקים מאחר וכאמור, לאחר שעות העומס בבוקר 3 נתיבים לדרום זה מספיק.
במצב החדש, קרה כדלקמן:
* אין יותר שול ימני כנת"צ.
* הנתיב הימני ביותר מבין השלושה הוא נת"צ + קארפול. כלומר: במקום שיהיו 3 נתיבים "רגילים" דרומה נותרו 2.
* ההסדר הוא 24/7 ואינו מוגבל רק לשעות הבוקר. המשמעות: גידול העומס והסרבול בתנועה בשעות שלפני כן לא היה כזה.

בנוסף, הוכנס נתיב פלוס גם בכביש לכיוון צפון. שם מעולם לא היה נת"צ. אם בעבר לצפון היו 3 נתיבים רגילים וזהו, עכשיו יש 2 נתיבים רגילים + 1 נת"צ וקארפול. גם כאן - 24/7.

סיכום: הורידו נתיב.

בנוסף, באיילון לכיוון צפון בקטע שבין ראשון לציון לצומת חולון הכביש הוא בן 3 נתיבים. עד יוזמת הקארפול, הנתיב השמאלי ביותר היה נת"צ בשעות הבוקר בלבד (שעות העומס לכיוון ת"א). עזבו שאין כמעט תחבורה ציבורית במסלול הזה, אבל ניחא. זה היה מוגבל בזמן. עתה - 24/7. פתאום אחה"צ גם שם יש עומסים שלא היו לפני כן.

יוזמת הקארפול היא טובה בבסיסה. למעשה, היא אפילו לא חדשה בארץ. בכביש 44 באזור בית דגן לדוגמא הנת"צ כולל גם מכוניות של 4 נוסעים כבר המון שנים. זה קיים גם בעוד כמה מקומות שבהם מותר לרכב מרובה נוסעים לנסוע בנת"צ.

הטעות במקרה הנוכחי כוללת למעשה כמה שגיאות:
* נתיב הקארפול בכביש החוף הוא בנתיב הימני יחד עם הנת"צ ולא בשמאלי כמו שתואר כאן לעיל בדוגמא מארה"ב.
* בבת אחת הוסר נתיב לכל כיוון בכביש עמוס מאוד גם ככה, מה שיוצר פקקים גדולים לא רק בכביש עצמו אלא בכל מערך הכבישים בסביבה. מרחובות בתוך ערים, בכבישים האזוריים והמקומיים מסביב ("עומסי וייז") והגברת העומס בכביש 4 המקביל לכביש החוף ואפילו דיווחים על הגברה מסוימת של העומס בכביש 6.
* אי תחימה בזמן של הפעלת הנתיב כמיוחד למרות שלפני כן הוא היה כזה בחלק מהמקומות. כתוצאה מכך נוצרו פקקים ועומסים בהיקפים שלא היו בשעות שהייתה בהן תנועה פנויה יותר.
* אלטרנטיבת התחבורה הציבורית אינה טובה. הן במערך האוטובוסים (חסרים כ-3000 נהגים!) והן במערך הרכבות .חוסר ההכנות לגידול האמיתי בנוסעים ברכבת ועניינים נוספים עיכבו את בניית המסילה הרביעית באיילון, מה שיוצא צוואר בקבוק ומכאן -חוסר יכולת להגדיל את תדירות הרכבות. מעבר לכך, יש לא מעט מקרים של ביטולי רכבות ומקרים של צפיפויות קשות שהופכים את חווית הנסיעה בה לבעייתית. לדוגמא: הבוקר בוטלה הרכבת של 07:21 בנתניה לכיוון ת"א. שלשום היה ביטול דומה גם כן בין 7 ל-8. המשמעות היא שכולם נדחסים לרכבת הבאה, מה שיוצר חווית נסיעה מזעזעת. אלו סתם דוגמאות על קצה המזלג.

מחבר:  oren_80 [ ה' אוקטובר 31, 2019 10:02 am ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

אאוץ

תמונה

מחבר:  Shiver [ א' נובמבר 03, 2019 10:01 am ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

לפי הוויז ה-2+ חוסך רק דקה?

מחבר:  oren_80 [ א' נובמבר 03, 2019 10:10 am ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

כרגע לפי הוויז מנתניה לת"א הוא חוסך 3-4 דק'....

מחבר:  Shiver [ א' נובמבר 03, 2019 11:57 am ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

לא נשמע לי הגיוני. בניסויים שראיתי זה חסך כמעט שעה בפועל.

אני לא סומך כל כך על הערכות הזמנים של האפליקציה הזאת.

מחבר:  oren_80 [ א' נובמבר 03, 2019 1:50 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

דווקא אני כן.
ראשית, כי היא די מדייקת. גם במקרים כאלו, ע"ע הנתיב המהיר (שנים נסעתי בו כל יום).
שנית, כי זה משתלב טוב עם הדיווחים של האנשים משם.
שלישית, נתיב הפלוס הוא הנתיב הימני ביותר, משמע: השתלבויות של תחנות אוטובוס , כניסות ויציאות אל/מ כביש החוף שמאטות את התנועה בצורה ניכרת כמובן.

מחבר:  ehud [ א' נובמבר 03, 2019 8:06 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

זה לא ילך, וגם כל תחבורה ציבורית (אפילו אם תהיה הכי איכותית וזולה בעולם) אינה תחליף לנסיעה ברכב פרטי עבור רוב רובם של הישראלים (בטח אלו מהמרכז).
מכיוון שב"ה אנחנו הולכים להתרבות פה הרבה יותר, ובקצב מסחרר, כדאי מאד לדאוג לתשתיות כמה שיותר מפותחות. יש פתרונות תשתיתיים כמעט לכל דבר.

מחבר:  ראי שעל הקיר [ א' נובמבר 03, 2019 8:28 pm ]
נושא ההודעה:  Re: נתיב פלוס

אם הבנתי אותך נכון, אתה מציע לקבל את זה שישראלים תמיד יסעו ברכב פרטי (ובדרך כלל לבד) ולהשקיע עוד בתשתיות לרכב פרטי?

עמוד 1 מתוך 4 כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/