ehud כתב:
sir charles כתב:
אני בהלם שהדיון הזה בכלל קיים.
אתם רוצים להאמין באלוהים - תאמינו.
אתם רוצים לא לאכול חמץ - אל תאכלו.
אתם רוצים לא לנסוע בשבת - אל תסעו.
אבל למה לכפות על כולם? צאו לנו מהוריד ראבאק!
זה פאקינג הזוי שבמאה ה21 ציבור שלם שהוא (עדיין) מיעוט במדינה שולט בכזה אופן בשאר האוכלוסיה.
אתה צריך להיכנס לראש של אדם מאמין ודתי.
כתוב בתורה "בל יראה ובל ימצא".
אז לך זה פחות מובן או ברור, אבל מבחינת אדם דתי לראות חמץ בפסח, זו בעיה. . .
כמו שלך יהיה ברור למה לשכן בדלת לידך אסור לשים מוזיקה בפול וולויום בחצות הלילה שאתה רוצה לישון,
כך לדתי זה ברור למה אסור לו לראות באופן ישיר חמץ בפסח, והיכן שהוא יכול למנוע ראיית חמץ בסיטואציה בעייתית - כדאי לעשות זאת.
וחוץ מזה, אנחנו במדינה יהודית . . .
אנחנו צריכים כולנו להתאחד, לאהוב ולהכיר את הצד השני.
מי ייתן וחילוניים יבינו שבמקום סנדוויץ' טונה, אפשר להתחשב במאמינים ולהביא מלפפון ובננה לבית החולים.
וזה יהיה ברור לכולם כמו שברור ל99.99% מהחילונים שביום כיפור לא עושים מסיבות רועשות,
או נסיעות רועשות וכו', גם בלי שיש חוק כזה (למיטב ידיעתי).
ואז מתוך כבוד הדדי הדתיים לא יצטרכו גם לחוקק חוקים כאלו.
אהוד, אשמח לשמוע ממך האם - למיטב ידיעתך - יהודים אורתודוקסיים שומרי מצוות הגרים בחו''ל לא הולכים לבתי חולים בפסח בגלל החשש לראות חמץ. ובכלל האם יהודים אורתודוקסיים שומרי מצוות שגרים בשכנות לחילונים גמורים צריכים לפי ההלכה להמנע כליל מיציאה למרחב הציבורי המעורב מחשש "בל יראה"?
וכנראה שלך לא ברור בדיוק העניין - בפסח נאסר כליל על ידי מנהלי בתי החולים להכניס אוכל כלשהו למאושפזים, ועליהם להסתפק באוכל שמוגש להם (או, למצער, לקנות במסעדות שנמצאות בשטח בית החולים ככל וישנן והן פתוחות, כמובן במחירים מופקעים לרוב). אני מקווה שלא יצא לך מעולם להיות מאושפז תקופה ממושכת, אך גם להרגיש על הפנים וגם להיות מוגבל למה שאתה מקבל מחדר האוכל של בית החולים? לא חוויה מלבבת בכלל.
מעבר לכך, לך תגיד לזקן חולה הסרטן שאחרי עוד טיפול כימותרפיה נוראי הוא צריך להסתפק ב"מלפפון ובננה" ולא יכול להשיב את רוחו במאפה מתוק בהתאם לרצונו (סיפור אמיתי, אחד המקרים שהביאו לתשומת הלב הציבורית לעניין). איפה הייתה החמלה היהודית כשזרקו לו את המאפה שהביא לעצמו מארומה (אגב, מספר ימים לפני פסח, אבל אחרי שביה"ח הוכשר)?