הוקיץ' כתב:
ehud כתב:
א. אין לי בעיה עם המוצא של האדם. הבעיה היא שאצל אותה אוכלוסייה יש יותר רציחות.
אם לא היו הרבה רציחות אצל אותה אוכלוסייה, לא היתי נוקט כלפיהם ביתר חומרה.
אתה מנסה לעוות את המציאות ולטעון שאני נגדם בגלל שהם ערבים - זה הבל וכזב.
ב. "למנוע זכויות אדם בסיסיות מאוכלוסייה קולקטיבית בשם "הביטחון הכללי" (שכמובן תקף אך ורק ליהודים) זה פשע".
מממממ
מעניין מאד, אז אני מבין שאתה מתנגד מאד חריף לסגר.
אתה חושב שהסגר הוא פשע והיית מגדיר את רופאי משרד הבריאות כ"נאצים" בגלל שהם בעד סגר?
ג. אני לא מכניס אדם למעצר מנהלי בגלל "סתם סרט שקרי".
אני אכניס אותו למעצר מנהלי בגלל שהוא עושה סרט שיקרי שסביר מאד להניח שיוביל למותם של יהודים,
וכן מוביל בפועל להגברת האיבה בין העם היהודי לבין יושבי הארץ הערבים.
בנוסף לשאלה שלי אליך על הסגר, יש לי עוד שאלה אליך -
אם בנצי גופשטיין יעשה מחר סרט שקרי שהערבים כולם רוצים לרצוח אותנו, ומתחת לכל כאפיה של ערבי מסתתר סכין
שהוא רוצה לתקוע ליהודי בלב, האם היית מסיר את הסרט או מאפשר לו לשדר את זה בשם חופש הביטוי?
א. זה לא משנה אם אתה בעדם או נגדם (למרות שאת הגזענות שלך כבר הפגנת פה פעמים רבים), אנחנו מדברים פה על מדיניות. מדיניות כפי שאתה מתאר היא גזענית בהגדרה, לא חוקית ואנטי דמוקרטית (משהו שאתה די חלש בו מסתבר). אני אעשה את זה פשוט בשבילך כדי שתבין, אם לא מעט יהודים נתפסו מועלים בכסף (אחוז גבוה מהאחוז שלהם באוכלוסייה), האם אתה בעד להחמיר את העונש של אותו מועל בכספים יהודי נטו כי הוא יהודי? לחילופין האם אתה בעד לתת עונשים קשים יותר למרוקאים כי יש אחוז גבוה של מרוקאים בבתי הכלא?
ב. מה? זה רציני זה? אתה באמת לא מצליח להבין את ההבדל? לא יאמן שאפילו צריך להסביר את זה, אבל הנה:
במקרה אחד אתה מגביל זכויות אדם של אנשים כדי להגן
עליהם, בעוד במקרה השני אתה מגביל זכויות אדם של אנשים מסוימים (חפים מפשע ברובם המכריע) כדי להגן על אנשים אחרים שלא סובלים מאף פגיעה בזכויותיהם. אני בכלל לא מדבר על זה שיש פה מקרה חד פעמי של מגפה היסטורית שמאוד קשה לשלוט בה וגם כאן הסגר הזה מוגבל במיליון ואחת הגבלות משפטיות. האם אתה בעד לעשות עוצרים על יצהר כי יוצאים משם הרבה מחבלים? האם אתה בעד לעשות עוצרים על שכונת ג'סי כהן בחולון כי יש שם הרבה פשיעה?
ג. "סביר מאוד להניח שיוביל למותם של יהודים". למה זה סביר מאוד להניח? כאילו אני מבין למה אתה חושב ככה, אבל יש לך איזשהם הוכחות או שזו סתם תחושה? ומה בדיוק יעזור מעצר מנהלי?
לגבי השאלה שלך על בנצי גופשטיין, בעיני אתה מתאר פה משהו גרוע ממה שבכרי עשה אבל עדיין הייתי מאפשר לו לשדר את זה.
א. נקודת המוצא שלי היא לא מוצא האוכלוסיה (כמו שאתה מנסה לטעון כמצופה מאיש כזב), נקודת המוצא שלי היא שכל אוכלוסייה שבה יש פשיעה מרובה, בלי קשר למוצא שלה, צריכה ענישה ואכיפה מוגברת.
אם למשל בשכונת ג'סי כהן בחולון יש יותר פשיעה, אז צריך יותר לאכוף שם את החוק. אבל זה לא קשור לכך שהשכונה מלאה במרוקאים או לא, אלא פשוט כי יש שם הרבה פשיעה. אם בבני ברק יש הרבה העלמת מס, אז צריך להשקיע שם יותר באכיפה, אבל זה לא בגלל שאני טוען שחרדים הם גנבים, אלא פשוט, כי אם זו המציאות, אז צריך לטפל בה.
מה לעשות, רוב הרוצחים והגנבים יוצאים מהאוכלוסייה הערבית (מקווה שגם על זה לא תתווכח איתי), ולכן צריך להשקיע שם יותר אכיפה וענישה.
מקום עם ערבים שיש בו מעט פשיעה (אולי אבו גוש?) מבחינתי שתהיה שם אכיפה מינימאלית.
ב. לא הבנת את הדוגמה של הסגר. אני אסביר :
נניח שיש בבני ברק אחוז גבוה של מאומתים (כמו שבג'נין יש אחוז גבוה של רוצחים וגנבים), האם אתה חושב שזה מעשה "נאצי" להטיל סגר על העיר בני ברק כמו שזה מעשה "נאצי" להטיל סגר על ג'נין? (כינית את זה כ"עונש קולקטיבי" כמצופה מאיש כזב, כאשר בפועל מדובר פה על הגנה על אזרחים מערים אחרות, ולא על "ענישה") ?
ג. למה אני טוען שאי הטלת סגר יוביל למותם של יהודים?
אני מניח ששמעת על מרץ השחור (מרץ 2002).
אני מניח שיצא לך לקרוא רק ב 5 שנים האחרונות על מאות מרצחים ערבים שיוצאים מיו"ש כדי לדקור יהודים (ולא בהכרח רק חיילים ומתנחלים). על כמה יהודים שמעת בשנים האחרונות שיצאו לדקור ערבים, תזכיר לי?
מניח שגם יצא לך לראות בשנת 2000 על הלינץ' ברמאללה*. כאשר אחוז נכבד מתושבי העיר השתתפו בפועל באירוע ברברי מול 2 חיילים שבטעות נכנסו לשם ומסרו להם את הנשק (שכלל לא היה טעון). וזה עוד רמאללה*, עיר שנחשבת "ערכית" ו "מתונה" אצל ערביי יו"ש.
*אין דבר כזה רמאללה, אני לא מכיר בשם הזה ומשתמש בו כאן רק לצרכי הדיון. מדובר בירושלים הצפונית. גם אם זה ייקח עוד כמה שנים.