בתקופה האחרונה אני נתקל בדי הרבה פוסטים זועמים של בעלי רכבים חשמליים על כך שרכבים רגילים חונים בעמדות הטענה שאמורות להיות שמורות לרכבים חשמליים (או שרכבים חשמליים אחרים משתמשים בהם בתור חניות לזמן ממושך). מצד אחד אני קצת מבין אותם, אם אנשים היו משתמשים בעמדות תדלוק בתחנות דלק בתור חניה אז ברור שזה היה מאוד מרגיז. מצד שני-לפחות עד כמה שאני ראיתי, עמדות ההטענה האלו נמצאות במגרשי חניה וחניות רחוב כאלו ואחרות, אז האם עצם העובדה שלקחו מקום שיכל לשמש כחניה לכולם והפכו אותו, לפחות בתיאוריה, לשטח שמותר לשימוש רק לבעלי רכבים חשמליים, זו לא הפקעה של שטח ציבורי שאמור לשמש את כולם לטובת קבוצה קטנה מאוד שהיא, במקרה או שלא במקרה, גם מורכבת בעיקרה מאוכלוסיה עשירה מהממוצע? במדינה שבחלקים לא קטנים ממנה חניה פנויה זה מצרך נדיר ויקר, כל הפקעה של שטחים שיכלו לשמש כחניות נשמעת לי די בעייתית.
אם היה מדובר על עמדות הטענה לרכבים שמשמשים כסוג של תחבורה ציבורית שאמורה להוריד את העומס מהכבישים אז ניחא, אבל מדובר בעמדות שמשמשות, אם הבנתי נכון, בעיקר (או רק) רכבים פרטיים.
_________________ כורסה נוחה זה התחלה של סוף
|