אורליאן כתב:
ציטוט:
אורליאן, מה לעשות כשמדובר בציבור גדול מאוד ולא בעוד אדם בעל מחשבות פרטיות, צריך להתחשב, בטח כשמדובר במדינה כמו שלנו שמשוועת ללוחמים בצבא.
לעניין ה"לוחמים" כבר התייחסתי במהלך הת'רד. לא מדובר בעניין מרשים במיוחד, ובטווח הארוך, ייצא שכרנו בהפסדנו. ניצני הצרה הזו כבר צצים בימינו, ומתחילים להבין שצריך לפעול לדילול הנושא הזה, בטח בצורתו המאורגנת. כי בשלב הראשון, אנחנו מכשירים פלוגות מליציוניות, שנאמנותן למדינה ולחוקיה מוטלת בספק. בשלב הבא, נגלה שהנגע הזה בצבא כל כך גדול, שהצבא לא יכול לתפקד. עוד לפני שאתה מנסה לשכנע אותי להתחשב בהם, אני מסביר לך שאני לא משוכנע שאני בכלל רוצה אותם. צריך לגייס אותם "כדרך כל בשר", ולא במאורגן, ולנטרל את העוצמה הפוליטית התוך צבאית, שהגיוס הקולקטיבי מקנה להם. זה גול עצמי מבחינת המדינה.
ציבור גדול? מממ... אני מכיר ציבור גדול מאד שרוצה מדינה משלו בגדה המזרחית (לפחות... כי חלק גדול רוצה אותה גם על שאר השטח). שנתחשב? בכל זאת- ציבור גדול אתה יודע... לא נעים. והרי צריך להתחשב.
בצבא, באזרחות, החיים מתנהלים על פי חוקים, ועדיין לא מצאתי חוק שתחולתו מותנת אלא אם כן ציבור גדול (יחסית. לא רוב. סתם גדול) מתנגד לו. החוק קובע חובת ציות לפקודות חוקיות. ניתנה פקודה (אפילו לא חכמה, אבל חוקית), והיא סורבה. יש להענש על כך. על מה יצא הקצף?
בחיי, המון דיונים בסגנון הזה ניהלתי בחיי. אתה מצטיין באגרסיביות לא נעימה, לצד טיעונים חלשים עד הזויים.
חלק פשוט חלש. הטיעונים שלי לא הזויים, אני חושב שמה שאתה מציע יכול להמית עלינו אסון. אתה לוקח חבורה של חיילים שסה''כ לא רוצים להיות נוכחים בטקס בו נשים שרות, שזה דבר כ''כ שולי ולא מעניין ומקצין למקומות מרחיקי לכת.
הייתי מסכים איתך לגביי חיילים שמסרבים לפנות מאחזים בלתי חוקיים וכו', אבל בעיניינים כ''כ לא משמעותיים.....בחיי שאתה משדר לי קטנוניות מדהימה... עושה פיל מזבוב.
ואם מחר יבוא ח''כ שיחייב את בני המיעוטים בצבא לדקלם את ההמנון בצבא, ללמוד על ערכי המדינה היהודית, ולהיות נוכח בטקס קבלת שבת והם לא יסכימו, מה תעשה? תרצה לאבד גם אותם? עכשיו בטח תגיד שאני מביא דוגמא לא קשורה, וכו' וכו'...זה מה שאתה עושה בכל הת'רד הזה, אבל זו דוגמא סופר רלוונטית לנושא.
אבל עזוב, שאף אחד לא יפריע לך לתאר אותי כאדם אגרסיבי וקשה, שזה אגב, דבר נכון(בלי אגרסיביות לא תגיע לכלום בחיים)אבל לא קשור במאום לת'רד או על השאלה האם אני צודק או לא.