סל ניוז

פורום הכדורסל המוביל של ישראל
עכשיו ו' נובמבר 22, 2024 4:33 pm

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]




פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 61 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3
מחבר הודעה
הודעהפורסם: ה' פברואר 02, 2012 3:50 am 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ש' נובמבר 19, 2011 10:29 pm
הודעות: 1176
בלוג: הצג בלוג (0)
ציפה דריפה אלמדלסי כתב:
הטענה שלי היא שבית הספר לא נותן לך כלים וידע לחשוב, אלא אך ורק יכולות שינון ודקלום לכמויות חומר גדולות.

לא מדויק, בלא מעט המקצועות אכן כך הדבר. אך יש מקצועות שמידת ההצלחה בהם קשורה בכלים אחרים, מתמטיקה ופיסיקה למשל.
בעיקרון, מסכים שזה אחת הרעות החולות של מערכת החינוך ולהבנתי היא בעיקר קשורה ברמת ההוראה הקיימת: באופי ובצורת הלימוד, ובסגנון הבחינה הסופית- שאלות של הבנה (לא קיים) מול שאלות שינון (שזה גם כלי הכרחי בעיניי).


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ב' פברואר 06, 2012 11:41 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 12:53 pm
הודעות: 11631
בלוג: הצג בלוג (0)
FLASH כתב:
שיבר, זה בגלל ש99% מהחרדים ילכו למכללה דתית סטייל מכון לב, כמעט לא תמצא אותם בטכניון/בן גוריון/העברית. אותם חברה למדו בשנת מכינה את כל הבגרויות, לא רק מתמטיקה ופיזיקה, ולפחות אצלנו, רובם הסתדרו מצוין בהמשך.
אם מוותרים בתיכון על לוגריתמים וטריגו והחפירות של מתמטיקה 5 יחידות , לדעתי אפשר להשלים את זה+פיזיקה ב2 קורסי קדם אינטסיביים, תוך 4 חודשים. האם צריך לוותר על זה בתיכון? קטונתי...


גם במכון לב אחוז החרדים המסיימים הוא נמוך.
לא מזמן עלה הנתון על פיו בעוד 90% מהחרדיות מצליחות לסיים תואר, אצל החרדים הנתונים קרובים ל50% (ומעדות שאני שמעתי על החוג לאלקטרואופטיקה זה מתקרב לרבע).

אני לא מסכים עם הזלזול בשינון ובגריסת חומר.
העובדה שהלשון היום דלה כל כך, ועולם האסוציאציות של נער ישראלי דומה לזה של בארט סימפסון, היא העדר מפגש אינטנסיבי עם חומרים ברמה גבוהה.
כשאתה לומד ומשנן חומרים כמו תנ"ך,הסטוריה, חז"ל , ספרות ישראלית, ספרות כללית האופקים שלך אמורים להיות יותר רחבים.
ההסתכלות שלך על החיים אמורה להיות עשירה יותר.
זה נכון שבלחיצת כפתור ילד ישראלי יכול לדעת מי היה "אחד העם", מתי התחילה העליה השלישית ומהי תורת המשחקים,
אבל המבט שלו אטום, הוא עובר ליד ההרודיון וזה לא אומר לו כלום, הוא רואה פראפרזה ולא מסוגל להבין על מה היא בנויה.

_________________
ראי שעל הקיר כתב:
צודק, אני מתנצל.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ב' פברואר 06, 2012 12:59 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ה' נובמבר 30, 2006 12:09 pm
הודעות: 9671
בלוג: הצג בלוג (0)
לא יעזור לשנן כמויות חומר אדירות בלי יכולת לשלוף את החומר המשונן.
אחד מהם המערכת דורשת, את השני לא.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ב' פברואר 06, 2012 1:04 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 12:53 pm
הודעות: 11631
בלוג: הצג בלוג (0)
"יכולת לשלוף את החומר המשונן" זה מסוגלות שמתרגלים במבחן.
אה אבל אסור להעמיס על הילדים המסכנים להבחן בעל פה על "שירת דבורה",גם ככה כל כך קשה להם.

_________________
ראי שעל הקיר כתב:
צודק, אני מתנצל.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ב' פברואר 06, 2012 1:06 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 8:50 pm
הודעות: 30392
בלוג: הצג בלוג (14)
אבימאל, ההודעה שלך גונרטה על ידי תוכנת קיטור אוטומטית? כי היא לחלוטין בשטאנץ, לא רק כלפי הדור הנוכחי אלא כלפי כל דור באשר הוא.

אני בכל אופן מביט באחיינים שלי ומקנא לחלוטין במצב שלהם ביחס למה שאני הייתי (למרות בני גורן וזה שכבר לא מלמדים דוסטוייבסקי לבגרות). ואני גם מרשה לעצמי להגיד שהם מממשים את הפוטנציאל שלהם הרבה יותר ממה שהדור שלי, כולל אותי, מימש.

ושינון זה איחסה. ושינון כפוי זה תועבה מוחלטת. אם נותנים את הדוגמה של לוגריתמים (וגם טריגונומטריה), אז זו דוגמה מופלאה לאיך לימוד באמצעות שינון יהפוך את המתמטיקה לדבר השנוא ביותר על תלמידים, ולימוד באמצעות כללים והיגיון גם יקל בהרבה על הלמידה וגם יהפוך אותה למעניינת ומשמעותית.

_________________
"ונניח שזה נכון - מי ידע מזה?" שמעון מזרחי על פרשת הפיצה
"המזל של מכבי הוא שחסכנו מהם להפסיד מול ירושלים בגמר" (מוטי אמסלם)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ב' פברואר 06, 2012 1:26 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 12:53 pm
הודעות: 11631
בלוג: הצג בלוג (0)
נובמת.
איך אתה יודע את הABC אם לא בגלל שינון כפוי?
לא צריך דוקא מבחנים והכתבות, כל דרך שתגרום לילדים להכיר טוב את החומר (לא מיומנות ולא כלים - חומר), תתקבל בברכה.

_________________
ראי שעל הקיר כתב:
צודק, אני מתנצל.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ב' פברואר 06, 2012 3:03 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 8:50 pm
הודעות: 30392
בלוג: הצג בלוג (14)
אני יודע כי לימדו אותי. לגבי אנגלית, אני לא יודע באיזו מידה האיבה שלי ללימוד שפות קשור ללימוד גרוע ולכפייה מזיקה, כי אני לא זוכר הרבה מכיתה ד' (חוץ מזה שהשיעורים היו סיוט, אבל אולי באשמתי). לגבי תנ"ך, אני יכול להבטיח לך ש90% מהשינאה שלי ללימודי התנ"ך מחד וללימוד בע"פ מאידך (ועל השני חבל לי הרבה יותר מאשר על הראשון) קשורה לכך שנאלצתי לדקלם להורים שלי את שירת הים אחרי שהמורה דיווחה להם שלא למדתי את זה בעל פה מספיק טוב.

אגב, למותר לציין, חינוך צריך להתאים את עצמו לתלמיד, ליכולותיו ולצרכיו. ואין שום דבר שנלמד בבתי הספר שחשוב ללמוד אותו בפני עצמו. אבל זה כבר מגיע לשאלות שניסיתי להתחמק מהן בחלקי הדיון שבהם השתתפתי.

_________________
"ונניח שזה נכון - מי ידע מזה?" שמעון מזרחי על פרשת הפיצה
"המזל של מכבי הוא שחסכנו מהם להפסיד מול ירושלים בגמר" (מוטי אמסלם)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ב' פברואר 06, 2012 6:00 pm 
מנותק
Freshman

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 11:38 am
הודעות: 645
בלוג: הצג בלוג (0)
Shiver כתב:
לא הבנתי גם כל כך מה האלטרנטיבות לזה. להרחיב בלימודי ספורט? תנ"ך? ספרות?

כלכלה מיקרו-מאקרו, פילוסופיה, פיזיקה וכימיה, היסטוריה שלא קשורה ליהודים, שפה נוספת, יצירתיות.
כל אלה צריכים להיות חובה ולא מקצועות בחירה. את המתמטיקה כבר יילמדו על הדרך כי היא כלי בסיסי להבנה של מקצועות אלה, ולא כמתמטיקה לשם המתמטיקה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ב' פברואר 06, 2012 6:18 pm 
מנותק
Freshman

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 11:38 am
הודעות: 645
בלוג: הצג בלוג (0)
אה, והבעיה הכי גדולה כיום בתיכונים היא שכל המערכת מוכוונת אך ורק כלפי הבגרות, כי היא נבחנת רק באחוז מקבלי התעודה.
זה בסיס כל הרוע וטמטום שיוצא מהמערכת הזאת.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ב' פברואר 06, 2012 6:35 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ו' דצמבר 01, 2006 9:03 pm
הודעות: 9653
בלוג: הצג בלוג (0)
מארק כתב:
Shiver כתב:
לא הבנתי גם כל כך מה האלטרנטיבות לזה. להרחיב בלימודי ספורט? תנ"ך? ספרות?

כלכלה מיקרו-מאקרו, פילוסופיה, פיזיקה וכימיה, היסטוריה שלא קשורה ליהודים, שפה נוספת, יצירתיות.
כל אלה צריכים להיות חובה ולא מקצועות בחירה. את המתמטיקה כבר יילמדו על הדרך כי היא כלי בסיסי להבנה של מקצועות אלה, ולא כמתמטיקה לשם המתמטיקה.


אני בעד כל אלה.

לימוד המתמטיקה התיכונית היא לא "לשם המתמטיקה". זה פשוט כי כדי להבין נושאים במורכבות כזו צריך דידקטית ללמוד אותם כאסכולה נפרדת ובצורה מסודרת ולא 'על הדרך' בזמן שלומדים נושאים במדעי הטבע או בתכנות. אני זוכר זיכרון רחוק שהמורה שלי לפיזיקה ניסה ללמד אותנו וקטורים. זה היה די אסון מהלך.

_________________
All Your Dreams Are Made, When You're Chained To The Mirror And The Razor Blade


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ב' פברואר 06, 2012 7:03 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 8:50 pm
הודעות: 30392
בלוג: הצג בלוג (14)
אני ממש לא מבין את הרשימה הזו. אפילו לא מתחיל להבין.

לא מעט תלמידים שונאים פיזיקה וכימיה ברמה תיכונית. בגדול, בשיטה הנוכחית רוב התלמידים לא ילמדו יותר ממקצוע אחד בפיזיקה/כימיה/ביולוגיה (אני מדבר על רמה מתקדמת), ולדעתי זה מצוין. ולמה לעזאזל כל הנ"ל נמצאים ברשימה (סליחה, ביולוגיה לא - למה בעצם?), אבל מתמטיקה היא רק "כלי"? מה עם אותם אנשים שאוהבים מתמטיקה כמתמטיקה ורוצים ללמוד דווקא אותה?

לגבי פילוסופיה, זה בכלל לא מובן לי. אני מניח שזה קשור לטעם הספציפי של מארק, אבל זה כל העניין. לכל תלמיד יש טעם ספציפי משלו והמערכת צריכה ללמוד להיות מספיק גמישה כדי שכל תלמיד ימצא את המסלול שבו הכי "נוח" (במובן הלאו דווקא נוח) לו להתקדם. מערכת קשוחה ובנויה על פי קפריזות של מן דהו, ויהא חתן פרס נובל, תוציא דור שלם של תלמידים מתוסכלים.

ואגב, לגבי המתמטיקה, צריך לזכור שמתמטיקה של תיכון מכילה מגוון שלם של נושאים שלחלוטין נעדרים מלימודים מתקדמים במתמטיקה. לדוגמה, סטודנט יכול ללמוד תארים שלמים במדעי הטבע, בלי להתקרב בכלל לגאומטריה של תיכון. זו רק המחשה שמתמטיקה בתיכון (בחלקה לפחות) נלמדת כמקצוע עצמאי ועם יופי בפני עצמו, ולא כאיזה כלי עזר למשהו אחר, בין אם ברמת התיכון או רמה מתקדמת יותר.

ואני לא בהכרח חושב שזה רע להיות אוריינטד לבגרות. קורסים אוניברסיטאיים הם מאוד אוריינטד לקראת הבחינה (ובחינה באוניברסיטה הכי קשה יותר מרוב הבגרויות שתלמיד יעשה ביחד), וזה לא פוגם בהם בכלום. מה שרע זה כשהופכים "למידה לבחינה" לשילוב שבין שינון ותירגול אינסופי, שני האמצעים הטובים ביותר לגרום לתלמיד לשנוא את החומר ולשכוח אותו דקה אחרי הבחינה.

_________________
"ונניח שזה נכון - מי ידע מזה?" שמעון מזרחי על פרשת הפיצה
"המזל של מכבי הוא שחסכנו מהם להפסיד מול ירושלים בגמר" (מוטי אמסלם)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  
פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 61 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]


מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 19 אורחים


אתה לא יכול לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה

חפש:
עבור ל:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
מבוסס על phpBB.co.il - פורומים בעברית. כל הזכויות שמורות © 2008 - phpBB.co.il.