https://www.facebook.com/EuroFeedBasket ... 13/?type=3מתוך העמוד ( המצוין ) "יורופיד" בפייסבוק :בעוד חודש בדיוק תיפתח עונת הכדורסל הישראלי עם משחקי גביע ווינר. כמעט כל הקבוצות סיימו את הרכבת הסגלים וזה זמן טוב לבדוק מה קורה בגזרת המנויים של הקבוצות. סביר להניח שמעתה ועד תחילת העונה המספר לא יגדל בהרבה.
הסיפור המעניין ביותר הוא כמובן מכבי ת"א והפועל ירושלים. יתר הקבוצות שומרות בגדול על מספר המנויים הקטן יחסית שלהם כאשר גם קבוצות כמו הפועל ת"א והפועל חולון מכרו עד עתה כמות דומה של מנויים כמו בעונה שעברה (חולון טיפה יותר, הפועל ת"א טיפה פחות).
אז מה המצב אצל הגדולות?
במכבי ת"א המצב לא רע. לפי ההערכות והשמועות עד עתה נמכרו סה"כ 8300 מנויים, מספר טיפה יותר נמוך מאשר היה בעונה שעברה באותה תקופה. בסופו של דבר בעונה שעברה מכבי ת"א הגיעה לבערך 9000 מנויים כשצריך לזכור שיש רק 10 אלפים מקומות למכירה. שאר המקומות בהיכל נשמרים למכירה לקבוצה היריבה ומקרי קיצון אחרים. בסה"כ הצהובים עומדים במטרה שלהם, שזה לא לרדת מ-8500 מנויים השנה, לאחר 4 השנים הקשות ביורוליג.
בהפועל ירושלים המצב דווקא כן רע. למרות ההצהרות בעונה שעברה על מספר של 8000 מנויים, הדבר לא מדויק ונובע עקב הרצון לנפח את המספרים. בעונה שעברה מכרה הפועל ירושלים 5500 מנויים שצורפו לעוד 1500 מנויים של מחלקת הנוער. בסופו של דבר, לקבוצה היו 7000 מנויים רשומים. רק כדי להסביר לגבי מחלקת הנוער - לעניין הזה כמעט ואין הכנסה. ל-1000 ילדים המנוי הזה מגולם במחיר שהם משלמים למחלקת הנוער ובית הספר לכדורסל. עוד 500 מקבלים את המנוי במחיר מצחיק של 200 ש"ח. לכן, מבחינת מכירה נטו, שכוללת עבודת שיווק, ירושלים מכרה בעונה שעברה 5500 מנויים.
וכמה השנה?
כרגע הפועל ירושלים עומדת על בערך 3000 מנויים שנמכרו. נוסיף את 1500 המנויים של מחלקת הנוער וכרגע לירושלים יש 4500 מנויים סה"כ, מספר נמוך מאד לא רק לעומת העונה שעברה אלא גם לעומת הציפיות והחזון של המועדון עם הכניסה לארנה. המטרה של האדומים היתה עליה הדרגתית לאורך כל עונה אבל עם העזיבה של אורי אלון והבחירה לשחק בליגת האלופות, יחד עם האכזבה מהעונה שעברה, אפשר להבין את האוהדים. דווקא בשבועיים האחרונים יש התעוררות קלה לאחר ההגעה של ג'יימס פלדין וסביר להניח שגם החתימה של אמארה סטודמאיר תגרום לאוהדים לרכוש בכל זאת מנוי. בכל מקרה, ההימור שלנו הוא 5500 מנויים רשומים, כולל מחלקת הנוער, בסה"כ.
מהפועל בנק יהב ירושלים נמסר בתגובה:"צר לנו כי בחרתם לפרסם נתונים על מכירת מנויים של קבוצות ללא בקשה לקבל את הנתונים מהקבוצות או לכל הפחות לבקש מהן תגובה למספרים. לצורך העניין, כל הנתונים שפרסמתם על הפועל "בנק יהב" ירושלים שגויים ונבקש לתקנם. בעונה שעברה נמכרו כ-7500 מנויים ולקראת עונת המשחקים 2018/2019, כאשר נותר חודש וחצי לפתיחת העונה, נמכרו למעלה מ-5500 מנויים. אנו בטוחים כי עד תחילת העונה נדביק ואף נגדיל את הכמות בהשוואה לעונה החולפת, וכי גם בעונה הקרובה הקהל הנהדר שלנו יוביל בכמויות הצופים את כל המסגרות בהן תשתתף הקבוצה, כפי שעשה בשנתיים האחרונות".