Hacohen כתב:
ה"רוסים שמשתלבים בחברה היהודית" הם הדוגמה הקלאסית להזדהות שנוצרה עם הזמן. יש את העלייה הסובייטית הקלאסית של הציונים שהעריצו את שרנסקי, יש את אלה שנזכרו שהם ציונים כשברה"מ התפרקה, ויש את אלה שהגיעו לישראל כי כמה רובלים סידרו סבתא-רבתא יהודייה באיזה פנקס ילודה של כפר חשוד. בכל פינת רחוב מרכזי בישראל יש היום חנויות "דליקטס" רוסיות שמוכרות חזיר בפרהסיה, עבור חלקם הלא-קטן הנוביגוד הוא חג פי אלף חשוב מיום הכיפורים ו"יום הנצחון על גרמניה הנאצית" חשוב לחלק מהמבוגרים שבהם פי אלף מאשר יום העצמאות. ועדיין הם חלק אינטגרלי מהחברה פה, השתלבו, התערו. ככה זה הגירה בדרך כלל. אגב, שאלת את עצמך פעם למה לחלק מהנשים האתיופיות שעלו כיהודיות מקועקע צלב על המצח?
אבל מן הסתם לא אשנה את דעותיך לגבי הגירה, אז אפשר לחזור לדיון הפילוסופי היותר מעניין בעיניי, מיהו יהודי ולמה זה לא אבסורד להגדיר משהו ע"י משהו שאתה לא מאמין בו.
אותם רוסים שהגיעו לכאן התאפשר להם לעשות זאת מכוח החוק, לא מכוח הסתננות. יש להם מקורות שקושרים אותם לאותה "שבטיות" ורובם רואים בעצמם כשייכים במידה זו או אחרת ל"עם" היהודי (ורבים מהם עוברים גיורים במסגרת הצבא או במסגרות אחרות). וגם אם יש כאלה שלא, ויש, אז אני מוכן "לסבול" אותם כדי לזכות בכל השאר. שיאכלו חזיר, שיחגגו נוביגוד (כולה שנה חדשה, אפשר לחשוב. מכיר מלא לא רוסים שחוגגים את זה בשנים האחרונות) ממש לא איכפת לי. מה שחשוב הוא שהם יודעים שכאן, מעבר למצב כלכלי עדיף בד"כ, לא ירדפו אותם על בסיס "יהדותם" (לך לאוקראינה וראה בעצמך כמה אנשים עם קעקועי צלב קרס תראה הולכים באין מפריע ברחוב), כאן הם ירגישו יותר בטוחים וכנראה יותר שייכים (או לפחות הילדים שיהיו להם). מקסימום יסבלו קצת מבדיחות עדתיות.
מה שנורטון אמר מאוד נכון - מעבר לעניין הדתי או הדרך בה אתה מגדיר את עצמך, אני לא מתעלם מהדרך בה בחו"ל מגדירים אותי. הרבה מאוד יהודים, לרבות כאלה שאינם יהודים עפ"י ההלכה, נתקלים באנטישמיות למרות שהם לא מגדירים את עצמם ככאלה, אלא כי אחרים מגדירים אותם ככאלה. יש לאנשים כאלה מקום כאן.
המצב עם האתיופים די דומה. יש את הפלאשים שנחשבים ליהודים שהמירו את דתם (כנראה אנוסים) שאינם מורשי עלייה מכוח חוק השבות, אלא אם הוכיחו שהם צאצאי ביתא ישראל. ובכל אופן, יש קשר מסוים עם "הרעיון היהודי", ולא מעלים לכאן כל אתיופי לא יהודי אקראי.
עם האריתראים והסודנים פשוט אין שום זהות. אין לי שום אינטרס להביא אותם לכאן ולהכביד על מוסדות הרווחה, קופות החולים ובתי החולים, על שכונות העוני הגם כך עניות וכו'. גם ככה המדינה הזו נהיית צפופה יותר ויותר, אז אני כן מעדיף עלייה סלקטיבית של יהודים.