Hacohen כתב:
נביא בעירו כתב:
אני שומר שבת כי החלטתי לקבל על עצמי חלק מההלכה היהודית. הסיבה להחלטה הזו היא שחשוב לי להנכיח, לפחות קצת, אלהים/קדושה/הודיה (קרא לזה איך שאתה רוצה) בחיי היום יום שלי. למזלי, נולדתי יהודי, ואני מחזיק בחוכמה עתיקה ודי מדהימה מכל מיני בחינות, ולכן האופן שבו בחרתי לעשות את ההנכחה ההיא שעליה אני מדבר, היא בשיטה שבה הלכו אבות אבותיי.
הנימוק שנותנת התורה לשמירת השבת? המנוחה של אלהים ביום השביעי לבריאה. אני מניח שידעת את זה. ומה אתה יודע על פשט ודרש, גילוי וכיסוי, אקזוטריה ואיזוטריה?
מהי המשמעות, בעיניך, של "נולדת יהודי"? איזו משמעות דתית יש לזה?
אני בוודאי יודע מה הנימוק. ואני גם יודע שכל התירוצים שבאו אחר כך הם דוגמה מובהקת ל"טיעון אפולוגטי מהו". עד היום בכל קידוש שנערך בעולם האורתודוקסי, אומר המקדש:
"יוֹם הַשִּׁשִּׁי. וַיְכֻלּוּ הַשָׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל צְבָאָם.
וַיְכַל אֱלֹהִים בַּיוֹם הַשְּׁבִיעִי מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה
וַיִּשְׁבֹּת בַּיוֹם הַשְּׁבִיעִי מִכָּל מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה.
וַיְבָרֶךְ אֱלֹהִים אֶת יוֹם הַשְּׁבִיעִי וַיְקַדֵּשׁ אוֹתוֹ
כִּי בוֹ שָׁבַת מִכָּל מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים לַעֲשׂוֹת."
יום שבת כנגד היום השביעי, קל וברור. אין עוד דוגמה בתורה, למיטב ידיעתי, ש"יום" הוא במשמעות אחרת מ"יום" שאנחנו מכירים.
זה שלא נעים להרבה דתיים להיות הפרימיטיביים שמאמינים בתהליך הבריאה הזה, ולכן מתרצים תירוצים מאוחרים ואפולגטיים לכך שהכל שם רמזים ומה שכתוב זה לא מה שהתכוונו...ייאמר לזכותו של צוד שהוא בא ואומר: וואלה, תקראו לי איך שתקראו לי, זה מה שכתוב ובזה אני מאמין.
כבר אמרו לך בעבר, גם אני, אבל קשה שלא להגיד לך שוב - אתה כותב באופן מאוד מתנשא ואגרסיבי, ובמקרה הזה גם לא כל כך חכם. שאלת למה
אני שומר שבת. עניתי לך. ועכשיו אתה מגחך עליי ומשייך אותי, אם אני מבין נכון, ל"הרבה דתיים שלא נעים להם להיות הפרימיטיביים שמאמינים בתהליך הבריאה הזה, ולכן מתרצים תירוצים מאוחרים ואפולגטיים". אז מעבר לזה שזאת התנהלות קצת משונה מצידך, אתה גם לא מבין את מה שאני כותב. אני
לא חושב שהמשמעות "האמיתית" של הטקסט היא אחרת מכך שאלהים שבת מכל מלאכתו. אני אומר שאני
אוהב את הסיפור על האל ששבת מכל מלאכתו ומחוייב אליו, והמחויבות שלי לסיפור הזה לא קשורה בשאלה הרת הגורל "האם הוא קרה באמת". בדיוק באותו אופן, אני לא חש שום צורך להביא לך עכשיו מדרשים אפולוגטיים על כך ששנה שלנו זה לא שנה בתורה וכל הדבר הזה. זה לא מעניין אותי. השאלה שלי לגבי הטקסט של בריאת העולם היא לא "האם ככה קרה באמת", אלא האם הוא רלוונטי עבורי כשאני רוצה לעבוד את אלוהיי.
במילים אחרות: אם מה שמעניין אותך בת'רד "דת" הוא דיון לגבי שאלות של קיום האל, מעמד הר סיני - כן או לא, בריאה בשבעה ימים לפני 5,780 שנה או מפץ גדול, מפלצת ספגטי וכו', אז שיהיה בהצלחה. אני כאן כדי להזכיר ש"הדת" היא הרבה יותר מזה, ושאפשר להיות אדם דתי גם בלי להאמין בהכרח באמיתות המיתוס הדתי המרכזי של הדת אליה אתה משתייך.