הוקיץ' כתב:
אני אתחיל מדיסקליימר קטן וזה שכנראה אין לנו בכלל בסיס משותף לדיון. חלק מהטיעונים שלך הם לדעתי כאלה שאי אפשר לקחת ברצינות במאה ה-21 וספציפית המשפט "אבל הכי חשוב זה שאנחנו פה כדי לתקן עולם במלכות שדי, גם אם זה מכאיב (לא יותר מידי) לאחרים.", זה משפט שממש אבל ממש שייך לתורות גזע.
אם אתה לא חושב שיש בעולם אמת אבסולוטית, אין לך בסיס לדיון עם אף אחד. מי אמר שהצד הצודק הוא אנחנו והאמריקאים, ולא צפון קוריאה ואיראן?
ממש כואב לי שהסקת מהאמירה שלי שהיהדות מזכירה או שווה לתורת הגזע.
העם היהודי נועד להוביל את העולם כולו למקום טוב יותר.
יש דברים שהם נסבלים - האדם פוגע בטבע והורג בעלי חיים על מנת לבנות ולאכול - לרומם את העולם.
כך גם העם היהודי צריך לרומם את העולם לעבר אלוקיו (נניח ש"אלוקיו" זה התכלית שלו).
המחיר הוא סביר -
ערביי יו"ש שחלק גדול מהם חי בעוני יחסי, וצריכים לעמוד במחסומים (נציין בדרך אגב שהם מקבלים טיפול בבית חולים של ישראל וכו').
אגב, אם כולנו הינו יותר דבקים באלוקינו, הכל היה בא בקלות יותר, גם לערבים, ולבריאה כולה.
הוקיץ' כתב:
הטיעון הימני של "אין דבר כזה עם פלשתיני" הוא מעייף וקצת פתטי. . . . כאילו שמישהו שומר על איזשהי טבלה שמדרגת עמים ומחליט לפי זה כמה אדמות וזכויות אדם לחלק.
נכון שהמושג "עם" זה לא מדע מדויק, אבל ראשית כל, צריך לשמור על מסגרת דיון נכונה, ולא להשתמש במושגים לא נכונים.
אפשר לומר "העם היהודי" אפשר לומר "העם הצרפתי" וכמובן גם "העם האיראני" , אבל
אי אפשר לומר "העם הפלשתיני".
גם אם כל הנושא הזה אינו מדע מדויק, יש גבול עד לאן אפשר למתוח אותו. אין דבר כזה "פלשתינים", ואין דבר כזה "עם פלשתיני".
הוקיץ' כתב:
ההמון המון פשעים שביצענו פה לאורך השנים, רובם ממשיכים להתבצע מדי יום.
בוצעו פשעים, אבל לא הרבה, והם יחסית לסיטואציה מינוריים.
להעמיד פושעים פוטנציאלים במחסום, זה לא פשע.
לפגוע בפצצה מתקתקת בידיעה שגם אוכלוסייה עוינת ("חפה מפשע") עשויה להיפגע, זה לא פשע.
וגם המקרים הבודדים שבהם בוצעו פשעים של ממש, נשפטו ונחקרו.
אתה מוזמן להיכנס לאתר של "שוברים שתיקה", העדויות שיש שם מדברים על פשעים מינוריים יחסית (לא זוכר שראיתי שם רצח או אונס או משהו כזה).
מה שאגב מראה על מוסריות גבוהה מאד שקיימת אצל העם הנבחר.
אם אתה מכיר פשעים חמורים, מוזמן לציין.
הוקיץ' כתב:
מרבית המחקרים העדכניים שאני מכיר מדברים על כך שממלכת ישראל ההיסטורית הייתה הרבה הרבה יותר קטנה מהמתואר בתנ"ך
הכיוון היום בקרב החוקרים (למעט האסכולה מאוניברסיטת תל אביב) מדברות דווקא על כך שהממלכה המאוחדת כן היתה ממלכה כמו שמתוארת בתנ"ך.
מוזמן לחפש על ב"תל קיאפה", "תל בית שמש", "המקדש בתל מוצא", "תל ירמות" וכו' וכו', וזה עוד לפני דברים שעוד יתגלו בעתיד בע"ה. . .
אבל בלי קשר לזה, אין מחלוקת על כך שהממלכות שבאו אחר כך - ממלכת יהודה היתה אימפריה באזור , וממלכת ישראל (מגידו, תל דן, חצור, שומרון, תרצה וכו' וכו') היתה גם היא אימפריה אף יותר גדולה.
אבות אבותיך כן התיישבו פה, ובגדול.
הוקיץ' כתב:
לא שבאמת אכפת לי מזה כי אני לא מאמין בזכויות היסטוריות על שטחים
מעולה, אז אני מניח שגם לא מפריע לך שמתיישבי יו"ש יושבים על אדמות "פלשתיניות" כבושות. שכן, כבשנו את זה מהם, ואין להם זכויות היסטוריות על זה.
התקדמנו לזה שאתה לא רוצה לגרש יהודים מבתיהם, אלא רק למנוע שליטה שלנו על ערביי יו"ש. אני מרוצה.
הוקיץ' כתב:
הבורות שבהכללת כל ערביי העולם לקבוצה אחת, ההתנשאות שנודפת מההחלטה עבור ערביי השטחים שעדיף להם פה מבלי לשאול אותם וגם הקביעה שמלכתחילה אתה יודע מה זה "טוב".
לא ממש הכללתי, כתבתי שמצבם של ערביי השטחים טוב ממצבם של
חלק מערביי מדינות ערב.
אני פרגמטיס כמוך - יש פה עם יהודי שטוען שזכותו על הארץ, ויש פה עוד כמה מיליוני ערבים. כבר למעלה ממאה שנה אנחנו לא מצליחים להסתדר פה
באופן מיטבי.
אני אומר, לטובת שני הצדדים - בואו ניפרד בהסכמה. יש מספיק שטחים פנויים בעולם.
אם לא נעשה את זה, בשנת 2050 הולכים להיות בין הים לירדן בערך 30 מיליון איש שחצי מהם
לא מסתדר עם החצי השני. זה יהיה בלתי נסבל.
אני לא אומר שערביי יו"ש צריכים לעבור רק למדינות ערביות, העולם כולו צריך לסייע על מנת לפזר אותם בכל המדינות.
וזה לא רק למען העם היהודי, זה גם למען הערבים עצמם, העולם כולו והבריאה כולה.
הוקיץ' כתב:
. . . אלא פשוט המשך ישיר וטבעי של ההתייחסות שלנו לפלשתינים כאילו הם כלי משחק בידינו. אני כן חושב שעל מנת שיום אחד יהיה פה שלום (לא שאני מאמין שזה אי פעם יקרה), נהיה חייבים לסגת מהרבה מאוד שטחים, אבל זה מגיע מתוך תפיסות פרגמטיות ולא מוסריות.
אין פה שום "כלי משחק".
עם ישראל שב לארצו, זה טבעי, הגיוני, מוצדק והרמוני. זה מה שצריך להיות כי זה חלק מהאמת האבסולוטית (ממליץ לך לעיין בנבואות התנ"ך בנושא).
חוץ מזה יש תפיסות פרגמטיסיות אחרות - למשל, שעם ישראל כולו "יחזור לאירופה ומדינות ערב" ויעזוב את "פלשתין" כולה. מי קבע שזה פחות פרגמטי מהתפיסה שלך?
זה באמת נראה מאד לא פרגמטי ורציני שעם ישראל תקוע באמצע העולם הערבי באיזה פיסה קטנה ברוחב של כמה עשרות קילומטרים בודדים. . .
לא יהיה פה שלום בגלל אנשים שחושבים שאין אמת אבסולוטית - "אנחנו צודקים" אבל גם "הם צודקים", ואז צריך להתפשר, בדברים שלא באמת אפשר להתפשר עליהם.
ואחר כך מתפלאים למה מנסים כל כך הרבה שנים והמצב דווקא רק הולך ומחמיר . . .
פשוט תגיד - ארץ ישראל לעם ישראל וזהו.