Shiver כתב:
ראי שעל הקיר כתב:
מבחינתי הוא לגמרי בריאותי. בדיוק כמו הדיונים על תפילות, למשל, שבינן לביני אין דבר וחצי דבר. ומי שקורא את מה שאני כותב יודע גם מה אני חושב על ביבי, בין בהקשר הקורונה ובין בכלל. אין לי שום עניין להגן עליו.
אני לא טוען כלום על ההפגנות ספציפית. אני כן טוען שבינן לבין אירועים אחרים בחלל פתוח אין שום הבדל אפידמיולוגי, בהנחה ששומרים על אותם כללים (והשמירה על הכללים בהפגנות היא חלקית, למרות מה שאתה אומר; מרחק בטח לא שומרים בככר פריז).
אני חושב שבמצב שהגענו אליו אין דבר כזה "מאסט". יש מסוכן או לא מסוכן. מה שמסוכן צריך לאסור או להגביל, מה שלא מסוכן או בסיכון זניח יש לאפשר. כל דבר שאתה אוסר יש לו משמעות כלכלית וחברתית גדולה.
דווקא אתה זה שאומר שהסיכון מספיק גדול כדי לעצור כל אירוע המוני אחר גם בחלל פתוח, אבל שווה להסתכן בו בשביל הפגנות.
ובמאמר מוסגר - אם ההפגנות לא מעלות תחלואה, סימן שההנחייה לשמור מרחק שווה לתחת ולא תורמת כלום.
אז אני בניגוד אלייך חושב שיש מאסט, ושהפגנות הן מאסט. גם אם הסיכוי להדבקה שם הוא לא 0.
וכל דבר אחר שצוין עד עכשיו הוא לא מאסט ועליו אפשר לוותר.
"המצב שהגענו אליו" לא קשור להפגנות. לא הן הביאו אותנו למצב שאנחנו בו. אם הן ימשיכו - לא זה מה שישאיר אותנו במצב שלנו. ואם הן יפסקו - זה לא יוציא אותנו מהמצב שלנו. אתה יורה חץ במטרה הלא נכונה.
אין שום משמעות כלכלית וחברתית גדולה על איסור תפילות (הדתיים יגידו שיש משמעות הלכתית אולי ונימוקים דתיים).
מצד אחד: ריכוז אחד שמלא בשוטרים, מצלמות, חתך אוכלוסייה של אנשים שככל הנראה רובם שומרים על ההנחיות (לפחות על מסיכה).
מצד שני: אלפי ריכוזים קטנים, ללא שום פיקוח, עם חתך אוכלוסייה שחלקו הגדול מבוגר ובסיכון, וכזה שהוכח כבר ב"דם" שאינו יודע לשמור על ההנחיות (עדכון מהיום: 26% חיובי במגזר החרדי לעומת 10% בציבור הכללי).
הויכוח היחיד פה הוא הנראות הציבורית: ביבי פימפם שיש תחלואה בהפגנות, ושהשמאל מדביקים. העדר הלא חושב סופג ויורה חזרה.
והנה הבאסטיונר מרמלה אומר - בבלפור מפגינים? אני פותח את החנות.
יכול להיות שמסיכות יותר חשובות מריחוק של 2 מטר. כבר עכשיו יש מחקרים של משרד הבריאות האמריקאי שצריך להגדיל את הריחוק ל6 מטר.
אני יוצא מנקודת ההנחה שכללי אצבע שלא מגובים במחקרים הם מאוד חלשים כרגע, ובעיקר נועדו לתת ביטחון והגנה פסיכולוגית לאזרחים שהם בשליטה.
זה בכלל לא משנה איך "הגענו למצב הנוכחי", אנחנו נמצאים בו כבר.
10% בציבור הכללי זה פחות מהחרדים (אני גם ראיתי נתונים כאלה) אבל זה לא זניח בכלל בכלל בכלל, כן? גם זה הרבה. תגיד לי אגב, המפגינים האלה באים רק מערים ירוקות? כולם? הם לא פוגשים אחרים בשאר זמנם?
ומה זה משנה שהריכוז מלא בשוטרים או מצלמות? לא הבנתי. מה בדיוק השוטרים אוכפים שם ומה מועילות המצלמות, חוץ מזה שרואים שהם לא באמת שומרים על כל ההנחיות (מרחק...) וה"מלא שוטרים" לא אוכפים כלום?
אני לא יורה חץ בהפגנות, אני יורה חץ באלה שאומרים שההפגנות לא מסוכנות או שהסיכון שלהן זניח, ואירועים באותו מתווה בדיוק דווקא כן מסוכנים וצריך להפסיק אותם. את זה אני לא מקבל. אתה טוען שלתפילות אין ערך כלכלי וחברתי? סבבה. לפחות בהיבט החברתי, אין להן ערך
בשבילך. גם בשבילי לא. להרבה אנשים לתפילות ולהתכנסות בחברותא יש ערך חברתי עצום. מי אתה שתחליט שמה שחשוב
לך הוא הדבר החשוב באמת?
ומה החלטת שהויכוח היחיד זה הנראות הציבורית? שוב, מי אתה שתקבע את זה ועל סמך מה? אני מתווכח איתך ממש עכשיו ולא מדבר על שום נראות ציבורית, רק על הגיון אפידמיולוגי. בכלל לא מעניין אותי מה עושה ביבי ומה אומר ביבי. ברור שהוא רוצה שההפגנות ייפסקו, אותי ביבי לא מעניין.