סל ניוז

פורום הכדורסל המוביל של ישראל
עכשיו ד' ספטמבר 25, 2024 2:20 pm

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]




פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 605 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  הבא
מחבר הודעה
הודעהפורסם: א' אוקטובר 18, 2020 9:24 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: א' נובמבר 17, 2013 7:58 pm
הודעות: 2638
בלוג: הצג בלוג (0)
shmueliki כתב:
B.Grant44 כתב:
אתה לא טועה וזה באמת מופרך בעיניי לשים כל שיפור נסיבתי של שחקן תחת מונח המטריה "פיתוח".
אין ספק שתחילת הקריירה של דיפו באורלנדו היתה רצופת מהמורות, שברובן אינן באשמתו. כרוקי, הוא התבקש לעלות בפוינט גארד - עמדה שגם לרכזים טבעיים קשה לאייש במעבר מהקולג'ים לNBA, אז בטח שלקומבו גארד כמוהו. אבל ניתן לטעון שזה דווקא תרם לפיתוח שלו, סך הכל הוא נתן עונת רוקי סולידית (צריך לזכור שגם בקרב סופרסטארים מוכחים, לא תמיד העונה-שתיים ראשונות החלו בפיצוץ).
בשנתיים הבאות שלו בקבוצה, הביאו לו על הראש את סקיילס, שכבר אחרי איך שהסתיימו הקדנציות הקודמות שלו בשיקאגו ומילווקי היה אפשר לוותר עליו מראש (ומאמין שהוא לא יחזור כמאמן ראשי לליגה); את פייטון וגורדון, שני רוקיס אתלטיים אך ללא קליעה מבחוץ. ווץ' היה אז רחוק כמה שנים מטווח הקליעה שמציג כיום, כך שהיה קשה מאוד לדיפו לפרוח עם ספייסינג שכזה. מעבר לכל זה, הביאו גם את פורנייה שיתחרה בו על דקות בעמדה, וכך הוא סופסל והסתכסך עם סקיילס.

אבל מה בעצם רשמת כאן (אני רק מסכם) - קבוצה שמה שחקן בעמדה "לא נכונה", הביאה מאמן "לא נכון", ולאחר מכן הרכיבו מסביבו חבורת שחקנים בעייתית מבחינת התכונות שלהם.
אז זו בדיוק סביבת התפתחות לא טובה לשחקן - שהיא למעשה ליבת הדיון כאן.
אני לפחות לא ממש מבדיל בין "סיסטמה יעילה ומנצחת" (כפי שהתנחסת בהודעה הבאה שלך) לבין "פיתוח" (שזה כולל מה - מסת שריר? קליעה? שליטה בכדור?), אלא מכליל הכל יחד כ"סיטואציה קבוצתית" - כי מבחינתי יש קורלציה בין טביעת העין בדראפט, שילוב אותם השחקנים בסיסטמה (שאולי בין היתר - הסיסטמה המוגדרת עוזרת לאתר את השחקנים המתאימים), ורמת האימונים הקבוצתיים והאישיים מטעם הקבוצה. גם לתת הזדמנות לשחקן במינון, בזמן הנכון ובעמדה הנכונה - זה לא מובן מאליו וחלק מהסגולות של חלק מהקבוצות (יותר מאחרות).



הסיכום שלך מטעה. אמרתי שעונת הרוקי של דיפו בפוינט דווקא תרמה להתפתחות שלו - רק רציתי להעלות את הנקודה הזאת כקונטקסט לתפוקתו כרוקי. כנ"ל לגבי השנתיים הבאות - צוות מסייע ומאמן לא מתאימים פגעו *בתפוקה* שלו, כנ"ל עונה כסטטיסט לצד ווסטברוק. כל הנקודות הללו הובאו כנגד ההיסק השגוי בעיניי, לפיו "דיפו פתח את הקריירה בשתי קבוצות שלא פיתחו אותו כמו שצריך, עד שהגיע לאינדיאנה שכן פיתחה אותו". לא, כנראה שהוא התפתח מספיק באותן שנים ובקיץ 2017 בפרט, עוד לפני שהחל להתאמן עם הפייסרס.
מסכים שעונות 2-3 באורלנדו מן הסתם לא תרמו להתפתחות של דיפו, אבל כן - עבודה על הגוף ועל כישורים מסוימים בהחלט כלולים תחת "פיתוח". כמובן שגם הקניית הרגלים מנצחים, דרישה לעמוד בסטנדרט הגנתי, לחלוק בכדור ולמסור...

"סיטואציה קבוצתית" זה מונח רחב מדי. קורלציה זה נחמד, אבל לא מספיק. קבוצה מנצחת ותחרותית למשל, לא בהכרח תשקיע אותו מאמץ בפיתוח שחקן כפי שקבוצה הנבנית מחדש אמורה לעשות כך, בהנחה שהיא מתנהלת כמו שצריך (והרי גם פרנצ'ייזים מצליחים נכנסים מעת לעת למוד בנייה מחדש). התפתחות זה גם לשחק, מן הסתם. לכן יש החושבים כי עדיף לאבדיה (אם לחזור לנושא הת'רד) שלא ייבחר ע"י הווריורס, כי "יקצצו לו את הכנפיים".


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: א' אוקטובר 18, 2020 9:28 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: א' נובמבר 17, 2013 7:58 pm
הודעות: 2638
בלוג: הצג בלוג (0)
בכל אופן, אשמח להחזיר את הדיון לנושא הת'רד - מה דעתכם על הקליעה מבחוץ של אבדיה? בראי אחוזי העונשין הגרועים שלו (אינדיקטור די אמין לשוטרים גרועים, ווינסלו וג'וש ג'קסון הם שתי דוגמאות טריות יחסית)? האם לבטוח במכניקת הזריקה, שנראית טוב סה"כ?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: א' אוקטובר 18, 2020 10:01 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 2:26 pm
הודעות: 23132
מיקום: OC
בלוג: הצג בלוג (0)
יש תקדים ישראלי לשחקן עם אחוזי שלוש טובים יותר מאחוזי עונשין- כספי

_________________
תודה לאלוהי הבירה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: א' אוקטובר 18, 2020 10:04 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 3:26 pm
הודעות: 4625
בלוג: הצג בלוג (0)
עמוס לב כתב:
sheky כתב:

אני אפילו אטען יותר מזה - סטף בחיים לא היה נהיה סטף עם מאמן שהוא לא סטיב קר. הזריקות שהוא מרים אלו זריקות שלא נכנסו בכזאת קלות בהתחלה ואלו זריקות שכל מאמן נורמאלי היה מעיף שחקן לספסל עליהם לסדרת חינוך. קר נתן לסטף את הבטחון וכשאלו התחיל להכנס כל הליגה הבינה שאלו זריקות ששחקנים מסוימים (יאנג, לילארד) יכולים לקחת.

סטף הפך להיות סטף אצל מרק ג'קסון, לא אצל סטיב קר. אצל קר אל ההצלחה האישית של קארי התווספה הצלחה קבוצתית. בשנה הראשונה של קארי אצל ג'קסון הוא לקח 4.7 שלשות, כמו 2 העונות הראשונות שלו. זאת הייתה עונת פציעות בה הוא שיחק קצת יותר משליש עונה. בעונה השניה הוא כבר הקפיץ את כמות השלשות ל 7.7 שלשות למשחק, כמעט שלשה יותר מכל שחקן אחר בליגה. גם בשנה הבאה תחת ג'קסון הוא זרק מספר דומה של שלשות, 7.9 והוביל את הליגה. בעונה הראשונה של קר קארי עדיין זרק מספר דומה, 8.1. רק בעונה הבאה הוא עלה לכיוון מספר שלשות דו ספרתי למשחק, ממוצע שהוא שומר עליו מאז.


מאוד יכול להיות שאני טועה פה אבל מהצפיה שלי (בעיקר בהיילייטס) את הזריקות ההזויות שלו (במובן חיובי) הוא התחיל לזרוק אצל קר וזה היה השינוי המרכזי בסגנון שלו. פתאום צריך לשמור עליו מהחצי כי הוא יכול לעלות לג'אמפר 4 מטר מאחורי השלשה או תוך כדי תנועה.
אם אתה אומר שזה היה כבר אצל ג'קסון אז אין לי ממש ויכוח איתך :) בזיכרון שלי השינוי במשחק של קרי התחיל אצל קר אבל אולי אני טועה פה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ב' אוקטובר 19, 2020 10:45 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: א' נובמבר 17, 2013 7:58 pm
הודעות: 2638
בלוג: הצג בלוג (0)
נורטון כתב:
יש תקדים ישראלי לשחקן עם אחוזי שלוש טובים יותר מאחוזי עונשין- כספי



כן, רק שזה לא בדיוק מי שהיית רוצה שאבדיה יקושר אליו לקראת הדראפט, במיוחד לא מבחינת הבוחרת מס' 2...
גם ג'יילן בראון ממשיך לקלוע באחוזים רעים מהעונשין, אבל השתפר מחוץ לקשת. פארסונס קלע עונשין רע בתחילת דרכו בליגה והשתפר גם משם, אבל יתכן שזה נבע ממדגם קטן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ב' אוקטובר 19, 2020 10:59 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: א' נובמבר 17, 2013 7:58 pm
הודעות: 2638
בלוג: הצג בלוג (0)
אגב, אם להישאר בדיון על כישרון מול פיתוח, אבל להסיט אותו מאבדיה למי שאמור להיבחר מעליו בדראפט, אולי בבחירה הראשונה: אנתוני אדוארדס מציג קייס מעניין לדיון בשאלה.
בצד של הכישרון והנתונים הפיזיים, אפשר לראות מדוע הוא התמקם בקונצנזוס לבחירה הראשונה בדראפט הזה - גם בגלל שזה מחזור דראפט די חלש, עם פרוספקטים בכירים שבקושי שיחקו (ווייזמן) או ששיחקו בחו"ל (בול, אבדיה, הייז). אבל גם בגלל שהוא מזכיר את אולדיפו ומיטשל בגוף גדול יותר, או את טייריק אוואנס עם יד מבחוץ. צריך להבין שמבחינת שחקן עם סקיל סט כמו שלו - שליטה טובה בכדור, מהלכי הטעיה, קליעה יציבה וטובה ממיד ריינג' ועד לקשת השלוש - הנתונים הפיזיים הנ"ל (יש לו גוף NBA והוא סה"כ פרשמן) הם לא סתם בגדר אפסייד, הם יתרון של ממש ביצירת מצבי קליעה נוחים ע"י ספריישן מהשומרים שלו. כמובן גם שהפיזיות שלו תאפשר ספיגת מגע בחדירה לצבע, מה שלא קרה מספיק במכללות - וכאן אנחנו מגיעים לחסרונות ולסימני השאלה.

לפי דו"חות הסקאוטינג והערכות אתרי הדראפט, אדוארדס נוטה מדי להסתמך על הזריקה מבחוץ, בהינתן היתרונות הפיזיים שהיו לו ברמת המכללות. גם בהגנה הפוטנציאל קיים ולעתים גם מומש, אבל לעתים הוא נוטה להזכיר את הארדן בצד הזה של המגרש...והשוואת התרחיש הפסימי שלו היא דיון ווייטרס.

מעבר לכך, כמו שאפשר לקרוא בלינק הבא, הקבוצות שאדוארדס הוביל עד כה מעולם לא סיימו עונה מעל 50% ניצחונות - לא בעונתו היחידה בג'ורג'יה ולא בתיכונים. כפי שדו"ח הסקאוטינג מעלה, יתכן שזה פשוט נובע מכך שהוא הצטרף לתוכניות חלשות בשתי הרמות הללו, אבל לפחות בתיכונים ניתן היה לצפות להישגים טובים יותר. חוץ מזה, בNBA הוא לא יצטרף לקבוצת תחתית, אלא אם ייבחר שני ע"י הווריורס?
https://basketball.realgm.com/analysis/ ... Of-Georgia

זה מזכיר לי שאחד הטיעונים העיקריים שהועלו נגד פולץ לקראת דראפט 2017 היה אותו הדבר, שהוא טרם הוביל קבוצה מנצחת. ברור שקשייו עד כה בליגה נבעו מסיבות עומק הרבה יותר אקוטיות, הלוואי על פילי שהוא רק היה "פוינט סקורר שמוביל קבוצות מפסידות", בתרחיש כזה לפחות היה משיגים עבורו יותר מג'ונתן סימונס...ועדיין, זה תומך בתהייה:

האם אדוארדס הפסיד לאורך רוב הקריירה שלו ופיתח כמה הרגלים רעים בגלל שאכן הצטרף למסגרות לא טובות מספיק, שפגעו בפיתוח שלו? או שהוא פשוט שחקן מוכשר אך לא חכם ונחוש מספיק בשביל להתפתח ולהוביל קבוצות מנצחות? האם מאמן וחברים ותיקים לקבוצה, שיכריחו אותו לקחת אחריות על סגנון המשחק שלו ועל הצלחת הקבוצה, יצליחו להפוך אותו לסופרסטאר ראוי?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 12:31 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' דצמבר 11, 2006 2:48 am
הודעות: 18360
בלוג: הצג בלוג (0)
הבעיה עם אדווארדס היא .473 effective field goal percentage.
בחירת הזריקות שלו הייתה גרועה, הוא לא חדר מספיק לטבעת, לא סיים שם מספיק טוב ולא הראה מאמץ בהגנה (מה שעלול להצביע לא רק על בעיות אפשריות בצד הזה אלא גם על בעיית אופי פוטנציאלית).
אני חושב שהאפסייד שלו הוא יחסית גבוה אבל מנגד, BBIQ הופך להיות חלק משמעותי יותר במשחק
והשאלה היא כמה כדורסל מעניין אותו וכמה הוא נחוש להשתפר.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 12:54 am 
מנותק
Junior

הצטרף: ו' דצמבר 08, 2006 12:10 am
הודעות: 4723
בלוג: הצג בלוג (0)
אם מסתכלים על סט יכולות, אדוארדס מדהים. פוטנציאל לגרסה אפילו יותר אתלטית של דונובן מיטשל. הבעיה אצלו היא הדיבורים שאני שומע על האופי שלו וזה בסוף האלמנט הכי חשוב וההבדל בין לצאת מיטשל לבין לצאת וויגינס.
לגבי אבדיה, אני חושב שהוא יהיה קלעי טוב בסופו של דבר. הוא מאוד לא יציב כרגע, אבל זה די חסר משמעות אבל שחקנים צעירים בעיני. בסוף יש לו מכניקה טובה והוא הוכיח שהוא מסוגל לקלוע. הבעיה היותר גדולה אצלו זה שהתקפית הוא מאוד מסתמך על דברים שקשה לי להאמין שיהוו יתרון ב-NBA. החדירה שלו לא אלגנטית בכלל והיא בעיקר מסתכמת בללכת ימינה בשיא הכוח והאגרסיביות. זה לא משהו שיאפשרו לו בכזו קלות ב-NBA. משחק המיד ריינג' שלו זה משהו שלא ממש קיים. הריבאונד שלו וראיית המשחק לדעתי כן יתרגמו יחסית בקלות לרמה הבאה וזה יקנה לו דקות משחק, אבל כדי להיות שחקן משמעותי הוא יהיה חייב לשפר את הקליעה וגם את ההגנה כנראה.
מבחינת כישרון כדורסל הייתי מדרג את אבדיה חמישי בדראפט הזה אחרי אדוארדס, בול, וייסמן והייז. את טופין לא ראיתי מספיק כדי לחוות דעה וגם את חלק מהבאים בתור.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 4:58 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' דצמבר 11, 2006 2:48 am
הודעות: 18360
בלוג: הצג בלוג (0)
ויש מישהו שפחות מתלהב מאבדיה -
https://sports.walla.co.il/item/3393485

כך או כך, בזמן שאצל חלק מהפרשנים המניה של אבדיה בעלייה, אחרים קצת פחות מתרשמים. הפרשן נייט דאנקן מהפודקאסט Dunc'd On ניתח היום את יתרונותיו וחסרונותיו של הכישרון הישראלי, אחרי שצפה בכמה משחקים שלו מהעונה שעברה ביורוליג.

"מוטת הידיים שלו לא מרשימה במיוחד. אני לא חושב שהוא יהיה כוכב הגנתי ב-NBA. הוא יהיה שחקן הגנתי סביר, אבל לא סטופר. הוא כן משתדל בהגנה, המאמץ ההגנתי שלו הוא כל מה שאתה רוצה משחקן צעיר", אמר.

"התקפית, הוא יכול להפוך למעין גרסה של נמניה בייליצה, ניק באטום או ג'ו אינגלס - פורוורדים מגוונים עם יכולת מסירה לא רעה, אבל כאלה שהכדור לא נמצא בידיים שלהם", הוסיף. "השאלה היא האם הוא מספיק אתלטי כדי לעבור שחקני NBA באחד על אחד. בכל מקרה, להפוך לשחקן יוצר ב-NBA יהיה אתגר גדול מאוד עבורו".

כמו רבים ממומחי הדראפט, גם דאנקן רואה באחוזי העונשין של אבדיה נורה אדומה. "אחוזי העונשין שלו מאוד, מאוד מדאיגים. ברוב המקרים, קלעי עונשין חלשים כאלה לא הופכים לקלעי שלשות טובים. אם הקליעה שלו לא תשתפר, הוא עלול להידחק מחוץ לרוטציה של קבוצת NBA.

"יש לו פוטנציאל נמוך להפוך לכוכב, כי תנאי הפתיחה שלו לא כל כך מרשימים מבחינת אתלטיות ומהירות. אני לא חושב שיש לו אפסייד גדול כל כך. אין שום תחום ספציפי שהוא מסוגל לעשות אותו באופן מדהים. כשחקן חמישייה, מה התפקיד שלו יכול להיות? אני חושב שהוא יכול להפוך לאופציה שלישית או רביעית בהתקפה במקרה הטוב. אנחנו מדברים על שחקן ספסל או שחקן חמישייה במקרים ספציפיים מאוד. הוא מוכשר, הוא מגוון, וגם בלי קליעה טובה מהשלוש הוא יכול להפוך לשחקן NBA. אבל הוא יצטרך להשתפר מאוד בתחום אחד ספציפי כדי להיות שחקן NBA ממש טוב.

"אני לא אומר שהוא יהיה פלופ, למרות שיש סיכוי שהוא יהיה כזה", סיכם דאנקן. "כל קבוצה שתבחר באבדיה, תהמר שהוא יהפוך לקלע סביר. בכל תרחיש אחר הוא יהיה שחקן ספסל".


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 11:16 am 
מנותק
Senior

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 9:15 pm
הודעות: 7257
בלוג: הצג בלוג (0)
אני מודה שבעיני לפחות הוא די מדויק
הלואי שאתבדה אבל אבדיה לא נראה לי פוטנציאל לכוכבות


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 11:54 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' דצמבר 11, 2006 2:48 am
הודעות: 18360
בלוג: הצג בלוג (0)
אני מצד אחד מחבב את אבדיה ומאמין בו (ואולי גם לא הכי אובייקטיבי לגביו).
אני חושב שהוא יכול להשתלב בנ.ב.א. ולהיות שחקן רוטציה טוב ואם הכל יילך טוב מבחינת ההתפתחות שלו, אולי שחקן חמישיה.
ומצד שני, גם אני נוטה לחשוב שהוא צודק ושהאפסייד של אבדיה הוא מוגבל.
הלוואי ואתבדה.


* אישית אני מקווה שאבדיה ידרדר בדראפט לכיוון המקום העשירי, מה שכרגע לא נראה סביר.
בחירה גבוהה מדי סתם תוסיף לחץ ואכזבה אפשרית של האוהדים והמועדון.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 11:58 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 11:46 am
הודעות: 15475
מיקום: במרתף
בלוג: הצג בלוג (0)
תומר כתב:
אני מודה שבעיני לפחות הוא די מדויק
הלואי שאתבדה אבל אבדיה לא נראה לי פוטנציאל לכוכבות


אני גם די מסכים שהתקרה של אבדיה לא גבוהה בטירוף, הוא בטח שלא פוטנציאל להיות סופרסטאר, מספר 1 בקבוצת פלייאוף טובה ומעלה, וכנראה גם לא אולסטאר קבוע, אבל ממה שאני מצליח לקלוע מהאופי שלו, הוא כן מזכיר לי את כספי, הוא פייטר, יש לו מוסר עבודה גבוה ויש לו בטחון עצמי, ולכן אני חושב שהסיכויים שלו למצות את הפוטנציאל שלו (שהוא בוודאי גבוה יותר משל כספי, כשכספי הגיע לליגה לא מעט אנשים חשבו שתוך שנה-שנתיים הוא חוזר למכבי) בכלל לא רעים, בטח ובטח אם הוא יקלע לסיטואציה טובה בשבילו. אני בכלל לא אתפלא לקריירה סטייל, נניח, דנילו גלינארי או הידו טורקוגלו שאליהם הוא קיבל השוואות, אולי אפילו טיפה למעלה מזה, וזה בכלל בכלל לא רע.

_________________
כורסה נוחה זה התחלה של סוף


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 12:06 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' דצמבר 11, 2006 2:48 am
הודעות: 18360
בלוג: הצג בלוג (0)
rony כתב:
תומר כתב:
אני מודה שבעיני לפחות הוא די מדויק
הלואי שאתבדה אבל אבדיה לא נראה לי פוטנציאל לכוכבות


אני גם די מסכים שהתקרה של אבדיה לא גבוהה בטירוף, הוא בטח שלא פוטנציאל להיות סופרסטאר, מספר 1 בקבוצת פלייאוף טובה ומעלה, וכנראה גם לא אולסטאר קבוע, אבל ממה שאני מצליח לקלוע מהאופי שלו, הוא כן מזכיר לי את כספי, הוא פייטר, יש לו מוסר עבודה גבוה ויש לו בטחון עצמי, ולכן אני חושב שהסיכויים שלו למצות את הפוטנציאל שלו (שהוא בוודאי גבוה יותר משל כספי, כשכספי הגיע לליגה לא מעט אנשים חשבו שתוך שנה-שנתיים הוא חוזר למכבי) בכלל לא רעים, בטח ובטח אם הוא יקלע לסיטואציה טובה בשבילו. אני בכלל לא אתפלא לקריירה סטייל, נניח, דנילו גלינארי או הידו טורקוגלו שאליהם הוא קיבל השוואות, אולי אפילו טיפה למעלה מזה, וזה בכלל בכלל לא רע.

אני מסכים לגבי האופי והסיכוי למצות את הפוטנציאל.
גלינארי וטורקוגלו בשיאו זה נהדר עבורו, אבל זה נשמע לי כמו בסט קייס סנריו.
אגב, לא יודע כמה זה חשוב אבל שניהם מעט יותר גבוהים ממנו (2.08).


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 1:32 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ו' דצמבר 08, 2006 12:10 am
הודעות: 4723
בלוג: הצג בלוג (0)
גאלינרי וטורקגלו יותר גבוהים וגם יותר skilled מבחינה התקפית. זה אכן נשמע כמו בסט קייס סצנריו.
וצריך לזכור, אף אחד מהם לא היה אולסטאר.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 2:51 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 11:46 am
הודעות: 9989
בלוג: הצג בלוג (0)
Att כתב:
ויש מישהו שפחות מתלהב מאבדיה -
https://sports.walla.co.il/item/3393485

כך או כך, בזמן שאצל חלק מהפרשנים המניה של אבדיה בעלייה, אחרים קצת פחות מתרשמים. הפרשן נייט דאנקן מהפודקאסט Dunc'd On ניתח היום את יתרונותיו וחסרונותיו של הכישרון הישראלי, אחרי שצפה בכמה משחקים שלו מהעונה שעברה ביורוליג.

"מוטת הידיים שלו לא מרשימה במיוחד. אני לא חושב שהוא יהיה כוכב הגנתי ב-NBA. הוא יהיה שחקן הגנתי סביר, אבל לא סטופר. הוא כן משתדל בהגנה, המאמץ ההגנתי שלו הוא כל מה שאתה רוצה משחקן צעיר", אמר.

"התקפית, הוא יכול להפוך למעין גרסה של נמניה בייליצה, ניק באטום או ג'ו אינגלס - פורוורדים מגוונים עם יכולת מסירה לא רעה, אבל כאלה שהכדור לא נמצא בידיים שלהם", הוסיף. "השאלה היא האם הוא מספיק אתלטי כדי לעבור שחקני NBA באחד על אחד. בכל מקרה, להפוך לשחקן יוצר ב-NBA יהיה אתגר גדול מאוד עבורו".

כמו רבים ממומחי הדראפט, גם דאנקן רואה באחוזי העונשין של אבדיה נורה אדומה. "אחוזי העונשין שלו מאוד, מאוד מדאיגים. ברוב המקרים, קלעי עונשין חלשים כאלה לא הופכים לקלעי שלשות טובים. אם הקליעה שלו לא תשתפר, הוא עלול להידחק מחוץ לרוטציה של קבוצת NBA.

"יש לו פוטנציאל נמוך להפוך לכוכב, כי תנאי הפתיחה שלו לא כל כך מרשימים מבחינת אתלטיות ומהירות. אני לא חושב שיש לו אפסייד גדול כל כך. אין שום תחום ספציפי שהוא מסוגל לעשות אותו באופן מדהים. כשחקן חמישייה, מה התפקיד שלו יכול להיות? אני חושב שהוא יכול להפוך לאופציה שלישית או רביעית בהתקפה במקרה הטוב. אנחנו מדברים על שחקן ספסל או שחקן חמישייה במקרים ספציפיים מאוד. הוא מוכשר, הוא מגוון, וגם בלי קליעה טובה מהשלוש הוא יכול להפוך לשחקן NBA. אבל הוא יצטרך להשתפר מאוד בתחום אחד ספציפי כדי להיות שחקן NBA ממש טוב.

"אני לא אומר שהוא יהיה פלופ, למרות שיש סיכוי שהוא יהיה כזה", סיכם דאנקן. "כל קבוצה שתבחר באבדיה, תהמר שהוא יהפוך לקלע סביר. בכל תרחיש אחר הוא יהיה שחקן ספסל".


גיבוב של שטויות. רואים שהפרשן הזה ראה רק סטט' ומדידות ולא באמת ראה או משחק. לאבדיה אין בעיה של קליעה. הסטט' מטעה. הוא יהיה קלעי טוב. העונשין זה פסיכולוגי נטו ואולי תמיד תהיה לו בעיה עם אחוזי עונשין אבל במקרה הגרוע הוא יהיה קלעי של 70-80 אחוז עונשין.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 3:05 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ו' דצמבר 08, 2006 12:10 am
הודעות: 4723
בלוג: הצג בלוג (0)
אני חושב שבסופו של דבר הוא יהיה קלעי טוב בגלל האופי והטכניקה הטובה שלו, אבל להגיד שאין לו בעיה של קליעה זה שטויות.
אבדיה, בשלב זה בקריירה שלו, הוא לכל הפחות קלעי מאוד לא יציב. בעונה שעברה ביורוליג הוא קלע ב-27 אחוז לשלוש. בליגה הישראלית הוא עמד על 38 אחוז מבחוץ, אבל בפלייאוף הוא צנח ל-20 אחוז ובכל מקרה היורוליג הוא כנראה מדד יותר מייצג למה שהוא יפגוש ב-NBA. זה לא מספיק שיש לו את הטווח, בשביל להיות שחקן NBA טוב הוא יהיה חייב להיות קלעי. זה קריטי כדי שהוא יוכל לנצל את שאר היכולות שלו.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 3:08 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 11:46 am
הודעות: 9989
בלוג: הצג בלוג (0)
הוקיץ' כתב:
אני חושב שבסופו של דבר הוא יהיה קלעי טוב בגלל האופי והטכניקה הטובה שלו, אבל להגיד שאין לו בעיה של קליעה זה שטויות.
אבדיה, בשלב זה בקריירה שלו, הוא לכל הפחות קלעי מאוד לא יציב. בעונה שעברה ביורוליג הוא קלע ב-27 אחוז לשלוש. בליגה הישראלית הוא עמד על 38 אחוז מבחוץ, אבל בפלייאוף הוא צנח ל-20 אחוז ובכל מקרה היורוליג הוא כנראה מדד יותר מייצג למה שהוא יפגוש ב-NBA. זה לא מספיק שיש לו את הטווח, בשביל להיות שחקן NBA טוב הוא יהיה חייב להיות קלעי. זה קריטי כדי שהוא יוכל לנצל את שאר היכולות שלו.

הייתה לו בעיה של קליעה בפרקים קצרים, אם זה טורניר גילאים מסויים, או תקופה של משחקים שהיו בתקופת הסתגלות שלו לבוגרים ולרמת היורוליג שהשפיעו על האחוזים שלו כלפי מטה.
אני בטוח שלאבדיה כיום אין בעיה של קליעה וגם האחוזים שלו יהיו בהתאם ואני מסתמך על צפייה בו מאז שהוא בן 16, על היכרות עם האופי ומוסר העבודה שלו ועל התקופה הקצרה של ליגת הקורונה, שלדעתי משקפת קצת יותר את יכולת הקליעה שלו.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 3:16 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ו' דצמבר 08, 2006 12:10 am
הודעות: 4723
בלוג: הצג בלוג (0)
אז העובדות אומרות אחרת.
כאמור בפלייאוף בעונה שעברה הוא עמד על 5/25 לשלוש. בשלושת משחקי היורוליג האחרונים הוא עמד על 0/10 לשלוש. זה לא הסתגלות, הוא פשוט קלעי לא יציב בשלב הזה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 3:20 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 10:20 pm
הודעות: 21969
בלוג: הצג בלוג (0)
"פסיכולוגי נטו" זה לטעמי חמור הרבה יותר מאשר בעיה מסוימת בטכניקת הקליעה. אולי זה גם בעיות ריכוז של להתרכז רק בזריקה ולהקפיד על רוטינה קבועה - אני לא באמת מבין בנושא...

טל דן דיבר כעת בפודסקאט של ערוץ הספורט, והיה גלוי עם זה שזו באמת בעיה שהוא לא מצליח לפתור שנים, ובתנאי אימון הוא לא בהכרח נופל בקליעה משחקנים אחרים. במקרה שלו למשל בעונת 13-14 הוא קלע ב-60% מהקו (102 זריקות - מדגם משקף למדי), ומאז הוא סביב 45% מבישים במצטבר לאורך העונות.
כנ"ל ליאור אליהו שבכל 8 עונותיו הראשונות בקריירה קלע 60-68% מהקו (כמובן לא טוב, אבל במובן מסוים "נסבל"), בשלוש העונות הבאות 48%, ובארבעת העונות האחרונות 25-33%!
אני מניח שיש גם דוגמאות ב-NBA (גם אם פחות חדות), ושאפילו המערכות העוטפות ביותר שם יכולות אולי להגביל את "התופעה" אבל ספק אם לבלום אותה לחלוטין.

נזכיר שבעונת 18-19 אבדיה סיים בליגה (לא בדיוק אווירה עוינת של קהלים אפילו) עם 28% משלוש ו-24% מהקו (5/21 זה אולי לא אומד את האחוז במדויק כי לא מדובר בהרבה זריקות, אבל זה מספיק בכדי להראות שיש בעיה...), ואפילו בשנה החולפת בה פרץ כה נפלא עם ביטחון אינסופי - 47% עד להפסקת המשחקים בחודש מרץ, 72% מהקו "בבועה" והפלייאוף.

_________________
קצת אחרי הסידרה של מכבי מול פאו' , דיוויד פרדמן מנסה לדרבן את האוהדים להגיע לפיינל פור הליגה האדריאטית:
"זו גם ההזדמנות לכל מי שיצא לפני הסיום של משחק 4 להודות לקבוצה, וגם ליהנות מהפיינל פור".

24.4.2012


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 3:26 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 10:20 pm
הודעות: 21969
בלוג: הצג בלוג (0)
אגב, להיות כמו גאלינרי שהוזכר פה - זה ממש ממש ממש אחלה.
ממוצע קריירה של 16 נקודות (אף גבוה יותר בשנים האחרונות), עם 38% לשלוש (מעל 40% בשתי העונות האחרונות).
מנגד אפשר אמנם לציין שלא ניצח אף פעם סידרת פלייאוף, אבל גם להגיע ולשחק שם 4 פעמים זה משהו (ע"ע כספי, קאזינס, אפילו אנתוני דיוויס עד לעונה זו...). גם זה שהוא כבר 9 שנים במערב מן הסתם לא עוזר לו בסטטיסטיקה הזו.

_________________
קצת אחרי הסידרה של מכבי מול פאו' , דיוויד פרדמן מנסה לדרבן את האוהדים להגיע לפיינל פור הליגה האדריאטית:
"זו גם ההזדמנות לכל מי שיצא לפני הסיום של משחק 4 להודות לקבוצה, וגם ליהנות מהפיינל פור".

24.4.2012


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 3:49 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ו' יולי 21, 2017 5:18 pm
הודעות: 1941
בלוג: הצג בלוג (0)
אני יותר אוהב את ההשוואה לטורקוגלו כבסט קייס סנריו. הם דומים מבחינת ראיית משחק ויכולת לעשות הרבה דברים על המגרש. הידו בשיאו היה שחקן נפלא ולדעתי היה שווה אולסטאר (השחקן השני הכי טוב בקבוצה שהגיעה לגמר ה-NBA). הבעייה היא שהשיא הזה היה קצר -- לא יותר מחמש שנים, ולמעשה שנתיים אם מדברים על השיא ממש. אחר כך באה ירידה די חדה ביכולת. ועדיין, זו יכולה להיות קריירה נפלאה לדני.

להשוואה לגלינארי אני הרבה פחות מתחבר, היא נראית לי די עצלה. ולא בגלל ההבדלים הדי זניחים בגובה (2-3 סנטימטרים). גלינארי הוא בעיקר סקורר נהדר מכל הטווחים עם קליעה משובחת. כמעט 90% מהעונשין. גם אם הקליעה של אבדיה תשתפר מאוד, אין סיכוי שהוא יגיע לרמה של דנילו כסקורר. אפילו לא קרוב. מצד שני, דנילו לא עושה יותר מדי מעבר לזה. לאבדיה יש פוטנציאל להיות מוסר הרבה יותר טוב (גאלינארי מוסר בינוני עד חלש). וגם שחקן הגנה טוב יותר. גלינארי השנה עם פחות מסטוקס אחד ובאופן כללי מעולם לא היה שומר טוב. אבדיה הראה פוטנציאל הגנתי נאה. בקיצור, מלבד זה ששניהם "אירופאים" לבנים, אני לא רואה ביניהם דמיון.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 8:49 pm 
מנותק
Senior

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 2:55 pm
הודעות: 6621
בלוג: הצג בלוג (0)
השיא-שיא של טורקוגלו נמשך פחות מעונה אפילו - בפלייאוף של 2009 הוא שיחק ברמה מעל כל שאר הקריירה שלו (לפחות ככה אני זוכר את זה, מבחינת סטט' מסתבר שהפלייאוף ההוא לא התלבט מאוד ביחס לשנתיים הטובות שלו), השיא הזה הוא אפילו מעבר לבסט-קייס סנריו של אבדיה, לתפיסתי וממש היווה כוכב משני בקבוצה שהגיעה לגמר הNBA.

שאר הקריירה של טורקוגלו כבר יותר ניתנת-להשגה ואבדיה בהחלט יכול לשאוף למשהו כזה.
השוואה אחרת שהיא קצת בסט-קייס, אבל עם קצת פחות דמיון אתני (וזה לטובת ההשוואה באיזשהו מקום) היא ללמאר אודום, אבל גם אודום היה 2.08, אולי כן יש לזה משמעות שאבדיה קצר מכל ההשוואות האופטימיות אליו.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 9:04 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 11:46 am
הודעות: 9989
בלוג: הצג בלוג (0)
shmueliki כתב:
"פסיכולוגי נטו" זה לטעמי חמור הרבה יותר מאשר בעיה מסוימת בטכניקת הקליעה. אולי זה גם בעיות ריכוז של להתרכז רק בזריקה ולהקפיד על רוטינה קבועה - אני לא באמת מבין בנושא...

טל דן דיבר כעת בפודסקאט של ערוץ הספורט, והיה גלוי עם זה שזו באמת בעיה שהוא לא מצליח לפתור שנים, ובתנאי אימון הוא לא בהכרח נופל בקליעה משחקנים אחרים. במקרה שלו למשל בעונת 13-14 הוא קלע ב-60% מהקו (102 זריקות - מדגם משקף למדי), ומאז הוא סביב 45% מבישים במצטבר לאורך העונות.
כנ"ל ליאור אליהו שבכל 8 עונותיו הראשונות בקריירה קלע 60-68% מהקו (כמובן לא טוב, אבל במובן מסוים "נסבל"), בשלוש העונות הבאות 48%, ובארבעת העונות האחרונות 25-33%!
אני מניח שיש גם דוגמאות ב-NBA (גם אם פחות חדות), ושאפילו המערכות העוטפות ביותר שם יכולות אולי להגביל את "התופעה" אבל ספק אם לבלום אותה לחלוטין.

נזכיר שבעונת 18-19 אבדיה סיים בליגה (לא בדיוק אווירה עוינת של קהלים אפילו) עם 28% משלוש ו-24% מהקו (5/21 זה אולי לא אומד את האחוז במדויק כי לא מדובר בהרבה זריקות, אבל זה מספיק בכדי להראות שיש בעיה...), ואפילו בשנה החולפת בה פרץ כה נפלא עם ביטחון אינסופי - 47% עד להפסקת המשחקים בחודש מרץ, 72% מהקו "בבועה" והפלייאוף.

למען הסר ספק (כי בסוף ההודעה כתבת גם על קליעה שהיא לא עונשין) אני כמובן דיברתי רק על העונשין בהקשר לבעיה פסיכולוגית.
אגב, המינוח שמתאים יותר יהיה "בעיה מנטאלית" ויכולות להיות כמה בעיות שונות הקשורות לפן המנטאלי - חוסר בטחון בקליעה, לחץ יתר, אדישות יתר, "לחשוב יותר מדי". חלקן יותר פתירות וחלקן פחות. לדעתי גם אם ונגיד אבדיה לא יוכל להתגבר על הבעיה, הוא עדיין יהיה קלעי עונשין של 70% לפחות, בזכות הטכניקה ומוסר העבודה שלו.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 9:34 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ב' אוקטובר 13, 2008 6:17 pm
הודעות: 1375
בלוג: הצג בלוג (0)
מבחינת סגנון המשחק, השחקן שהכי מזכיר לי את אבדיה הוא בודירוגה. אני כן שהוא יכול להיות רול פלייר בכיר על גבול האולסטאר (ג'פרסון של הנטס נגיד). אבל בחירה ראשונה זה פשוט טירוף ולא הוגן כלפיו.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אוקטובר 20, 2020 9:36 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: א' נובמבר 17, 2013 7:58 pm
הודעות: 2638
בלוג: הצג בלוג (0)
לגבי הקליעה של אבדיה, נתקלתי בשרשור עליו בדיאגרמת הקליעות הבאה...מבוססת על העונה האחרונה:

https://stats-prod.nba.com/wp-content/u ... 24x798.jpg

נראה שאם יקפיד לזרוק שלשות מהפינות בלבד, הוא יהיה בסדר גמור. כמובן שנותר לראות איך שאר הכישורים שלו ייתרגמו לNBA.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  
פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 605 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  הבא

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]


מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: d.k., Dan, Google [Bot], idpwf1, Lakic, נביא בעירו, עופר האדום ו 14 אורחים


אתה לא יכול לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה

חפש:
עבור ל:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
מבוסס על phpBB.co.il - פורומים בעברית. כל הזכויות שמורות © 2008 - phpBB.co.il.