-adi- כתב:
פרויקט מסילה לאילת תקוע שנים בעיקר בגלל התנגדות מצרית...
תגיד, אתה קורא בכלל את הלינקים שצירפת?
המאמר המצורף בוואלה כתב:
...גם כלכלנים ומומחים ישראלים לספנות ולתחבורה טוענים כי הפרויקט השאפתני המבקש לעקוף את תעלת סואץ הוא "הזוי וחסר כל היתכנות מסחרית, טכנית וכלכלית".
.
במחקר שהוזמן על ידי החברה להגנת הטבע ובוצע על ידי שבעה מומחים מתחומים שונים קובע דויד רוזן, שהיה בכיר בחברת הספנות "צים", כי אין כל סיכוי שחברות ספנות יעדיפו את הגשר היבשתי על פני תעלת סואץ. לטענתו, שינוע מכולה בקו הרכבת יהיה יקר פי 30 מאשר בתעלת סואץ ויאריך את דרכה ב-21 יום. מעבר אונייה בתעלת סואץ נמשך 14 שעות בלבד.
"לוקח שבוע לפרוק אונייה וכאן מציעים לפרוק אונייה באילת, להטעין אותה שוב על הרכבת, לפרוק אותה באשדוד ולהטעין אותה שוב בנמל אשדוד. המחיר התפעולי בלבד לטעינה ולהעברה הוא אלף דולר למכולה. מעבר דרך תעלת סואץ עולה 30 דולר בלבד. מעבר לזה, כדי להפעיל את הגשר היבשתי צריכים שלושה נמלים, ובאילת צריך להקים נמל גדול לפחות כמו זה באשדוד, שיקלוט אוניות ענק שעד היום עוד לא נכנסו למפרץ אילת", מסביר רוזן.
"אם תכולת אונייה מגיעה ל-8,000 מכולות ואורך כל אחת מהן הוא 6 מטרים, אז אורך הרכבת יהיה כמעט 50 קילומטרים, לשני הכיוונים. רק כדי להפעיל את הגשר היבשתי הזה צריך לקנות חברה, מערכות מחשוב שיפקחו על כל המכולות, שידעו איפה המכולה נמצאת בכל רגע כדי לא לעכב אותה יותר. המערכת הזאת צריכה להיות בנויה על תנועה שוטפת של רכבות, גם צפונה וגם דרומה. ואנחנו מדברים על אונייה אחת בשבוע - כשבתעלת סואץ עוברות עשרות אוניות ביום. ההכרזות האלה של הממשלה על גשר יבשתי שיתחרה בתעלת סואץ הן ממש הזויות".