נורטון כתב:
ברור שיש קשר, יש קשר בין כל שני דברים ביהדות, על פי 3 מיליון וורטים ששמעתי (ואני באמת מאמין ששמעתי יותר וורטים מטומטמים ממך).
אבל בתור אדם חילוני, הוורטים האלה מעניינים לי את קצה הזרת. דיברת על חירות עממית, ואמרת שטות מוחלטת - שעם ישראל המציא את החירות העממית.
כִּי-יִמְצָא אִישׁ, נַעֲרָ בְתוּלָה אֲשֶׁר לֹא-אֹרָשָׂה, וּתְפָשָׂהּ, וְשָׁכַב עִמָּהּ; וְנִמְצָאוּ. כט וְנָתַן הָאִישׁ הַשֹּׁכֵב עִמָּהּ, לַאֲבִי הַנַּעֲרָ--חֲמִשִּׁים כָּסֶף; וְלוֹ-תִהְיֶה לְאִשָּׁה, תַּחַת אֲשֶׁר עִנָּהּ--לֹא-יוּכַל שַׁלְּחָהּ, כָּל-יָמָיו.או במילים אחרות - המצב הרצוי הוא שהוא יתחתן איתה ושהאב (כמה פרוגרסיבי) יקבל על כך כסף. נכון שזו לא חובה על האישה, ונכון שהאנס לא יכול לגרש אותה. אבל עזוב, הפרורגרסיביות פשוט נשפכת מהטקסט הזה כולו.
והייתי רוצה שתפסיק לשקר. כאמור ,אני לא זוכר אם כתבתי בהתחלה שזו חובה של האישה להתחתן עם האנס (וכאמור ,אם כתבתי טעיתי) אבל מאז אתה פשוט משקר ומשקר בנושא.
עבד כנעני הוא בדיוק עבדות קלאסית ואכזרית,הנה הרמב״ם.
״מותר לעבוד בעבד כנעני בפרך; ואף על פי שהדין כך, מידת חסידות ודרכי החכמה שיהיה אדם רחמן ורודף צדק, ולא יכביד עולו על עבדו ולא יצר לו, ויאכילהו וישקהו מכל מאכלו ומכל משקהו. חכמים הראשונים היו נותנין לעבד מכל תבשיל ותבשיל שהיו אוכלין, ומקדימין מזון הבהמות והעבדים על סעודת עצמן. הרי הוא אומר "כעיני עבדים אל יד אדוניהם, כעיני שפחה אל יד גברתה". וכן לא יבזהו, לא ביד ולא בדברים; לעבדות מסרן הכתוב, לא לבושה. ולא ירבה עליו צעקה וכעס, אלא ידבר עִמו בנחת, וישמע טענותיו. וכן מפורש בדרכי איוב הטובים שהשתבח בהן "אם אמאס משפט עבדי ואמיתי בריבם עִמדי... הלוא בבטן עושני עשהו, ויכוננו ברחם אחד"
או במילים אחרות - ברור שמותר לעבוד את העבד הכנעני בפרך, ולמרות שהחסידים לא היו עושים את זה, הם עדיין היו משווים את אותם עבדים לבהמות. ואפרופו, הנה עוד כמה הלכות נאורות:
״הריגת "עבד עברי" עונשה מוות, בעוד שפגיעה ב"עבד כנעני" שמובילה למותו כעבור מספר ימים לא מחייבת ענישה.
פגיעה של בהמה ב"עבד כנעני" תגרור עונש כספי בלבד בעוד שפגיעה של בהמה בילד, אישה או ב"עבד עברי" תגרור סקילה של הבהמה.״
יאללה, יאללה.
ולגבי אלוהים, אמשיך לכתוב אלוהים - יש גבול לכל שטות, אני לא כותב את 4 האותיות כפי שנדב אולי היה רוצה כי זה באמת פוגע בציבור לא קטן ,אבל כל עוד אתה מבזה את הפורום מדי יום, אני בטח יכול לכתוב אלוהים. לא טוב לך, לך.
הינה מה שכתבת בדיון פה :
נורטון כתב:
"אגב, אהוד. נכון שאתה בעד שאם מישהו אנס בחורה, היא צריכה להתחתן איתו? תגיד את האמת"
למה רמזת שכתבת את זה?
אני הסקתי שאם רמזת שאני בעד זה, סימן שהתורה כותבת שהיא צריכה.
אני חושב שמגיעה לי התנצלות ממך.
אני ממתין בסבלנות.
שורה תחתונה, שיהיה ברור לכולם (בעקבות חצאי אמיתויות שמספרים יוצאים בשאלה כמו המתקראים "נורטון" ו "הכהן") :
אין בתורה שום חיוב ושום דבר חיובי על בחורה שצריכה להתחתן עם האנס שלה.
התורה רק מציינת שזה אפשרי (כמובן במידה והבחורה רוצה את זה), וכמובן שהתורה מציינת שיהיו מגבלות על האנס.
לגבי העבדות, דבר ששמעתי ממורי הרב אורי עמוס שרקי שליט"א:
ההלכה נותנת ליהודי אפשרות להתייחס לעבד בצורה מעט מבזה ("שוט"), משום שהיא יודעת על איזה אזוניים זה נופל - אוזניים של יהודי ירא שמיים וטוב לב. היא יודעת שבפועל הוא לא התנהג כך (ואכן ידוע שהיהודים מתייחסים היו יפה לעבדיהם).
אם למשל התורה היתה מתירה דברים כאלו על אומה אכזרית (למשל, האומה הגרמנית) או אז, זה זה היה נגמר בצורה אכזרית מאד.
אם למישהו זה לא בא בטוב שאני כותב שיהודים (יראי שמיים) הם אנשים ערכיים יותר אז שישתה כוס מים קרים.
לגבי קשר בין שבת ליציאת מצרים - זה דבר מאד בסיסי.
אני מאמין שהיתה תלמיד חכם רציני מאד (ואני מקווה שגם תחזור להיות), ולכן היה לי מוזר ששאלת מה הקשר בין שבת ליציאת מצרים.