ראי שעל הקיר כתב:
אגב, לפי איזשהו ניתוח שקראתי היום ספק אם רוסיה עצמה יכולה לנתק את הגז, כי בעצם הגז הזה ישכב בלי דורש ורוסיה לא תראה ממנו קופקה אחת. לפי הניתוח הזה סין לא רק שלא תקנה את עודפי הגז האלה - היא לא יכולה לגעת אפילו במטר קוב שלהם; הגז שמוזרם לאירופה מוזרם משדות קרובים יחסית לאירופה, הגז שמוזרם לסין מוזרם משדות אחרים במזרח סיביר, שדות שיותר קרובים לסין, והצנרת שם מלאה. אין חיבור בין התשתיות של שתי המערכות האלה והמרחק כדי לחבר אותם הוא אלפי קילומטרים - כותב המאמר אומר, כמו המרחק מאלסקה למיאמי - של צנרת דרך שטח בתולי וקשה מאד. זה פרויקט ל-10 שנים אולי. גם צנרת נוספת לסין מהשדות המזרחיים זה פרוייקט לשנים.
אשר לנפט - אמנם אין חרם על הנפט מצד אירופה, אבל לפי כותב המאמר למעשה יש חרם חלקי דה פקטו. נפט ברובו לא מוזרם לאירופה בצנרת, רובו מובל בספינות. אבל עכשיו חברות ביטוח לא מוכנות לבטח ספינות שמגיעות לנמלים רוסיים, ועל אחת כמה וכמה נמל נובורוסיסק בים השחור שהוא אחד מנמלי הנפט העיקריים של רוסיה, כי הים השחור הוא אזור מלחמה והוא ממוקש עכשיו. קפטנים של ספינות לא מוכנים להשיט אותן לרוסיה, ועובדי נמל בלא מעט מקומות באירופה מסרבים לטפל בספינות רוסיות או לפרוק אותן.
שוב, לפי כותב המאמר, גם לנפט הזה אין כרגע דרישה מעשית מחוץ לאירופה, כי הנמלים שדרכם יוצא הנפט לאירופה הם נמלים רדודים שלא מתאימים לסופר-טנקרים שיכולים לשאת אותו רחוק; כלומר אם נניח ירצו הסינים להשתמש בו הם יצטרכו לבוא עם הרבה ספינות קטנות, לקחת את הנפט לים הפתוח ולהעמיס אותו מהן לסופר-טנקר שיכול לקחת את הנפט עד סין; תהליך ארוך ויקר. סופר-טנקר כזה כנראה גם לא יוכל לעבור דרך תעלת סואץ ויצטרך להקיף את אפריקה. לא נראה מעשי. גם בתשתית הרכבת ממערב למזרח אין שום תשתית עודפת שיכולה לטפל בהובלה הזו.
בהמשך לזה, כותב המאמר צופה שכמות הגז שתזרום לסין לא רק שלא תעלה אלא תלך ותפחת עם הזמן. לטענתו בשדות במזרח סיביר התשתית נבנתה ותוחזקה בשוטף על ידי חברות זרות - חברות נפט כמו של או אקסון, והחברות הקבלניות, שלומברז'ה הצרפתית והאליברטון האמריקאית (הזכורה לשמצה ממלחמת עירק). כל החברות האלה עזבו את רוסיה, ולרוסים אין את הידע לתפעל את השדות האלה בעצמם בצורה יעילה לאורך זמן.