זה כן אני כתב:
אחזור על כך שוב, אין לי בעיה עם עולם הערכים שלך, אלא עם זה שבאופן עקבי הטיעונים שלך נגד ישראל מבוססים, שלא לומר כרוכים באופן הדוק, בטענה שאנחנו פועלים בניגוד לחוק הבינלאומי.
גם בירושלים וגם ברמת הגולן מדינת ישראל מיישבת אזרחים שלה בשטח שנתפס בעולם ככבוש, בניגוד לדין הבינלאומי. אז איך בדוגמה א' החוק הבינלאומי הוא כמעט תורה מסיני בעוד שבדוגמה ב' הוא בקושי עלה נידף ברוח?
תן לי להבין, נניח שאנו עוסקים במפגני ראווה בתוך מה שאתה רואה כגבולות מדינת ישראל המקובלים - צריך לתת לאפשר לאנשים לצעוד עם דגלים באום אל פאחם או להניף דגלי פלסטין בערים ישראליות (בשעה שבערך 90% מהישראלים כאן מתנגדים לכך בתוקף), רק רצוי שהם בעצמם יגיעו להבנה שזה לא מומלץ, ואם הם לא אז באסה?
מה שקורה באופן עקבי זה שאתה חושב/טוען בשמי משהו שאני לא חושב/טוען, ואז מתווכח עם אנשי קש במטרה להוכיח סתירות שאינן קיימות.
עוד פעם, קל ופשוט:
1) השטחים שנכבשו ב67' על ידי ישראל, בכל מקום, הם שטח כבוש על פי הדין הבינ"ל ולא מוכרים בעולם כשטח ישראל. בגולן, בניגוד ליו"ש או למזרח ירושלים, אין אוכלוסיה שהעולם הכיר בה כבעלת זכות לאומית על השטח, והיא נשלטת בכח הזרוע על ידי כוחותיה המזויינים של ישראל. לפיכך על אף שהגולן הוא אכן שטח כבוש, אין לי בעיה מוסרית עם ההחזקה בו, ויש לי בעיה מוסרית עם ההחזקה בשאר השטחים. ואם תרצה לקחת את זה לעולם המצעדים והריבונות החביב עליך, מצדי שממחר ועד שנה הבאה יהיו מצעדי דגלים בקצרין, נוב ומבוא חמה. זה לא טריגר לאלימות וזה לא מפריע לאף אחד, הריבונות דה פקטו של ישראל בגולן לא מייצרת בעיות בינ"ל או פנימיות.
2) אני נותן לך להבין דברים שהם מאד מובנים מאליהם. לאוהדי הפועל ת"א מותר להכנס עם דגלים אדומים ליציע המזרחי בטדי בזמן משחק של בית"ר, והם בוחרים בתבונה לא לעשות זאת, על אף שאין מניעה חוקית. עם זאת, אם המשטרה תדע מראש שיש בכוונת אוהדי הפועל ת"א לעשות זאת, סביר להניח שהיא תמנע זאת מתוך אינטרס ציבורי למנוע אלימות שבוודאי תתלקח, על אף שכאמור אין כל חולק שזכותם החוקית והמוסרית של אוהדי הפועל לעשות זאת. ובדומה לכך, מותר חוקית ומוסרית לעשות מצעד דגלי ישראל באום אל פאחם או מצעד גאווה בבני ברק, וזה לא קורה מסיבות מובנות מאליהן.