stavs כתב:
אז אני אתייחס ואגיד שזו בסוף די דמגוגיה זולה.
נכון, הסיכוי של ערבים להתקבל לחברות בקיבוץ היום כמעט שואפים לאפס, ואין ספק שהם נפגעים מאיזו גזענות בעניין הזה (גזענות שדי מאפיינת את האוכלוסיה היהודית בארץ ככלל, ממש לא רק קיבוצניקים), אלא שקודם כל, במרבית הקיבוצים היום הסיכוי של מישהו מבחוץ לגמרי (כלומר שלא נשוי לבן קיבוץ) להתקבל הוא נמוך מאוד, גם אם המישהו הזה הוא פרינס הארי ומייגן מרקל, וזה לא שערבים מנסים להתקבל לקבוציים יותר מדי, אני די משוכנע שמשהו שהם הרבה יותר סובלים ממנו הוא מהסיכוי שלהם למצוא בכל דירה יהודי שיסכים להשכיר להם דירה טובה באיזור עם ביקוש גבוה.
חוץ מהנושא של קבלה לחברות (ושם אני באמת מקבל את הטענה, אני בטוח שיש גזענות נגד ערבים), ערבים די שווים בזכותויהם לכל בנאדם מבחוץ בקיבוצים - אני לא חושב שיעשו לערבי איזושהי בעיה לקנות במיני-מרקט שמקבל מזומן, כמעט ולא יוצא לי, אבל כשיצא לי להגיע לבריכות של קיבוצים שפתוחות למבקרים מבחוץ היו בהן לא פחות ערבים מברוב הבריכות העירוניות שהייתי בהן, לא מעט ערבים מועסקים בקיבוצים.
להגיד שלקיבוצניקים אין זכות לבקר את מפעל ההתנחלויות זה לדותי ומטופש בערך כמו לומר שלמי שגדל בהתנחלות אסור לדבר בגנות העבדות.
(עכשיו אני אלך לעמוד בפינה ולהתבייש העצמי על זה בשלעתי את פיתיון הטרול).
ברמה העובדתית: גש לבריכה בכל עיר פיתוח ימנית, מסורתית, ביביסטית וכל שאר מחמאות- ותמצא בה הרבה יותר ערבים מכל בריכה קיבוצית. ש"סגורה למנויים בלבד" לרוב...מוזמן לבדוק את זה.
גש לגינה ציבורית ממוצעת בכל קיבוץ ותמצא בה הרבה פחות אחוז בני מיעוטים מכל גינה בעיר, גש לכל גן ילדים בקיבוץ ולא תמצא בו ערבים לעומת הרבה מאוד בעיירות פיתוח סמוכות...זה ממש לא רק עניין החברות, אלא הדרה מוחלטת של כל מי שהוא לא ה"פרופיל המבוקש" מכל מרחבי החיים- זו המציאות שעובדתית אי אפשר לחלוק עליה. אני בטוח שבכל מרחב חיים ( בי"ס, גינה, תנועת נוער, סופרמרקט) עפולה או מגדל העמק, ייש הרבה יותר ערבים מאשר בקיבוץ בו מתגוררת משפחתו של אור גורן.
עם כל הכבוד, הסוגיה המרכזית בשוויון זכויות היא שאתה צריך ואמור לחלוק את המרחב עם האחר והשונה. לומר שלאחר ולשונה מגיעות זכויות והוא צריך לחלוק את המרחב עם כולם וכו' אבל אתה ספציפית לא תחלוק איתו שום מרחב (לא מגורים, לא בגינה הציבורית, לא בית ספר, לא תנועת נוער, וגם לא בריכה), זו צביעות מן המדרגה הראשונה, בהחלט!
כל המשחק של זכויות לערבים/ לפליטים וכו', הוא לא ויכוח של עקרונות תאורטיים- אלא של המציאות בשטח. כשאתה מפקיע את עצמך מהמציאות בשטח ודורש רק מהאחרים ( שאצלם אין את טיעון ה "כל האנשים קשה להיכנס לקיבוץ") להכיל בפועל את האחר והשונה והמפחיד...אז לחלוטין אתה מאבד את הזכות לכעוס ולהביע דעה על הדרך והצורה בה הם עושים זאת.
אי אפשר לצעוק "אפרטהייד" ולכעוס למה האחר מופלה ואינו מתקבל כשווה בין שווים, אך כשבוחנים זאת אתה דורש שהשיוויון הזה יתקיים רק במרחבים בהם אתה ומשפחתך לא שוהים ... זה פשוט מגוחך לטעון את זה בשעה שאצלך יש אמאמא של הסגרגציה והפרדה בכל מרחבי החיים ממי שהוא לא בדיוק אבל בדיוק הטייפקאסט הקיבוצי.
היגיון ומוסר בסיסיים בעיניי...
רוצה לקרוא לי טרול, בכיף ...