הפוסט המלא של חומסקי,
ציטוט:
חברות וחברים אדומים שלי,
בשבועות האחרונים דיברתי עם אוהדים רבים והבנתי שיש לכם רצון ליותר שקיפות ושיתוף בנעשה מאחורי הקלעים במועדון. זה מובן לי לחלוטין והכי מגיע לכם האוהדים שלנו. מעכשיו אני אשתדל לכתוב לכם פעם בכמה שבועות , באופן ישיר, בלי פילטרים, דוגרי, כמו שאני וכמו שאתם מכירים אותי. אני מתכוון לספר לכם מנקודת המבט שלי, כיצד אני רואה את הפעולות האחרונות החשובות שנעשו במועדון ואת אלו שיעשו בהמשך.
הפועל נמצאת העונה בתהליך של בנייה מחדש. כל ההנהלה הבכירה התחלפה בקיץ האחרון ונוצר מצב שבו היה צריך להעמיד מערכת שלמה חדשה על הרגליים, מהפן המקצועי, דרך ניהול הספונסרים וסידורי האבטחה וכלה בניהול הקשר עם האוהדים והקהילה. זה לא שהתחלנו מאפס, וחשוב לי מאוד לשמר את ההישגים האדירים שנעשו כאן בהובלתו של המנכ״ל גיא הראל, ולצידו מנהל הקבוצה דיוויד בסן וסמנכ״לית השיווק שני כהן - הישגים שהובילו לכך שהפועל היום מוכרת באירופה כמועדון שפועל בסטנדרטים הכי גבוהים.
יחד עם זאת, חשוב להבין שהסיטואציה שלנו כמועדון השתנתה מהותית בעקבות הקורונה. הפועל הייתה צריכה לרענן, לחדש, ולהזרים אנרגיות חדשות שלא באו מספיק לידי ביטוי מאז שהמגפה פרצה לחיינו. אנחנו בעיצומו של תהליך שאני מוביל, לראשונה בתור בעלים יחיד של הקבוצה, תהליך מורכב שכולל בתוכו המון פרטים - חלקם מעניינים אתכם יותר וחלקם כנראה פחות. מה שבטוח - אני ביחד עם המערכת החדשה שלנו צריכים שכל מי שהפועל ירושלים חשובה לו ירתם לתהליך.
אתחיל בנושא שהכי מעניין את רוב האוהדים - הפן המקצועי. לצידו של יותם הלפרין, שממשיך בעונתו התשיעית במועדון, השנה כיועץ מקצועי, הצלחנו להחזיר הביתה את יונתן אלון למשרת המנהל הספורטיבי. יונתן הוא איש הפועל ירושלים בכל רמ"ח איבריו ובעל ידע נדיר בכדורסל. יונתן מבין גם את הנעשה על המגרש וגם את שוק השחקנים וייתן מעטפת מקצועית לכל הארגון. צירופו של יונתן הוא מהלך אסטרטגי וחלק מהדרך שבה הפועל שואפת להתנהל ברמה המקצועית. בטווח הקצר, ובייחוד בטווח הארוך. המטרה היא לייצר שרשרת המשכית בסגל השחקנים והמאמנים.
לצד גיבוש תוכנית מקצועית ארוכת טווח, שעליה אפרט בפוסטים הבאים, יונתן עובד בתיאום מלא עם המאמן אלכסנדר דז׳יקיץ׳ על כל הנושאים המקצועיים השוטפים, עומד בראש מערכת מקצועית שעובדת עם אנליסטים, ועם חברת סקאוטינג בינלאומית בראשותו של סם מאיירקופף (כן, כן, זה אדם אמיתי), שעבד בין היתר עם ברצלונה, פנרבחצ'ה וקבוצות NBA.
לעניין התקציב, שמעתי את הטענות מסביב ואני רוצה להבהיר את הנושא: התקציב בעונה זו נבנה בצורה כזו שתשאיר בצד סכום משמעותי לשינויים, ככל שיידרשו. כשאמרתי בתחילת העונה, ״צ׳ק פתוח״ התכוונתי ליד חופשית שהצוות המקצועי קיבל ומקבל בבניית הקבוצה. זה כמובן לא אומר שהתקציב הוא בלתי מוגבל, ונכון שכיום התקציב קטן מהשנים שבהן שאורי אלון היה לצידי. יחד עם זאת, עשיתי מאמצים גדולים והבאתי לכך שתקציב השחקנים גדל מהעונה שעברה - והוא אכן גדל. במהלך פגרת הנבחרות האחרונה, הגורמים המקצועיים שלנו עבדו מסביב לשעון כדי למצוא לקבוצה את החיזוק שמתאים לנו ואני שמח שהצלחנו להחתים שחקן איכותי כמו ברנדון בראון. כמות המנויים הכוללת חצתה את רף ה-4,000 מנויים. מדובר בעלייה של יותר מ-30% מהעונה הקודמת. אני מודה מקרב לב לכל מי שהביע את אמונו בהפועל ורכש מנוי.
אנחנו עושים הרבה מאוד מהלכים, חשובים לא פחות בעיני, גם מחוץ לפרקט. בהובלתו של המנכ״ל החדש יובל לויסמן, אנחנו ממפים כל אספקט במועדון, ופועלים בתוכניות עבודה מסודרות. כך למשל, החלטנו על שורה של פעולות שנועדו לחזק את הקשר עם מחלקת הנוער, החל מעדכון שבועי על תוצאות קבוצות הנוער המובילות, דרך שילוב שחקני הקבוצה הבוגרת באירועים של המחלקה (בקרוב איתי שגב ישתתף במחנה ייעודי לשחקני המחלקה) ועד פעילויות משותפות בקהילה; אנו מבצעים ריענון משמעותי של כל מערך המכירות והמרצ׳נדייז. בקרוב נשיק אתר חנות חדש לצד אתר תוכן חדש שכבר עלה לאוויר; בכל מה שקשור לחוויית הצפייה בארנה, אנחנו נוקטים בכל הצעדים שבשליטתנו, כולל מיתוג חדש של התאים הדרומיים וקשר רציף עם הארנה בנוגע לאיכות המזנונים, התחזוקה וכו׳; ערכנו פגישה מקדימה עם נציגי אוהדים על מנת לדון בפעולות לחיזוק האמון עם הקהל והגדלת הגוש המעודד. בקרוב נערוך מפגש אוהדים פתוח נוסף, איתי ועם ההנהלה הבכירה של הקבוצה.
בעניין הקהילה: אתם יודעים עד כמה הנושא יקר לליבי. חלקכם שאלתם כיצד כמות גדולה של קהל נכנסת לארנה ללא תשלום, וזה הזמן לדייק ולהסביר: הפועל היא קבוצת הספורט היחידה בישראל שהנהיגה מושג שנקרא ״מנוי קהילה״. מדובר במנוי שכל אחד יכול לרכוש - מאדם פרטי ועד חברות ענק - כתרומה עבור הקהילה. מנוי הקהילה מאפשר להביא עוד אנשים למשחקים, ולאפשר להם להיות חלק ממשפחת הפועל ירושלים.
העונה הצלחנו לגייס כ-1,000 מנויי קהילה כאלה! המנויים נתרמו ע״י חברות גדולות ואנשי עסקים מכובדים ובחלק גדול מהמקרים בצורה של מתן בסתר. המשמעות היא שבכל משחק אנחנו מפעילים מערך תפעולי אדיר כדי להביא כ-1,000 חברי קהילה לכל משחק. ילדים בעלי מוגבלויות, נוער בסיכון, עמותות חסד, קהילות חלשות כלכלית, מגזרים וסטודנטים. לכל אלו יש לנו את הזכות להעניק חוויה והקלה, ואפילו לשעתיים בלבד, מהמציאות המורכבת בה הם חיים. אין זכות גדולה מזו, וזאת הפועל ירושלים שלנו שאנחנו כל כך אוהבים. בעולמות האלה, של החיבור בין הקהילה לבין העולם העסקי, חשוב לי לציין את תרומתו האדירה של יובל קורן, שאותו אתם מכירים בעיקר מטקסי הקהילה, אך התרומה שלו מסייעת להפועל רבות גם בחיבור של הפועל לקהילה העסקית בירושלים וכן בתחומים רבים אחרים.
אני רוצה לסיים בנימה אישית. כפי שאמרתי בפתיחה, אנחנו בתהליך של בנייה מחדש. גם אם זה לא תמיד מיוחצן, אין נושא שאנחנו לא נוגעים בו - החל מגיבוש חזון חדש ועד שיפור חוויית הצפייה בארנה. אני מבין שקיים תסכול מצטבר של הצלחה מקצועית פחותה מאז שהקורונה פרצה לחיינו. כולנו רוצים לראות את הפועל נלחמת ומנצחת. אנחנו עושים הכל שזה יקרה אבל אנחנו חיים בעולם ספורט תחרותי. המחזוריות של ההצלחה פוגשת גם אותנו - כמו שהיא פוגשת קבוצות ספורט מכל ענף ובכל ליגה. הכי חשוב שנהיה כולנו מאוחדים סביב הפועל שלנו ברגעים הטובים יותר והטובים פחות.
יש לי עוד הרבה לספר, אבל בעיקר עוד הרבה לעשות. אני שמח לפתוח עונה תשיעית כבעלים של המועדון. יאללה הפועל!
נ.ב
ביום ראשון הקרוב אני רוצה לראות 1,000! אלף! אדומים ביד אליהו! בואו נמלא את כל היציעים שהוקצו לנו!
יש לי כמה דברים להגיד אם אספיק לכתוב בהמשך, אבל הראשון שבהם הוא שאני לא מוצא כאן שום חידוש בכל המלל הארוך הזה. אז איפה כאן השקיפות המיוחדת וחוץ מטפיחה על השכם והאגו של האוהדים אני לא רואה כאן שום דבר.