נורטון כתב:
גינות מיכאל כתב:
דבר קטן אחד, התייחסתי לדברי ראובן שדיבר על 2 אמירות שהן אמירות ותו לא, ולכן הן משקפות רק את דעות אומרן,
ולגבי האמירה הראשונה, הסוגיא היא מהנקודות השנויות במחלוקת מבחינה הלכתית. אבל, ואומר זאת באחריות, אף פוסק הלכה נחשב לא כינה זאת רצח, (וכולם, גם המתנגדים החריפים, נזהרו במאוד מאוד בהגדרת הענין, ולא התייחסתי לדברי הגרש"ז אויערבאך), ולכן אם ליצמן אמר זאת, מלבד חוסר הטעם שבדבריו הוא גם מגלה פנים בתורה שלא כהלכה.
אין לי מושג מה הם אמרו על השתלת איברים, אבל קנייבסקי (שאבא שלו כשלעצמו היה די אדיוט, והוא (חיים) רק מגדיל לעשות), טען שהפריות וטיפולי פוריות, הן תועבה שממנה ייצאו רשעים. בלי קשר לחוצפה הלא נורמלית שהניאה אותו לומר את השטות המרושעת הזאת, הרי שהאמת היא שאין הבדל אמיתי בין מה שליצמן אמר לבין מה שקנייבסקי אמר. וקנייבסקי, בסופו של דבר, הוא כן אחד מאותם "גדולי דור" או "פוסקי הלכה נחשבים".
אתה שקרן, משמיץ בלי להכיר, וניזון מתסכול שנאת עמי הארצות לתלמידי חכמים. (בלי להיכנס לפרטים). באיזו זכות אתה מדבר בכזו חוצפה על אנשים גאונים בתורה וחכמה, שמעודם לא פגעו בזבוב, ושהקדישו את חייהם בכל מובן שהוא להיטיב עם הבריות,
(אני מדבר קצת אמוציונלית, כי (בלי לחשוף את עצמי) אני רואה את עצמי נפגע די ישיר מדבריך).
הם כפו הוראה כלשהיא על מישהו? ישנם מאות אלפי אנשים שבניגוד לנורטון סבורים שדבריהם הם בעלי משמעות קצת מעבר לנורטון הממוצע, ובשמחה ודיעה צלולה חפצים לשמוע לקול חכמתם ודעותיהם.
אשר לפוליטיקאים החרדים, הם אינם "מייצגים" את החרדים במובן של ייצוג ורשמיות כי הכנסת נתפסת כגוף טכני בעלמא. הם כן מוציאים אל הפועל את הזכות הדמוקרטית הבסיסית של שולחיהם (המתרבים) על אפם ועל חמתם של המתנגדים לכך.
לכן פעולותיהם לרווחת שולחיהם הם ברוכות ורצויות (אם כי לא מספיקות), אבל כל מה שמעבר להרמת יד בכנסת וגיבוש הצע"ח, כלומר, ייצוג רעינות היהדות, אינו שייך לתחומם כלל ועיקר, הם אינם מייצגים אלא את דעותיהם הפרטיות שמושפעים מחוץ לבית המדרש או מרעיונות של עלוני שבת כי הם רחוקים מבית המדרש ודעותיו, כרחוק מזרח ממערב.
למרות שבעיני התקשורת (ורוב הקוראים כאן שקונים את הלוקש הזה) דין ליצמן כדין אחמד טיבי, ודבריו הם תמצית האידיאולוגיה התורתית. (לתקשורת אין ברירה כי ראשי ישיבות אינם מעונינים שצופי ערוץ 2 יקבלו את דבריהם ערוכים בין כתבה על נופש בקלאבים לכתבה על סיכום היורו).
ומי שאינו מבין את משמעותן של ניואנסים בפסיקות הלכתיות, שלא ישפוך חמתו עליהן.