סל ניוז

פורום הכדורסל המוביל של ישראל
עכשיו ד' נובמבר 27, 2024 2:39 pm

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]




פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 61 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: הסכם תעלת הימים
הודעהפורסם: ש' דצמבר 14, 2013 1:45 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ד' אוגוסט 01, 2012 12:48 pm
הודעות: 5796
בלוג: הצג בלוג (0)
ראי שעל הקיר כתב:
הרסי, מה שאנחנו רואים פה זה לא סתם מישהו שעשה עבודה לא טובה. זה מישהו שהשתן עלה לו לראש, ואני רואה את זה ממקור ראשון מהתכתבות אישית איתו. ותאמין לי שעל כל הדברים האלה חשבתי, נתחיל מזה שהסיכוי שהם יקרו בטווח הזמן הנראה לעין באזור שאני מדבר עליו הוא אפסי, ונמשיך בזה שהאלטרנטיבה של לחנוק עשרות אלפי אנשים באופן יומיומי (לא הבנתי, איכות האוויר זה לא טבע?) ולסכן את חייהם בתאונות יותר גרועה בעיני. הסדרי תנועה שתוקעים אותי יש כבר היום, בדיוק בגלל האנשים האלה.
פרוייקט חשמול הרכבת - גם כן, לא לבלבל לנו את המוח. אמנם אנחנו מדינה מאד מתקדמת מבחינת רכבת, לעומת מדינות עם תשתית רכבת מפגרת כמו במרכז אירופה למשל. כל המדינות המפגרות האלה חישמלו את מערך הרכבת שלהם, כנראה כי הם לא מבינים כלום ברכבות וגם לא בטבע.
מצד שני, בשווייץ וגרמניה אין נוף כמו שלנו. אז אפשר להבין למה אנחנו לא רוצים שהנוף שלנו יהיה מכוער כמו שלהם.


ראי, כמו שאמרתי, את הפרטים על העניין הראשון אני לא מכיר בכלל ואני מן הסתם מאמין לך.

בעניין השני, באירופה יש כמו שאמרתי קודם רגולציה, תקנים והגבלות שמאפשרות תכנון בטיחותי לכל הנושא. מי אמר לך שיש פה את ההגבלות הנחוצות לצורך ביצוע החישמול כמו שהוא נעשה במדינות המתוקנות שציינת? אני מאוד בעד חשמול הרכבות, אבל כנראה שמשהו בעייתי פה. אני לא רואה שום סיבה להתנגדות אוטומטית לדבר כזה, אלא אפילו רואה טעם שארגונים סביבתיים יקדמו את החשמול.

_________________
אגנבת, גצה גצה, בא חגודודיל דגס אותה.

החתול על קרפלס: "שישלחו אותו בטרייד לנ"צ... יתאחד עם אחיו חסרי הצוואר האחרים טל דן ואלישי כדיר "

בגאצקיס מפסיד למעיין, די ג'יי ולאומי: “התכוננו לכארם משעור. השחקנים שלי הם לא איירון מן".


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסכם תעלת הימים
הודעהפורסם: ש' דצמבר 14, 2013 2:57 pm 
מחובר
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49623
בלוג: הצג בלוג (6)
מהנימוקים שמעלים ארגוני הסביבה, אני לא רואה שום דבר בעייתי שלא קיים בכל מערך חישמול רכבתי. הבעייה שלך היא שאתה לא מטיל ספק ביושרתם, בכוונותיהם הטובות, וביסודיות הבדיקות של ארגוני הסביבה. אני לא מאמין בכל אלה, מנסיון אישי. בטח לא באופן מוחלט. מכמה מקרים שנתקלתי בהם, מדובר בשילוב של שטחיות, תחושת חשיבות עצמית שמגיעה לדרגת נפיחות, וכוח שהעלה שתן לראש.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסכם תעלת הימים
הודעהפורסם: ש' דצמבר 14, 2013 3:13 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 7:38 pm
הודעות: 15720
מיקום: עמוק באדמה
בלוג: הצג בלוג (0)
אני מסכים עם ראי, וזה מתקשר למה שאמרתי על האינטרסים הכלכליים של חלק (ואני מדגיש, חלק) מאותם גורמים "סביבתיים".

_________________
nothing really matters

אין לי ראש למילים ארוכות וביבלברוקס מן מילה ארוכה שכזאת


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסכם תעלת הימים
הודעהפורסם: ש' דצמבר 14, 2013 3:26 pm 
מחובר
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49623
בלוג: הצג בלוג (6)
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4417171,00.html
תגובה מעולה של החברה להגנת הטבע. הרי לכם דוגמה לנימוקים שטחיים וטפשיים, שכל כולם שתן בראשים נפוחים.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסכם תעלת הימים
הודעהפורסם: ב' דצמבר 16, 2013 12:40 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ד' אוגוסט 01, 2012 12:48 pm
הודעות: 5796
בלוג: הצג בלוג (0)
התגובה של החברה להגנת הטבע היא מטומטמת, אבל היא כן מצדיקה את הנישה של החברה להגנת הטבע. תפקיד החברה להגנת הטבע הוא להגן על הטבע כולו ולא על בני האדם. הנימוק של הרחקת מקור הפליטה מהקטר לתחנת החשמל נכון מבחינתם כי למעשה הפליטה רק עוברת למקום אחר, מה שמקטין את החשיפה של האדם אבל בכל זאת פולט לטבע.

למה היא מטומטמת בכל זאת? כי זה יפחית גם את ההשפעה השלילית על הטבע שבאזור המסילה.

אני חושב שהחברה בחרה להגיב ככה כי המדיניות שלה היא תמיכה במעבר לאנרגיות מתחדשות, והרצון הוא לרמוז שהפתרון הוא לא בחשמול הרכבת אלא לחשמל אותה באופן אחר שלא משלב תחנות פחם ונפט או מקורות אנרגיה מתכלים.
אני חושב שיכול להיות שהבעיה שלכם עם הארגונים ה"ירוקים" היא בכך שאתם שמים אותם תחת כפיפה אחת ובטוחים שכל אחד מהם צריך להגיב עבור כל האחרים. תזכרו שלכל אחד יש נישה ויעוד משל עצמו. לדוגמא:
- החברה להגנת הטבע - שמירה על ערכי טבע ויהי מה
- אדם טבע ודין - מניעה ויוזמות חקיקת ההסדרה שביחסים בין פעילות האדם לערכי הטבע
- צלול - שמירה על איכות המים העיליים וימים של ישראל
במקרה הזה של הרכבת, היה הרבה יותר מעניין לשמוע תגובה מאדם טבע ודין מאשר מהחברה להגנת הטבע.

_________________
אגנבת, גצה גצה, בא חגודודיל דגס אותה.

החתול על קרפלס: "שישלחו אותו בטרייד לנ"צ... יתאחד עם אחיו חסרי הצוואר האחרים טל דן ואלישי כדיר "

בגאצקיס מפסיד למעיין, די ג'יי ולאומי: “התכוננו לכארם משעור. השחקנים שלי הם לא איירון מן".


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסכם תעלת הימים
הודעהפורסם: ב' דצמבר 16, 2013 2:12 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 7:38 pm
הודעות: 15720
מיקום: עמוק באדמה
בלוג: הצג בלוג (0)
יש כמובן גם את המשרד לאיכות הסביבה עצמו. אני חושב שאחת הבעיות עם אותם ארגונים, או חלקם לפחות, שהטיעונים שלהם דומים הרבה פעמים לטיעונים של מפלגות האופוזיציה בכנסת - הם יודעים לפסול ולהגיד למה רעיון מסוים הוא לא טוב, אבל הם לא יודעים להגיד ולפעמים גם מעדיפים שלא להגיד מה הפתרון לדעתם. כלומר, זה סוג של גישה פסיבית-אקטיבית שנותנת 1001 סיבות למה לא, ו-0 רעיונות איך כן.

_________________
nothing really matters

אין לי ראש למילים ארוכות וביבלברוקס מן מילה ארוכה שכזאת


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסכם תעלת הימים
הודעהפורסם: ב' דצמבר 16, 2013 3:22 pm 
מחובר
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49623
בלוג: הצג בלוג (6)
הרסי הוקינס כתב:
התגובה של החברה להגנת הטבע היא מטומטמת, אבל היא כן מצדיקה את הנישה של החברה להגנת הטבע. תפקיד החברה להגנת הטבע הוא להגן על הטבע כולו ולא על בני האדם. הנימוק של הרחקת מקור הפליטה מהקטר לתחנת החשמל נכון מבחינתם כי למעשה הפליטה רק עוברת למקום אחר, מה שמקטין את החשיפה של האדם אבל בכל זאת פולט לטבע.

למה היא מטומטמת בכל זאת? כי זה יפחית גם את ההשפעה השלילית על הטבע שבאזור המסילה.

אני חושב שהחברה בחרה להגיב ככה כי המדיניות שלה היא תמיכה במעבר לאנרגיות מתחדשות, והרצון הוא לרמוז שהפתרון הוא לא בחשמול הרכבת אלא לחשמל אותה באופן אחר שלא משלב תחנות פחם ונפט או מקורות אנרגיה מתכלים.


בוא נתחיל מהסוף - הקרדיט שאתה נותן להם הוא מגוחך. התגובה שלהם מדברת בעד עצמה ואין מה להוסיף לה פרשנות. הרצון שלהם הוא בדיוק מה שהם אומרים - לא לחשמל את הרכבת, נקודה. מעבר לאנרגיות מתחדשות הוא נושא שקשור לרשת החשמל באופן כללי ולא קשור ספציפית לרכבת, וממילא אף אחד לא חושב שהנעה של מערך רכבות ארצי שלם תתבצע רק עם אנרגיות מתחדשות.
אפש לקחת את הלך המחשבה שלהם וליישם אותו באותו הגיון בכוון ההפוך. לפי הלך המחשבה שלהם, אפשר ואפילו רצוי לבנות תחנות כוח במרכזי ערים, כי הפליטות יופחתו בגלל יעילות אנרגטית גדולה יותר (הולכה למרחקים קצרים יותר). חבל גם על הכסף שמוציאים על הארובות הגדולות, זה לא משנה אם פולטים את הזיהום בגובה 100 מטר או 2 מטר.

ב"אדם טבע ודין" נתקלתי גם כן בסיפור כבישי הרוחב באזור שלנו. לא אפרט יותר מדי, גם הם אחת הסיבות שעשרות אלפי אנשים נחנקים בפקקים יחד עם תושבים שהמון כלי רכב עוברים במרכזי היישובים שלהם. אבל אתן להם קרדיט איפה שמגיע - לפעמים הם כן מציעים חלופות, כלומר בלשונו של התותח אומרים "איך כן" ולא רק "לא ולא ולא וזהו". לא תמיד אבל לפעמים.
ב"צלול" עוד לא נתקלתי, וממילא נראה לי שהם גוף פחות חזק ומשפיע מהשניים הראשונים.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסכם תעלת הימים
הודעהפורסם: ב' דצמבר 16, 2013 5:00 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ד' אוגוסט 01, 2012 12:48 pm
הודעות: 5796
בלוג: הצג בלוג (0)
אוקיי, התעמקתי בזה קצת כי חשדתי שמדובר במחזור של תגובה באופן מניפולטיבי, וצדקתי. אדוני, זה אתה שנתת יותר מדי קרדיט, אבל לצד הלא נכון.

הינה מאמר מ 2010 שבו התגובה המלאה של החברה להגנת הטבע. אגב, גם פה נראה כי התגובה לא מלאה ויותר גזורה מאיזה דו"ח.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3946075,00.html

נראה כי הכתב המפורסם "Ynet" לא נהג באופן ישר במיוחד כשהביא "תגובה" של החברה להגנת הטבע משנת 2010 לאירוע שהתרחש בשנת 2013, כשאת השר כץ והמנכ"ל צפריר הוא מצטט מילה במילה.
לי נראה מרגע לרגע שמדובר פה בכתבה של בעל אינטרסים או שמדובר פשוט בדעה אישית של איזה עורך בווינט שמשחק עם ציטוטים להנאתו לצורך יצירת תמונה מגוחכת, שאתה וגם אני (כמעט) נפלנו לתוכה.

גם לתגובה משנת 2010 אני לא רוצה להתייחס במלואה כי נראה שגם שם מדובר בשביב מתוך דו"ח מפורט שלא בהכרח מתנגד, אלא מסתייג מול איזה מייצג שווא שהציג משרד התחבורה כאילו הולכת לפחות ולהיעלם לחלוטין פליטת המזהמים הגזיים, החלקיקיים וגזי החממה. הם מציינים בתגובה שזה לא שהכל נעלם, אלא הוא פשוט עובר למקום אחר.

למה לא כדאי להמשיך להתייחס לתגובה מ 2010? כי ב 2012 פרסמה החברה להגנת הטבע את המאמר הבא כדי לתאר מה ההסתייגות שלה מחשמול הרכבת.
http://www.teva.org.il/?CategoryID=230&ArticleID=6225

ציטוט:
"החברה להגנת הטבע ועיריית חיפה תומכות בקידום רכבת המונעת בחשמל, אך דורשות, במקביל לחישמול, מעבר תת קרקעי של הרכבת לאורך שבעה ק"מ מהתוואי בחיפה. השיקוע לא יצריך הצבת מאות רבות של עמודי חשמל צפופים יחסית שיוסיפו עוד על הניתוק הקיים בין העיר ובין החוף שהפך לאחד מסמליה."

אתה מוזמן לקרוא את כל הכתבה, היא מפרטת מאוד את המאבק ואת העובדה שזה התא החיפאי של החברה להגנת הטבע שהוביל אותו, על אזור גיאוגרפי מאוד מסוים.

לגבי הפעילות של החברה בנושא אנרגיות מתחדשות, אתה יכול לקרוא כאן: http://www.teva.org.il/?CategoryID=1719

לגבי תחנות הכוח במרכזי הערים, עזוב, נראה לי שאתה מגחיך את זה מדי. הרי ברור לך שלא מדובר בעניין חד מימדי ושלתחנות חשמל יש עוד היבטים סביבתיים רבים כגון רעש, ריח, מחסום נופי וויזואלי וכו'. מעבר לזה שתחנות חשמל שפועלות על אנרגיה מתכלה, הכי הגיוני והכרחי הלכה למעשה לבנות לאורך החופים. אני בטוח שגם החברה להגנת הטבע, כמזעור נזקים (הרי הם בעד אנרגיה מתחדשת) תומכת בארובות גבוהות, כי הן מאפשרות למזהמים לחצות את קו האינברסיה ולהמשיך לעלות באטמוספרה ללא הפרעה על לטרופופאוזה.

הסיפא שלך, שמתייחסת לאדן טבע ודין כארגון שנותן אלטרנטיבות לעומת החברה להגנת הטבע שאומרת רק "לא ולא ולא וזהו", זה כבר ממש מצחיק. מזמין אותך להיכנס לאתר של החברה להגנת הטבע ולחפש בהם התנגדויות. סמוך עלי, לא תגיע למשפט אחד שלילי עד שתתחיל לחפור באתר. הכל שם מדברי על פעילויות, הדרכות פתרונות וכו'. דווקא אדם טבע ודין הוא ארגון הרבה יותר עקשן ומדעני.

לגבי צלול, יש להם את הנישה שלהם והם מאוד מאוד מאוד משפיעים בה.

_________________
אגנבת, גצה גצה, בא חגודודיל דגס אותה.

החתול על קרפלס: "שישלחו אותו בטרייד לנ"צ... יתאחד עם אחיו חסרי הצוואר האחרים טל דן ואלישי כדיר "

בגאצקיס מפסיד למעיין, די ג'יי ולאומי: “התכוננו לכארם משעור. השחקנים שלי הם לא איירון מן".


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסכם תעלת הימים
הודעהפורסם: ב' דצמבר 16, 2013 5:05 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ד' אוגוסט 01, 2012 12:48 pm
הודעות: 5796
בלוג: הצג בלוג (0)
גילוי נאות: אין גילוי נאות. אין לי דבר וחצי דבר עם אף אחד מהארגונים הללו. אני פשוט אזרח עם ידע בנושא שטורח לחפש ולא מסתמך על חצי ציטוט עבש בוויינט.

_________________
אגנבת, גצה גצה, בא חגודודיל דגס אותה.

החתול על קרפלס: "שישלחו אותו בטרייד לנ"צ... יתאחד עם אחיו חסרי הצוואר האחרים טל דן ואלישי כדיר "

בגאצקיס מפסיד למעיין, די ג'יי ולאומי: “התכוננו לכארם משעור. השחקנים שלי הם לא איירון מן".


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסכם תעלת הימים
הודעהפורסם: ב' דצמבר 16, 2013 5:33 pm 
מחובר
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49623
בלוג: הצג בלוג (6)
בוא ותקן אותי אם אני טועה, אבל בקרבת קו החוף - איפה שממוקמות תחנות הכוח - גובה אופייני של קו האינוורסיה הוא קילומטר ויותר, אולי מספר קילומטרים. אני בספק אם ארובות תחנות הכוח בישראל מגיעות אפילו לחצי קילומטר גובה. מלבד זאת קו האינוורסיה עושה תהליך הפוך ממה שאתה מתאר, הוא דווקא חוסם את עליית הזיהום כלפי מעלה. הזיהום עולה מפני הקרקע עם האוויר החם שמתקרר בהדרגה עם הגובה, עד קו האינוורסיה. כך שאין שום צורך לחצות אותו, וגם אין טעם, כי משכבת האינוורסיה הזיהום פשוט ירד עד הקו.
כל התכלית של הארובות הוא להרחיק את העשן מהגובה בו מצויים בני אדם, ולתת לו לעלות משם. שזה הגיוני, אבל ודאי נוגד את קו המחשבה של "זה רק יעביר את הזיהום למקום אחר".

בהתנגדויות של החברה להגנת הטבע נתקלתי אישית לפחות פעמיים, כאמור. ואני כולה בן אדם אחד שגר באזור מסוים אחד בארץ. אז אל תגיד לי שאין או שאני צריך לחפור. ההתנגדויות היו כמו שתיארתי לך, התנגדויות לשם ההתנגדות בלי בדיקה ובלי נימוק הגיוני, כשהמחיר הוא, ובכן, פגיעה בטבע (ובאנשים). אני יכול לתאר לך אם תרצה את התכתובת שלי איתם באחד הנושאים, ותראה כמה הם דבילים. למשל, את ההתנגדות לנושא א' הם נימקו בכך שיש חלופה ב', שגם לה הם התנגדו וגם הגישו נגדה בג"צים שעצרו אותה. בנוסף, הם נימקו אותו בשמירה על ערכי טבע במקום שכולו שדות מעובדים, מבנים ארעיים ושבילי חקלאים (וזה קרה יותר מפעם אחת באזור שלי). במקרה האחד שאני מדבר עליו היה מדובר כולה על הרחבת כביש קיים והארכתו בשני קילומטר, דווקא כתחליף לכביש חדש לגמרי.

ואם החברה להגנת הטבע שינתה את דעתה בנושא חישמול הרכבת, אין אלא לברך על זה. סוף סוף קצת שכל, כי הנימוק על "העתקת מקום הזיהום" הוא מפגר, כאמור (סליחה, "מאותגר התפתחותית"). אם התנאי יהיה שיקוע התוואי בתוך חיפה (בתור אחד שגר ולמד שם זה נראה לי תנאי הגיוני בהחלט, גם היום התוואי על החוף בעייתי מאד) אז בכיף.

ציטוט:
גם לתגובה משנת 2010 אני לא רוצה להתייחס במלואה כי נראה שגם שם מדובר בשביב מתוך דו"ח מפורט שלא בהכרח מתנגד, אלא מסתייג מול איזה מייצג שווא שהציג משרד התחבורה כאילו הולכת לפחות ולהיעלם לחלוטין פליטת המזהמים הגזיים, החלקיקיים וגזי החממה. הם מציינים בתגובה שזה לא שהכל נעלם, אלא הוא פשוט עובר למקום אחר.

התגובה מ-2010 לא "הסתייגה", אלא התנגדה. גם אם נניח שהתגובה נגזרה מדו"ח מלא,היא מביאה את המסקנה הסופית - "בשקלול מידת הפגיעה הסביבתית, אל מול מידת התועלות האחרות - אין לקדם את המשך התכנון של התוכנית לחשמול הרכבת". זו לא הסתייגות. זו התנגדות.
אבל שוב, אם נכנס להם קצת שכל בנושא והם ירדו מהעץ המגוחך שטיפסו עליו - אין אלא לברך.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: הסכם תעלת הימים
הודעהפורסם: ב' דצמבר 16, 2013 6:04 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ד' אוגוסט 01, 2012 12:48 pm
הודעות: 5796
בלוג: הצג בלוג (0)
ראי, אתה טועה. קודם כל, מדובר על אינברסיית קרקע ולא אינברסיה רגילה. אינברסיית קרקע נמצאת לרוב בגובה של 100 מטר. שנית, קו האינברסיה מתאר את הגובה שממנו ולאה (כלומר, מעלה) אין אינברסיה, ומתחתיו יש. הארובות אמורות לעזור לזיהום לחצות באופן מלאכותי או לפחות לתת לו פור רציני (כי האוויר שנפלט הוא בכל זאת חם מסביבתו ויש לו מהירות התחלתית נאה ביותר). כשיש התמוככות בבקרים אתה יכול לראות את הקו הזה יפה מאוד כשיורדים מירושלים לגוש דן. רואים את גובה האינברסיה שלוכדת את כל המזהמים שלא מועלים באופן מלאכותי מעבר לקו הזה (למשל זיהום כלי רכב).

לגבי הויכוח הפרטי שלך איתם, אתה יודע הרבה יותר טוב ממני את הפרטים ואני לא נכנס לזה. אני גם לא טוען שאין שם מטומטמים.

טוב, מצאתי גם כתבה שב 2010 הם היו בעד אותו הדבר בדיוק. אין לי אלא להסיק שמי שכתב את הכתבה הוא חתיכת מניפולטור שהביא נתונים לא רלוונטיים.

_________________
אגנבת, גצה גצה, בא חגודודיל דגס אותה.

החתול על קרפלס: "שישלחו אותו בטרייד לנ"צ... יתאחד עם אחיו חסרי הצוואר האחרים טל דן ואלישי כדיר "

בגאצקיס מפסיד למעיין, די ג'יי ולאומי: “התכוננו לכארם משעור. השחקנים שלי הם לא איירון מן".


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  
פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 61 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]


מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: rony, ראי שעל הקיר ו 18 אורחים


אתה לא יכול לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה

חפש:
עבור ל:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
מבוסס על phpBB.co.il - פורומים בעברית. כל הזכויות שמורות © 2008 - phpBB.co.il.