סל ניוז

פורום הכדורסל המוביל של ישראל
עכשיו ה' אוקטובר 10, 2024 7:29 pm

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]




פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 51 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3  הבא
מחבר הודעה
הודעהפורסם: ד' יוני 06, 2012 5:10 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49470
בלוג: הצג בלוג (6)
לדעתי אתה טועה, ניסוי בבעלי חיים לא מחייב אישור וועדת הלסינקי. רק ניסויים בבני אדם.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יוני 06, 2012 5:33 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ד' אוגוסט 24, 2011 9:45 pm
הודעות: 2740
בלוג: הצג בלוג (0)
ברור שאתה צודק בענין ועידת הלסינקי משום שהיא מבוססת על הצהרת הלסינקי שדנה אך ורק בבני אדם.

ברם, הקטע הבא לקוח מויקיפדיה (ניסויים בבעלי חיים), לשיפוטך.

במהלך סוף המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21 הונהג כי יש להשיג אישור מוועדת האתיקה לכל ניסוי בחולייתנים וניסויים הגורמים סבל לפרימטים מוגבלים יותר מבעבר.


אגב הקטע הבא שגם הוא לקוח משם, די מטריד.

ההתנגדות לניסויים בקרב הציבור עולה ככל שעולה הדמיון בין בעל החיים המשמש בניסוי לבין בני האדם. גם כאשר מבחינה מדעית טהורה יש עדיפות לעבודה עם אורגניזם מודל דומה לאדם, שיקולים מעשיים מחייבים התפשרות על בעלי חיים קטנים ורחוקים מן האדם. מסיבה זו, מעדיפים לבצע ניסויים בצפרדעים מאשר בעכברים, בעכברים מאשר בכלבים, בכלבים מאשר בקופים, ובקופים מאשר בקופי אדם.


מה מוסרי בזה? מסתבר לי שכל הלוחמים בענין יכחישו זאת בתוקף, או שיטענו לחוסר נפקותא בענין. אבל בעיני זה עדיין בעייתי, כי התחושה המתקבלת היא שיש יותר ממשהו בענין. או אז יוכלו לטעון המצדדים בניסויים שמבחינתם הקוף הוא מספיק רחוק מהאדם, ודינו כדג.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יוני 06, 2012 6:44 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ה' נובמבר 30, 2006 1:36 pm
הודעות: 1281
מיקום: חולון
בלוג: הצג בלוג (0)
http://www.mako.co.il/news-israel/healt ... book_share

אם בעלי חוות מזור ירצו לשלוח את גורי הקופים, יכול להיות שגורלם ייחרץ (אני לא משפטן וזה מה שאני מבין מההודעה של בג"צ מאמש). אם הם יתעקשו ללכת נגד החלטת בג"צ, ולדרוש גם את משלוח הקופות שנולדו בטבע - כנראה שאז הדיון הבא יתקיים בצורה המלאה ובדיוק באופן שבו היה צריך להתנהל הדיון הזה. בדיון הבא, אם יהיה, אני מקווה שגם ידברו על אופי הלקוחות של חוות מזור, ובמיוחד על מעבדות SNBL.

לגבי ההגזמה:
מה מוגזם? לא הבעתי דעה אלא הבאתי נתונים שפורסמו. המסמך שנחשף ע"י עמותת "מאחורי דלתות המעבדה" זה לא פיקציה, הרי יש לארגון הזה כתובת ומנהל, ואפשר לתבוע אותם אם מדובר בשקר. במסמכים הללו התגלו שיטות המשלוח של הקופים, שהן בעצמן לא הומניות. את המידע לגבי הפשיעה במעבדות SNBL מצאתי בעיקר באתרים למען זכויות בעלי חיים, אבל גם כאן מדובר בנתונים שניתנים לבדיקה. העובדה שהמעבדה נמצאה אשמה בבית משפט בארה"ב כתובה גם בתקשורת "אובייקטיבית" ולא באתים של ארגוני זכויות בעלי חיים. הייתי רוצה שיתנהל דיון בבג"צ על המעבדה הזו, כי ככה אני משוכנע שהפרטים החשובים יתגלו לציבור, וזה יעזור למאבק למען קופי חוות מזור. זה כנראה גם יבהיר שהאינטרס של החווה הוא כלכלי בלבד ושום אלמנט של הומניות לא נלקח שם בחשבון.

מי שבכל זאת חושב שמדובר בהגזמה, מוזמן להעמיד את הדברים על דיוקם.

_________________
http://youtu.be/q8G2PBRKqq8 - ארבע דקות מהמשחטה הכי גדולה בישראל


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ב' יוני 11, 2012 6:54 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ו' דצמבר 01, 2006 9:03 pm
הודעות: 9589
בלוג: הצג בלוג (0)
אל על לא תטיס את הקופים:
http://rotter.net/forum/scoops1/18162.shtml

_________________
All Your Dreams Are Made, When You're Chained To The Mirror And The Razor Blade


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ב' יוני 11, 2012 7:14 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ה' נובמבר 30, 2006 1:36 pm
הודעות: 1281
מיקום: חולון
בלוג: הצג בלוג (0)
היא כן תטיס את הקופים...
"אל על נקטה בצעדים המשפטיים הנדרשים כדי לסיים את ההסכם הישן. כאשר הצעד המשפטי שננקט יסתיים בהצלחה, תפסיק אל על כליל להטיס קופים למטרות ניסויים."

כאמור, היא עדיין רואה עצמה כמסונדלת לאותו הסכם, למרות שהיועץ המשפטי לממשלה (ואני אזכיר, מדובר על חוזה שהמדינה חתמה עליו) טוען שלא ניתן לכפות על אל על להטיס את הקופים.

_________________
http://youtu.be/q8G2PBRKqq8 - ארבע דקות מהמשחטה הכי גדולה בישראל


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' יוני 12, 2012 11:26 am 
מנותק
Freshman

הצטרף: ו' יוני 01, 2007 7:38 pm
הודעות: 36
בלוג: הצג בלוג (0)
כמה נקודות קצרות.
אני אתחיל בכדי לחסוך את השאלות, טבעוני, פעיל לזכויות בעלי חיים, וחוקר (מתחיל מאוד) במחלקה לחקר המח באוניברסיטה העברית.


הסיבה בגינה בג"צ בכלל מוכן לדון בחוות מזור להבנתי הינה העובדה שהקופים נמכרים לחווה פרטית מחוץ למדינת ישראל, שם לא עומדים תנאי 'הפיקוח' של המדינה.
כמובן שזה שטויות שכן הפיקוח על ניסויים בבעלי חיים במדינת ישראל הוא ירוד ולמעשה כמעט ולא קיים. כמעט כל מעבדת מחקר בחוגים למדעי החיים תנצל כמה עכברים, חולדות וחיות אחרות למחקרה כרצונה. כמה מעבדות בכל קמפוס בישראל עובדות גם עם קופים - בעיקר במחקר מח (בארץ חל איסור על שימוש בפרימטים ולכן העבודה הינה עם קופי מקוק - אותם קופים המגודלים בחוות מזור). בכל ועדת פיקוח יש רוב מכריע לחוקרים מהפקולטה. האוניברסיטאות עושות את שלהן בהעברת קורס מזורז בשימוש והריגת בעלי חיים שבעברית מכונה 'אתיקה בשימוש בבעלי חיים'.
לגבי SNBL, אני מוכן להמר שאין ניסוי בקופים למטרות קוסמטיקה, לפחות לא בארה"ב, זה פשט לא משתלם לחברות באופן כלכלי, כמעט בודאות זה למטרות בדיקת תרופות.

אנונימוס, בצדק לטעמי, עשתה לפני מספר שנים את ההפרדה בין מטרות קוסמטיקה למטרות רפואיות, שכן לנקודה הראשונה יש כמעט הסכמה ציבורית רחבה שזה אסור היום. אבל בכל זאת אני אנסה להכנס לשאלה הקשה יותר, והיא מתחלקת לשתיים לטעמי:
א. האם מותר לאדם להשתמש בחיות אותן הוא מכנה ירודות למטרות רפואיות.
ב. אם כן האם זה עוזר, באיזו מידה וכמה.

שאלה א, נוגעת לספישיזיסם, אבחנה מוסרית בין בעלי חיים - מה הסיבה המוסרית בגינה מותר לנו להשתמש בבעלי חיים? לרוב הטיעונים להצדקת יסויים הם טיעוני עליונות של בני האדם -כגון חכמה, היכולת לחוש סבל, ועוד. לפני כשבוע שמעתי את המנסה העיקרי בקופים בעברית טוען שזה שאנו הצלחנו לפתח שפה שמאפשרת לנו לצאת מהלופ של הבילוגיה ולפתח מוסר. כל הטיעונים שאני מכיר, כולל האחרון, חלשים מאוד, וכולם כושלים בנקודות מסוימות שקל מאוד להעלות - ברור כי בעלי החיים סובלים, אנו יודעים שבעלי החיים יש יכולת הבנה יכולת שפה מסוימת ואף מוסר - www.ted.com/talks/frans_de_waal_do_anim ... orals.html , וכמובן הטיעון הראשוני של היכן שמים את הגבול ומדוע לא לנסות בבני אדם עם יכולות שכליות נמוכות. על פי טיעון העליונות כמעט בכל העולם מעדפים את הניסויים על עכברים חולדות וחתולים ואח"כ על קופים ולבסוף על פרימטים (שכאמור אין בישראל).

שאלה ב נוגעת לביקורת. אני אפתח בנקודה אחת לצורך הגינות, הטיעון של חלק מהפעלים כאילו אין משמעות לניסויים הוא לא נכון ושגוי. הדמיון גדול ולא מעט התקדמויות נרשמו מתוך ניסויים בבעלי חיים. זו לא הנקודה, השאלה שצריכה להשאל היא כמה ניסויים לא תרמו דבר. הקלות בה ניתן לנסות על בעלי חיים בארץ ובעולם מובילה לעשרות ניסויים, שגם אם לא נאמר שהם מיותרים, הסבירות שהם יקדמו את הרפואה בטווח הקצר היא קלושה מאוד. בעייה אחרת היא העובדה שהמגע כל כך רגיל בעבודה עם חיות מודל שלעיתים המחקר נועד להבין את חית המודל ולא את האדם - אנו מבינים את מח החולדה טוב בהרבה ממה שאנו מבינים את מח האדם. בכדי לשנות את התהליכים הללו חייבת להיות ביקורת אמיתית של מי של רק קדמת המדע חשובה בעיניו אלא גם רווחת בעלי החיים. הבעייה היא שמאז שחוקק חוק צער בעלי חיים - הוקמו ועדות הביקורת אך הן כמעט חותמת גומי בארץ, וניסויים אלימים מאוד מתרחשים כל העת בקמפוסים ובחברות התרופות הגדולות בארץ.

מכיוון שלי אישית אין תשובה מכרעת לגבי א, קשה לי מאוד לתקוף את המנסים בבעלי חיים. יחד עם זאת מכיוון שאין לי תשובה, אז אני בוחר (נכון להיום) לא לנסות בבעלי חיים ולא להשתמש בדאטא מניסויים שכאלו. לצערי נראה כי רוב החוקרים בארץ בוחרים באפשרות הקלה ופשוט לא מנסים לענות על השאלה המוסרית. יחד עם זאת לא מעט פעילים לזכויות בעלי חיים יתקפו אותי על כך אבל לטעמי חייבת להיות מלחמת ציבורית כנגד ב, שפשוט כמעט ולא קיים בישראל. הבקרה על הנסיויים אפסית.

ונקודה אחת אחרונה הנוגעת למאבק הסקסי. הייתי רוצה לראות את כמות האנשים שמתגייסת כנגד חוות מזור מתגייסת גם כנגד לולי הסוללה, אבל לטעון למה זה ולא זה הוא אחד הטיעונים הכי מרגיזים שניתן לעלות כלפי אקטיביסטים. ולרוב הוא מוביל לחוסר פעולה בכלל. צריך לומר בזכות המאבק כנגד חוות מזור שהוא פתח עיניים לאנשים רבים, אין דבר טוב יותר מפעילות בכדי להרחיב את המחשבה גם למאבקים אחרים - בזב"ח או במאבק החברתי.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' יוני 12, 2012 11:49 am 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ה' ינואר 12, 2012 10:30 pm
הודעות: 1490
בלוג: הצג בלוג (0)
כי מאבק נגד הלולים יכול לגרום לעליה במחיר של הביצים...
סתם שאלה, אתה בתור חוקר במחלקה לחקר המח יוצא לך להתעסק עם הנושא בעבודה?
אין לי מושג אם דבר כזה קורה כי אין לי מושג מה אתם עושים שם אבל נגיד שעושים ניסויים במוחות של קופים ואומרים לך לעשות דבר כזה, אתה תעשה?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' יוני 12, 2012 12:12 pm 
מנותק
Freshman

הצטרף: ו' יוני 01, 2007 7:38 pm
הודעות: 36
בלוג: הצג בלוג (0)
לגבי לולי סוללה, גם אם טענת המחיר נכונה, חצי שקל לביצה, לעומת חיי סוללה אלימים למליוני תרנגולות, נראה לי מחיר לגיטימי, ושהמדינה צריכה לקחת עליו אחריות. מה גם שלא ברור שהטענה נכונה. אבל זה לדיון אחר וחשוב.

לגבי השאלה השנייה, כאמור עניתי בטקסט, לא אני בוחר שלא, המחקר שלי הוא לא בעלי חיים. השאלה שלך אני מניח מתייחסת לקורסים , ולשאלה האם יש קורסים בהם צריכים לנסות בבעלי חיים. אז יש כאלו, אני לא לוקח אותם. אין בארץ ככל הידוע לי קורס על קופים, משיקולים מוסרים או כלכליים, אבל יש הרבה מאוד קורסים על חולדות. וכאמור אני אישית איני מוכן לקחת חלק בניסויים אלו - ואוסיף אחד הנקודות החשובות בנקודה ב שהעלתי מקודם היא שבאוניברסיטאות בארץ ממשיכים לעשות ניסויים בבעלי חיים למטרות שאינם מחקר אלא להוראה, דבר שבעיני צריך להיות אסור בחוק צער בעלי חיים.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' יוני 12, 2012 12:22 pm 
מנותק
Senior

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 9:15 pm
הודעות: 7257
בלוג: הצג בלוג (0)
ולו כדי להעמיד דברים על דיוקם, הטענה שלי לא היתה "למה זה ולא זה" (ניסוח מעט מזלזל) אלא הטלת ספק במניעים האמיתיים של מי שמתגייס לטובת שלושים קופים תוך התעלמות משלושים מיליון תרנגולות. אותה גבה בדיוק שהיית מרים אל מול אלה שהיו מוחים על כך שהתליין בכיכר המרכזית בטהרן (נניח) מתלבש בשילוב הבלתי אפשרי של משבצות ופסים גם יחד שומו שמים.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' יוני 12, 2012 12:26 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ה' ינואר 12, 2012 10:30 pm
הודעות: 1490
בלוג: הצג בלוג (0)
עדי גורדון לראשות הממשלה כתב:
לגבי לולי סוללה, גם אם טענת המחיר נכונה, חצי שקל לביצה, לעומת חיי סוללה אלימים למליוני תרנגולות, נראה לי מחיר לגיטימי, ושהמדינה צריכה לקחת עליו אחריות. מה גם שלא ברור שהטענה נכונה. אבל זה לדיון אחר וחשוב.

לגבי השאלה השנייה, כאמור עניתי בטקסט, לא אני בוחר שלא, המחקר שלי הוא לא בעלי חיים. השאלה שלך אני מניח מתייחסת לקורסים , ולשאלה האם יש קורסים בהם צריכים לנסות בבעלי חיים. אז יש כאלו, אני לא לוקח אותם. אין בארץ ככל הידוע לי קורס על קופים, משיקולים מוסרים או כלכליים, אבל יש הרבה מאוד קורסים על חולדות. וכאמור אני אישית איני מוכן לקחת חלק בניסויים אלו - ואוסיף אחד הנקודות החשובות בנקודה ב שהעלתי מקודם היא שבאוניברסיטאות בארץ ממשיכים לעשות ניסויים בבעלי חיים למטרות שאינם מחקר אלא להוראה, דבר שבעיני צריך להיות אסור בחוק צער בעלי חיים.

לך נראה, לאחרים לא. (לי נראה אגב)
לא שמתי לב, כל הכבוד לך.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' יוני 12, 2012 12:43 pm 
מנותק
Freshman

הצטרף: ו' יוני 01, 2007 7:38 pm
הודעות: 36
בלוג: הצג בלוג (0)
פסים ומשבצות זה אכן לא יעלה על הדעת - זו לא הייתה אמורה להיות מתקפה כנגדך, רק הטון שעולה מהדברים.
רוצה לקוות שהמניעים של הפעילים הם רווחת בעלי החיים.
אגב סקר מדהים בעיני, שאני לא מוצא כעת, שנערך בסאינטפיק אמריקאן לפני כ15 שנה (סאינטיפיק - לא בהכרח הסמכות העליונה אבל שיהיה) טוען שבארה"ב יותר אנשים מתנגדים לניסויים בבעלי חיים מאשר לאכילת בשר. למעלה מ50 אחוז מהאמריקאים התנגדו לניסויים בזמנו לעומת כ20 אחוז שהתנגדו לאכילת בשר.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' יוני 12, 2012 4:16 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: א' מאי 24, 2009 7:36 pm
הודעות: 5697
בלוג: הצג בלוג (0)
ממש לא מדהים לטעמי, אלא הגיוני ביותר, לאור מה שאנחנו יודעים על ״טבע״ האדם.
הרבה אנשים מתנגדים להתעללות בבעלי חיים, כי זה מוסרי בעיניהם, והם ״תומכים״, מהבית, מהלב, בתשובה לסקר או בחתימה שגוזלת חמש שניות על עצומה באינטרנט או ברחוב, ללא מאמץ וללא שום מחיר אישי, בניגוד , כמובן , לאי אכילת בשר. כשאתה מחליט בינך לבין עצמך שאתה מתנגד באופן עקרוני לניסויים אתה זוכה בהכרה עצמית של מוסריות, ולרוב המכריע של המשיבים אין שום קשר ולו קלוש לכל הנושא ואין להם דוגמא בראשם לאדם שהם מכירים ומתעסק בכך ומשם יערער, אפילו בתת המודע, על מסקנתך האישית.
הימנעות מבשר, כמובן , בדיוק הפוך. אצל הרוב המכריע של המשיבים, שרובם המכריע ,אני מניח לפי התפלחות האוכלוסיה הרגילה, אינו פעיל למען בעלי חיים בצורה כלשהי, קיים מחסום, אפילו תת הכרתי, להצהיר על אי מוסריות באכילת בשר, משום שבסביבתם הקרובה לרוב יהיו אוכלי בשר.

_________________
אלון:
5 או 10 זה פשוט מדי. אני בעד שרוני יעשה חישוב של ממוצע כלשהו פר עמדה ונמצא מספר מעניין להכפיל אותו בוא נגיד pi או e. אח"כ כדי להוסיף אלמנט אקראי נבקש ממוק לחשוב על מספר נגיד 36D או 350CC ונראה כבר מה יצא.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' יוני 12, 2012 9:15 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ה' ינואר 12, 2012 10:30 pm
הודעות: 1490
בלוג: הצג בלוג (0)
אגב סתם ככה, מה דעתכם לגבי מירוצי סוסים?

ומה לגבי גידול בע"ח כחיות מחמד?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יוני 13, 2012 1:24 am 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ה' נובמבר 30, 2006 1:36 pm
הודעות: 1281
מיקום: חולון
בלוג: הצג בלוג (0)
אני נגד מירוצי סוסים.
אני לא רואה בעיה עם גידול חיות מחמד שכבר הפכו מזמן למבויתות. הכוונה בעיקר לחתולים וכלבים (להוציא כמה גזעים בעלי אופי פראי יותר).

אני מוכרח לציין שאני לא אוהב את הכיוון הזה. כל ההטיות הללו, "הדיפות" הנושא לכיוונים אחרים נועדו להפוך את המחאה הזו ללא לגיטימית. כמו שעניתי לתומר בשלב מוקדם יותר בנושא הזה, אני לא חושב שהעובדה שיש עוולות בעולם (כן, גם בעולם החי והצומח) אמורה למנוע ממני למחות נגד מהלך שאני רואה כפסול. לא מדובר כאן על עצם המחקר אלא על המניעים של חוות מזור. השאלה העקרונית כאן היא לא "האם צריך לעשות ניסויים בבעלי חיים?", והיא גם לא "מה מותר לעשות עם בעלי חיים ומה אסור?", אלא היא פשוטה מאוד: "האם לנו כחברה יש אחריות כלפי אותם בעלי חיים שנלקחים לניסויים או לא?". אם אנחנו נותנים לחוות מזור יד חופשית, וככה נעשה במשך שנים, אז היא תנצל את הכוח הזה לרעה - כמו שההיסטוריה מעידה. קיומה של חוות מזור מפריע לי בגלל הלקוחות שלה. אם הייתי יודע שבעלי החווה עושים כל שביכולתם על-מנת לוודא שתנאי מחייתם של הקופים טובים ככל האפשר + המקום עצמו אמין ונקי מרבב + דואג לשיקום של קופים שכבר תם חלקם "בעסק" (למשל, הקופות המבוגרות אותן רצו בעלי החווה לשלוח לSNBL), אז הדיון מבחינתי היה שונה. הדיון כאן הוא עלינו כחברה - איפה אנחנו מותחים את הגבול למקומות כאלה ואומרים להם: "לא, אתם לא תבחרו בדרך הקלה. אתם תעבדו קצת יותר קשה, תרוויחו קצת פחות כסף, אבל תשמרו על האנושיות שלנו כחברה".
החווה הזו מכתימה את אל על שנאלצת עדיין לשלוח את הקופים בניגוד לדעתה (וזה עושה לה נזק תדמיתי וציבורי), החווה הזו מכתימה את משרד האיכות לסביבה ברחבי העולם ובסיכומו של יום היא מכתימה את מדינת ישראל, שכיום מקושרת ברחבי העולם למעבדות הסוררות מארה"ב.

_________________
http://youtu.be/q8G2PBRKqq8 - ארבע דקות מהמשחטה הכי גדולה בישראל


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יוני 13, 2012 1:54 am 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ה' ינואר 12, 2012 10:30 pm
הודעות: 1490
בלוג: הצג בלוג (0)
לא יודע אם דיברת על ה"הטיה" שלי אבל אני שואל בנושא ברצינות גמורה כלפחות לגביי הפסקתי לגדל דגים בגלל השאלה הזאת.
ובתור אחד שהחלום הכי גדול שלו זה לגדל כלב השאלה מאוד חשובה לי (לא התשובות שלכם אבל הנושא בעיקרון)

מרוצ סוסים אני כמובן נגד וקל וחומר ציד כספורט. אכילה כרגע אני אוכל אבל השאלה עולה אצלי מדי פעם.

אגב זאת לא נראלי הטיה בכלל, פשוט יש כמה דרגות של יחס כלפי בע"ח.

אגב למה אל על מוכתמת? היא חייבת להטיס את בע"ח? ואם כן בגלל שהיא התחייבה וחתמה על הסכם אז היא הכתימה את עצמה, לא?!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יוני 13, 2012 8:28 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 1:59 pm
הודעות: 22681
בלוג: הצג בלוג (0)
לגביי חיות מחמד, מה שצורם לי מאוד זו החזקה של ציפור בכלוב. לא יכול לראות את זה.
אני גם תוהה אם דגים באקווריום קטן זו התעללות מסוימת או לא.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יוני 13, 2012 8:36 am 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ה' נובמבר 30, 2006 12:09 pm
הודעות: 9637
בלוג: הצג בלוג (0)
מטומטם בעיניי שאיכפת לכם מדגים אבל מערבים וסודנים לא.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יוני 13, 2012 9:00 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 1:59 pm
הודעות: 22681
בלוג: הצג בלוג (0)
כן הא


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יוני 13, 2012 9:05 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 3:32 pm
הודעות: 18776
בלוג: הצג בלוג (0)
אתה יודע, יש מי שיגיד שמטומטם בעיניו שלארגונים מסויימים כל כך אכפת מסודנים ומערבים, אבל מישראלים לא.

_________________
"You can see my knowledge of [Dwyane Wade's] game- we were able to limit him to his season high points of 32,"

סטן ואן גנדי


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יוני 13, 2012 9:09 am 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ה' נובמבר 30, 2006 12:09 pm
הודעות: 9637
בלוג: הצג בלוג (0)
ויש מישהו שיגיד שזה מטומטם להתייחס אלי ברצינות.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יוני 13, 2012 9:38 am 
מנותק
Senior

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 9:15 pm
הודעות: 7257
בלוג: הצג בלוג (0)
אמיר, אף אחד לא מנסה להפוך את המחאה שלך ללא לגיטימית, אני אפילו לא מנסה להגחיך אותה (עם זה - אני חייב לציין - אתה מסתדר לבד), אבל לכתוב משהו כמו "העובדה שיש עוולות בעולם (כן, גם בעולם החי והצומח) לא אמורה למנוע ממני למחות נגד מהלך שאני רואה כפסול באמת שובר איזה שיא.

כתבתי לך כבר קודם, זה לא איזה מעשה רשע אחר, זו לא דרישה להביא שלום עולמי בטרם תיתן דעתך לחוות מזור, זו לא התרסה כאילו אתה דואג לחיות יותר מאשר לטבוחי דארפור, זה אפילו לא "מעולם החי והצומח" זו אותה התופעה עצמה, ממש ככה רק בשני מופעים שונים.
מה שאני אומר זה שאם באמת מה שמטריד את מנוחתך הוא התעללות האדם בבעלי חיים לסיפוק צורך לא חיוני, הייתי מצפה שתתייחס לתופעה הזו בהקשר המשמעותי יותר שלה ולא באיזו חוות קופים.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יוני 13, 2012 11:04 am 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ה' ינואר 12, 2012 10:30 pm
הודעות: 1490
בלוג: הצג בלוג (0)
ציפה דריפה אלמדלסי כתב:
מטומטם בעיניי שאיכפת לכם מדגים אבל מערבים וסודנים לא.

מכיוון שכתבת אתם והיו 2 אנשים שהתייחסו לנושא ואני ביניהם אשמח אם תגיד לי איך הגעת למסקנה שלא אכפת לי מערבים וסודנים...


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יוני 13, 2012 11:17 am 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ה' נובמבר 30, 2006 12:09 pm
הודעות: 9637
בלוג: הצג בלוג (0)
ציפה דריפה אלמדלסי כתב:
ויש מישהו שיגיד שזה מטומטם להתייחס אלי ברצינות.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יוני 13, 2012 11:20 am 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ה' ינואר 12, 2012 10:30 pm
הודעות: 1490
בלוג: הצג בלוג (0)
סבבה רק רציתי לוודאת ושכולם יראו.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: א' יוני 17, 2012 9:27 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 12:53 pm
הודעות: 11547
בלוג: הצג בלוג (0)
ערן התכוון שאתם ערבים או סודנים.

_________________
ראי שעל הקיר כתב:
צודק, אני מתנצל.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  
פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 51 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3  הבא

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]


מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 6 אורחים


אתה לא יכול לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה

חפש:
עבור ל:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
מבוסס על phpBB.co.il - פורומים בעברית. כל הזכויות שמורות © 2008 - phpBB.co.il.