זה מאוד משנה שההלכה מחזיקה ממך כיהודי, כי כנגזרת מכך גם המדינה מכירה בך כיהודי, ולא בגלל שאתה מגדיר את עצמך כיהודי. יש רבים שמגדירים את עצמם כיהודים וזה לא גורם למדינה לראות בהם ככאלה, ולעומת זאת באקט פשוט של גיור רפורמי (ועל אחת כמה וכמה גיור אמיתי, כלומר אורתודוקסי) המדינה כן תראה בך יהודי מבחינה לאומית (להבדיל מענייני מעמד אישי של נישואין וגירושין וכו').
ולגביי הדוגמא שהבאת, היא פשוט לא במקום מהסיבה הפשוטה שגם לאינדיאני, גם לסיני וגם לניגרי יש מאפיינים פיזיים ייחודיים, בעוד ליהודי לא בהכרח. הוא יכול להיות לבן, שחור, כתום וצהוב. אין באמת דבר כזה ''מוצא'' יהודי, במובן אתני-גזעי. בחורה בפולין לא יכולה לפסול יהודי על רקע מוצאו שכן היא מחזיקה במוצא זהה לחלוטין, והדבר שמבדיל ביניהם זה הדת (אגב הניסיון להגדיר את היהדות כגזע הגיע ממקום שהוא הכל חוץ ממדעי אלא כניסיון להתריס כנגד בני הדת הזו). לכן אישה שתסרב לצאת עם ניגרי (על סמך מאפיינים פיזיים) כי הוא שחור אמנם חוטאת בגזענות מסוימת, אבל תכלס מדובר בגזענות לגיטימית, כי על טעם ועל ריח לא מתווכחים. לעומת זאת אישה שתסרב לצאת עם יהודי (חילוני לחלוטין בלי שום סממן יהודי) שהוא בן אותו ''גזע'' כשלה, תעשה זאת ממניעים אנטישמיים. אנטישמיות בעיניי היא קטגוריה נפרדת מגזענות, כי היא לא מבוססת על גזע, גם אם יש כאלה שמנסים בדרכים קלושות לחלוטין לטעון שכן (למשל מראה יהודי, אף גדול וכו'). אם האנטישמיות מתבטאת רק בסירוב לבחור ביהודי כבן זוג, אז היא לגיטימית אבל ''פחות'', כי על פניו אין שום גורם, מעבר לדעות קדומות, שאמור לגרום לה לסרב לצאת איתו.
|