סל ניוז

פורום הכדורסל המוביל של ישראל
עכשיו ש' נובמבר 30, 2024 4:09 am

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]




פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 86 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 10:22 am 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ג' ספטמבר 22, 2009 12:33 pm
הודעות: 1709
בלוג: הצג בלוג (0)
פתרון מיידי יותר לבעיית המסילה הרביעית בת"א הוא פשוט להפסיק את תנועת הרכבות בתוך ת"א. להפוך את תחנת ההגנה להאב דרומי, את האוניברסיטה להאב צפוני, וביניהן נוסעים על המסילות רק קרונות "שאטלים" בתדירות גבוהה. זה יגרור חוסר נוחות מסויים עבור אנשים שרק עוברים בת"א, אבל יפתור את צוואר הבקבוק וייאפשר הגדלה משמעותית של תדירות הרכבות משאר חלקי הארץ למרכז. עם תכנון נכון ושאטלים יעילים מספיק על המסילה התל-אביבית, זה יחסוך זמן נסיעה ברוטו (כולל המתנות) גם לנוסעים מב"ש לנהריה (קו נוראי שלוקח כיום מעל 3 שעות, לעומת שעתיים וחצי או פחות ברכב מחוץ לשעות העומס)

_________________
Gibon


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 11:15 am 
מנותק
Junior

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 3:26 pm
הודעות: 4700
בלוג: הצג בלוג (0)
ehud כתב:
אנשים חושבים שאם תהיה פה תחבורה ציבורית חינמית (זה הרי בסוף מה שיקרה שהכבישים יתפוצצו לגמרי) אז אנשים יוותרו על נסיעות ברכב כדי לחסוך כסף.
יהיו אנשים שיוותרו, אבל לא מספיק.
אבל שוכחים את העניין של האינטימיות שנגזל ממך בתחבורה הציבורית, וגם את ההליכה עד התחנות (בקיץ ובחורף זה אף נהיה בימים מסויימים לא נעים עד כדי לא פרקטי).


לי אישית לפחות אין בעיה שהיא לא תהיה חינמית (למה שהיא תהיה חינמית?) ולמען האמת אין לי בעיה עם חוסר האינטימיות באוטובוס/רכבת (יש אוזניות אז מ'כפית לי).
הבעיה שלי היא בעיית אינטימיות ברכב (בין אם אני מסיע ובין אם מוסע) שם פחות אפשר לצלול לתוך האוזניות והטלפון שלך.
הבעיה השניה היא כמובן היעילות... כנראה שאם אתה גר בתל אביב או בהרצליה אז הרכבת היא פתרון די מוצלח אבל אם אתה גר מחוץ לקווים הראשיים החילופים הלא מסונכרנים האלו עולים לך בהמון זמן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 11:30 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49650
בלוג: הצג בלוג (6)
לא הבנתי למה כבישים מתפוצצים מובילים לתחבורה ציבורית חינמית.
אבל אחרי המסע לבגדד להביא את האור בעולם זה כנראה הדבר הקטן והזניח.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 11:43 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 1:59 pm
הודעות: 22784
בלוג: הצג בלוג (0)
ido כתב:
פתרון מיידי יותר לבעיית המסילה הרביעית בת"א הוא פשוט להפסיק את תנועת הרכבות בתוך ת"א. להפוך את תחנת ההגנה להאב דרומי, את האוניברסיטה להאב צפוני, וביניהן נוסעים על המסילות רק קרונות "שאטלים" בתדירות גבוהה. זה יגרור חוסר נוחות מסויים עבור אנשים שרק עוברים בת"א, אבל יפתור את צוואר הבקבוק וייאפשר הגדלה משמעותית של תדירות הרכבות משאר חלקי הארץ למרכז. עם תכנון נכון ושאטלים יעילים מספיק על המסילה התל-אביבית, זה יחסוך זמן נסיעה ברוטו (כולל המתנות) גם לנוסעים מב"ש לנהריה (קו נוראי שלוקח כיום מעל 3 שעות, לעומת שעתיים וחצי או פחות ברכב מחוץ לשעות העומס)


אם כבר האב דרומי בשלום, והאב צפוני במרכז

למעשה, אכן זו אחת הבעיות של הרכבת אותו צוואר בקבוק שנוצר מ-1993 ואילך, אחרי שמשנה זו המסילות באיילון חוברו (עד אז רכבת מרכז הייתה תחנת קצה, ואילו תחנת רכבת דרום הייתה תחנת קצה מהצד השני (זו תחנה שאינה פעילה כיום, ליד צומת הולץ). רק ב-93' חיברו ביניהן (ואז פתחו ב-97 את השלום ובהמשך את ההגנה).


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 12:15 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ה' נובמבר 30, 2006 12:09 pm
הודעות: 9676
בלוג: הצג בלוג (0)
א. קאלימי. עם א' המצוקה.
ב. זו הנקודה שלי פחות או יותר, התח"צ די בקאנטים בארץ, אבל אין מספיק מוטיביציה לשנות את המצב, כי אנשים מעדיפים רכב פרטי.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 12:40 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49650
בלוג: הצג בלוג (6)
ואני חושב שזה הפוך, כלומר הסיבה והמסובב. המצב ברכבת מראה שאנשים כן רוצים תח"צ, אבל חוסר היעילות שלה הופך את זה לקשה עד בלתי אפשרי. בשביל לסנכרן אוטובוסים ורכבות, שממילא כבר קייים - פשוט לא מסונכרנים - לא צריך יותר מדי משתמשים. ואיפה שיש יותר משתמשים, כמו ברכבת בשעות וימים מסויימים או בקווי אוטובוס מסויימים, מה המניעה להוסיף עוד אוטובוסים/קרונות חוץ מתשתית ישנה (למשל קטרים שלא סוחבים) או חוסר יכולת?

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 1:24 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ה' יולי 23, 2009 1:08 am
הודעות: 2302
בלוג: הצג בלוג (0)
ido כתב:
ברוב הערים הגדולות בעולם יש תחבורה ציבורית - לא חינמית, לא מושלמת - שדורשת מהמשתמשים בה להגיע לתחנות גם כשחם וגם כשקר (ואפילו מושלג!), וגם בה אין אינטימיות (נסעת פעם ברכבת התחתית בבייג'ינג?). ואיכשהו - בכל העולם זה עובד, במידה משתנה של הצלחה. אבל אצלנו זה לא יכול לעבוד, כי אנחנו העם הנבחר, גזע כל כך מיוחד שבכלל לא ברור אם אנחנו מאותו מין כמו שאר האנושות, או משהו נעלה יותר.

א. הישראלים התרגלו לרכב פרטי, וזה באמת הרבה יותר נוח, וגם באזור המרכז (איפה שעיקר הבעיה) המון עובדים מקבלים רכב ממקום עבודתם, אז למה לוותר על זה אם בתכלס זה באמת יותר שווה בסך הכל?
ב. לא מאמין ביכולת של הממסד הנוכחי להוביל פה מצב של תחבורה ציבורית סבירה/נוחה ("לא מושלמת"). עד שלא יובילו פה את המדינה אנשים שאכפת להם מעם ישראל ברמה גבוהה יותר, וגם מסוגלים להזיז משהו, זה לא יקרה.

אגב, אנחנו שבט נבחר ("עם נבחר") , לא גזע נבחר. כל אחד יכול להצטרף אלינו ולהיות חלק מאיתנו או לא להצטרף אלינו, אבל לזרום עם האור שאנחנו מפיצים (מומלץ מאד, אבל יש בחירה חופשית לכל אחד).

ido כתב:

וכן, זה לא פותר לחלוטין את הפקקים והעומסים. אנשים עדיין ישתמשו ברכבים הפרטיים. אבל זה יוריד את נפח התעבורה ויקצר את זמני שינוע העובדים מביתם למשרד וחזרה.

בגלל מה שכתבתי לעיל, לא יהיה שינוי משמעותי בקרוב, ולכן יש דוגמאות למקומות צפופים הרבה יותר, שפקוקים פחות מגוש דן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 2:59 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ג' ספטמבר 22, 2009 12:33 pm
הודעות: 1709
בלוג: הצג בלוג (0)
א. לגבי נורמת ''רכב חברה'', אתה צודק מאוד, זה בהחלט תורם לכמות הרכבים המוגזמת על הכביש. מעניין מה יקרה אם יוכלו לקבל במקום הרכב תוספת של 4,000₪ בחודש למשכורת.
ב. ואתה כן מאמין ביכולתה לשפר את התשתיות במידה הנחוצה?
ג. סבבה, שבט. אפשר להתווכח לגבי המשך המשפט שלך, אבל לא נגנוב את הדיון.
ד. אז זו גזרת גורל ואנחנו צריכים להשלים אותה ולא לשאוף לשיפור?

_________________
Gibon


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 3:18 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49650
בלוג: הצג בלוג (6)
רכב חברה יכול להיות מומר כבר עכשיו לכסף במשכורת, לפחות איפה שאני עובד. רכב בסופו של דבר הוא שווה כסף, וככזה משולם עליו מס (שעלה בשנים האחרונות, ועל רכבים היברידיים יעלה עוד בקרוב כשתתבטל ההטבה). כך שליותר אנשים, כאלה שגרים יחסית קרוב לעבודה, יותר כלכלי לוותר עליו. כבר היום.
הרבה אנשים, בטח כאלה שעובדים בת"א וגרים בת"א, מוותרים לחלוטין על רכב פרטי כבר עכשיו בגלל קשיי החנייה ועלות התחזוקה שלו. אבל בת"א יש אלטרנטיבות לרוב, לא רק רשת אוטובוסים די צפופה, אלא גם רכבים שיתופיים, אופניים וקורקינטים. להגיד "הישראלים התרגלו לרכב פרטי ואי אפשר לשנות" זה הדבר הכי קל, תנו לאנשים אלטרנטיבה שהיא viable ותראו מה קורה.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 3:32 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 11:46 am
הודעות: 15645
מיקום: במרתף
בלוג: הצג בלוג (0)
אני אישית מכיר לא מעט אנשים שגרים בת"א וויתרו לגמרי על רכב פרטי, אבל זו פריבילגיה שלא ממש קיימת בפריפריה. אגב, כשאני אומר פריפריה, אני מתכוון באופן כללי לכל מקום שהוא לא במרכז עיר גדולה, נניח הקיבוץ שלי שממוקם, מילולית, חמש דקות נסיעה מחיפה, אבל מי שרוצה להשתמש בתחבורה ציבורית צריך ללכת 1.5 ק"מ ממרכז הקיבוץ ועד לתחנת האוטובוס הקרובה, כלומר לוקח בערך פי 2 זמן רק ללכת עד לתחנה מאשר להגיע לחיפה ברכב. אוגוסט בשעת צהריים? ינואר באמצע סופת גשם? שעת ערב מאוחרת? את קשישה בת 80? אתה אבא שרוצה לנסוע עם ילדים קטנים? כנראה שתחבורה ציבורית זה לא רלוונטית עבורכם.

_________________
כורסה נוחה זה התחלה של סוף


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 3:49 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49650
בלוג: הצג בלוג (6)
נו אבל זהו בדיוק. איפה שיש תשתית תחבורה ציבורית או אלטרנטיבות אחרות אנשים כן מוותרים על רכב פרטי. איפה שלא אז לא. להפיל הכל על "אנחנו עם סגולה שהתרגל לרכב פרטי" זה להסיר אחריות מהמצב.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 5:52 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ה' יולי 23, 2009 1:08 am
הודעות: 2302
בלוג: הצג בלוג (0)
ido כתב:
א. לגבי נורמת ''רכב חברה'', אתה צודק מאוד, זה בהחלט תורם לכמות הרכבים המוגזמת על הכביש. מעניין מה יקרה אם יוכלו לקבל במקום הרכב תוספת של 4,000₪ בחודש למשכורת.
ב. ואתה כן מאמין ביכולתה לשפר את התשתיות במידה הנחוצה?
ג. סבבה, שבט. אפשר להתווכח לגבי המשך המשפט שלך, אבל לא נגנוב את הדיון.
ד. אז זו גזרת גורל ואנחנו צריכים להשלים אותה ולא לשאוף לשיפור?


אני חושב שהממסד כן יעשה יותר עבור תשתיות איכותיות (וגם זה לא מספיק).
אבל זה עדיין המון לעומת מה שהוא יעשה עבור תחבורה ציבורית טובה.

למה בתשתיות הוא ישקיע יותר?
כי תשתיות משרתות את כולם, ותחבורה ציבורית משרתת רק את מי שמשתמש בה (למרות שתנסה לטעון שגם פה זה ישרת את כולם, כי בסוף כולם ירוויחו מזה).

מה שאתה מנסה לטעון, שתחבורה ציבורית איכותית בסופו של דבר תועיל לכולם, זה יפה לאירופה.
לנו זה לא יועיל בצורה מספקת.
נניח שסמוטריץ' עכשיו מחליט שבשעות העומס (בבוקר ואחה"צ) יהיה נת"צ בכביש 4, ואכן נראה שאוטובוסים נוסעים שם הרבה יותר מהר,
אתה באמת חושב שנתחיל לראות כמות מספקת של ישראלים מחליפים את הרכב הפרטי לאוטובוס?

אז אני לא חושב שזה יעביר מספיק.
וגם אם זה כן יצליח, הממסד לא ימשיך בזה, משום שזה יקשה עוד יותר על הנהגים שנוסעים ברכב פרטי (כי זה יוריד מהם נתיב נסיעה) שיתחילו להתלונן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 6:11 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49650
בלוג: הצג בלוג (6)
גם אני אנסה לטעון שהשקעה בתחבורה ציבורית תשרת את כולם. אה, תראה מה זה, גם הצליח לי.

ותנחש מה? דיברת על "נניח נת"צ בכביש 4"? תנחש מה סוללים עכשיו בכביש 4 באזור השרון.

תחבורה ציבורית במתכונת של היום לא מועילה להרבה אנשים (מחוץ למרכזי הערים) כמו שהדגימו פה, אבל אתה דיברת על תחבורה ציבורית איכותית. ההגדרה ל"איכותית" היא מאד רחבה. זה לא רק אוטובוסים נוצצים, אלא גם תדירות מספיקה, פריסה של תחנות, סינכרון בין אמצעי תחבורה, מהירות, ועוד ועוד.
אם לזה הכוונה ב"איכותית", אין סיבה שלא תועיל גם בישראל. אנחנו לא מיוחדים בנושא, והמצב ברכבת בימי ראשון מראה שהיא מפוצצת באנשים למרות שהיא לא באמת "איכותית". ההבדל היחיד בינינו לבין אירופה הוא שבאירופה (לפחות במדינות מסויימות) יש באמת תחבורה ציבורית איכותית, במובן הרחב שלה.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 6:17 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 3:26 pm
הודעות: 4700
בלוג: הצג בלוג (0)
לא הבנתי למה תחבורה ציבורית בארץ לא תעבוד... אם אני יכול להזחיק אוטו אחד למשפחה במקום שתי מכוניות זה אחלה של דבר.
הנסיעה בעצמה ברכבת (כשהיא לא מפוצצת) היא די נעימה והייתי מעדיף לסוע הלוך-חזור ברכבות אם:
1) הן היו אמינות מספיק - במצב היום אני לא מרגיש שאני יכול לסמוך על הרכבת כשאני צריך להוציא את הילד מהגן. יש כמות היסטרית של ביטולים ודחיות.
2) הן היו יעילות מספיק - לא יכול להיות שנסיעה שלוקחת לי ברכב 40 דקות תיקח לי ברכבת כמעט שעה וחצי שמתוך זה 20 דקות זה להמתין להחלפה באונ'. לצורך העניין אם הייתי עדיין גר בתל אביב סביר בהחלט שהייתי מגיע לעבודה עם רכב


למה זה יפה לאירופה ולנו לא? לא הבנתי מה ב"שבט" שלנו הופך אותנו לטובים מדי לתחבורה ציבורית.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 7:03 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 1:59 pm
הודעות: 22784
בלוג: הצג בלוג (0)
שום דבר לא הופך אותנו לאחרים. אנשים הם אנשים הם אנשים.
אני התחלתי מידי פעם להשתמש בתחבורה ציבורית בתוך ת"א בימים של פקקים כי לא בא לי להתקע עם האוטו בנהיגה מגעילה. ויש לי אוטו מהעבודה, ואני לא משלם על דלק. ועדיין, היו מקרים שתחבורה ציבורית , הגם שלקחה מעט יותר זמן, עדיין נעמה לי יותר מאשר להתקע באוטו שלי ולראות אדום בוויז (גם אוהדי הפועל שרופים ם שונאים אדום בוויז). אתה יודע בדיוק מתי האוטובוסים מגיעים היום, והכל. זה לא 1997 שאתה מתייבש בתחנה ואין לך מושג מה קורה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 7:36 pm 
א. אני לא מבין למה אתם מתווכחים על מציאות עתידית בתל אביב כשיש מציאות עכשווית בירושלים. אין לי נתונים אבל ממראה עיניים הרכבת בירושלים היא חתיכת הצלחה. נוסעים בה גם הרבה אנשים שנראים ככאלה שיש להם את היכולת להחזיק רכב (ואלי גם, כמוני, מחזיקים רכב לנסיעות אחרות).
ב. לא מבין מה הבעיה בתחנות שמרוחקות מהבית כמו בישובים קטנים, קיבוצים וכאלה, אפשר ליסוע לתחנות ברכב פרטי או אפילו באופניים ומשם להתנייד בתח"צ.
ג. בשולי הדברים אולי כדאי לציין שמדיניותו הכמעט מוצהרת של שר התחבורה בשמונה השנים האחרונות הייתה לפתח תשתיות כבישים ומחלפים בעוד התח"צ כמעט הוזנחה, בהנחה שהשר הבא (כמו הרושם שיש על השר בהווה) יפנה את האנרגיות והתקציב לפיתוח ושיפור התח"צ נוכל לבדוק האם זה באמת יכול לעבוד.


חזור למעלה
  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ה' נובמבר 07, 2019 9:35 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ו' דצמבר 01, 2006 9:03 pm
הודעות: 9657
בלוג: הצג בלוג (0)
יוניק כתב:
א. אני לא מבין למה אתם מתווכחים על מציאות עתידית בתל אביב כשיש מציאות עכשווית בירושלים. אין לי נתונים אבל ממראה עיניים הרכבת בירושלים היא חתיכת הצלחה. נוסעים בה גם הרבה אנשים שנראים ככאלה שיש להם את היכולת להחזיק רכב (ואלי גם, כמוני, מחזיקים רכב לנסיעות אחרות).
ב. לא מבין מה הבעיה בתחנות שמרוחקות מהבית כמו בישובים קטנים, קיבוצים וכאלה, אפשר ליסוע לתחנות ברכב פרטי או אפילו באופניים ומשם להתנייד בתח"צ.
ג. בשולי הדברים אולי כדאי לציין שמדיניותו הכמעט מוצהרת של שר התחבורה בשמונה השנים האחרונות הייתה לפתח תשתיות כבישים ומחלפים בעוד התח"צ כמעט הוזנחה, בהנחה שהשר הבא (כמו הרושם שיש על השר בהווה) יפנה את האנרגיות והתקציב לפיתוח ושיפור התח"צ נוכל לבדוק האם זה באמת יכול לעבוד.


א. אני מכיר המון ירושלמים, וגם לאלו שמתניידים מעת לעת ברכבת הקלה זה לא גרם לותר על רכב.
חוץ מזה ירושלים היא עיר שמסורתית יש בה חתך רחב של אוכלוסיה חלשה שפשוט הרכבת שידרגה לה את החיים. אבל גם אם התח"צ בעיר היה על חמורים, אותה אוכלוסייה מוכת גורל הייתה נאלצת להשתמש בה.

ב. יש בעיה מכמה סיבות - זה עדיין מחייב אנשים להחזיק רכב נוסף. וב"להחזיק" זה אומר מחיר הקניה, מחיר איבוד ערך, ביטוחים, טסט שנתי, דלק... זה מעל עשרת אלפים ש"ח בשנה לראש נטו. ועל זה גם צריך להוסיף את הכסף על הנסיעה בתחבורה עצמה.
עוד בעיות - כבר היום החניונים בסביבת הרכבות מפוצצים. אנשים מבלים בפקקים ונאבקים על חניות רק כדי להגיע לרכבות, ומשם עוד הנסיעה העמוסה עצמה. למי שניסה את זה או שעושה את זה על בסיס יומי, יודע שזה ממש לא כיף.

ג. אכן מסכים שחייבים להשקיע מאוד. אבל המצב פה הוא בעייתי והאוכלוסייה כבר התרגלה למצב מסוים. בעוד בערים נורמליות אחרות בעולם, כבר בשנות ה-70 ובערים מסוימות גם לפני, הייתה תחבורה ראויה שכוללת מטרו ומערך אוטובוסים יעיל. בישראל 2019 אנחנו כבר מזמן שרוב המשפחות נאלצות להחזיק 2 מכוניות, והמדינה עצמה גם מכורה למיסים של ייבוא המכוניות והמס הנרחב על הדלק. מה שנקרא Follow the money. אין למדינה אינטרס אמיתי לצמצם משמעותית את הרכבים. מבחינה תקציבית זה התאבדות - זה דורש השקעה עצומה מחד כדי באמת לעשות שינוי שיוכל להיראות בשטח. ומצד ההכנסות זה ייגרום לירידה חדה בהכנסות מהמסים השמנים על ייבוא רכבים, מס על דלק, מס על חלקי חילוף/תיקונים/מוסכים וכו'...
בקיצור זה לא יקרה בקרוב במדינה שנמצאת בגרעון שהולך ותופח.

_________________
All Your Dreams Are Made, When You're Chained To The Mirror And The Razor Blade


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ו' נובמבר 08, 2019 1:30 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 10:20 pm
הודעות: 21999
בלוג: הצג בלוג (0)
ובעוד אתם מדברים על זוטות כמו תחבורה ציבורית (לציבור! ברבים!), שימו לב לשר התחבורה הנהדר שלנו והטיפול המופתי שלו באדם הקטן:
https://www.bhol.co.il/news/1047373

בהתחלה חשבתי שזו פארודיה, אבל אני תמים כנראה...

_________________
קצת אחרי הסידרה של מכבי מול פאו' , דיוויד פרדמן מנסה לדרבן את האוהדים להגיע לפיינל פור הליגה האדריאטית:
"זו גם ההזדמנות לכל מי שיצא לפני הסיום של משחק 4 להודות לקבוצה, וגם ליהנות מהפיינל פור".

24.4.2012


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ו' נובמבר 08, 2019 2:45 am 
זה עוד כלום לעומת הגילוי המרעיש שאחד מגולשי בחדרי חרדים הוא שמואליקי...


חזור למעלה
  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ו' נובמבר 08, 2019 2:59 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 10:20 pm
הודעות: 21999
בלוג: הצג בלוג (0)
אל תשאל
רק אני

_________________
קצת אחרי הסידרה של מכבי מול פאו' , דיוויד פרדמן מנסה לדרבן את האוהדים להגיע לפיינל פור הליגה האדריאטית:
"זו גם ההזדמנות לכל מי שיצא לפני הסיום של משחק 4 להודות לקבוצה, וגם ליהנות מהפיינל פור".

24.4.2012


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ו' נובמבר 08, 2019 7:41 am 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ג' דצמבר 12, 2006 10:51 pm
הודעות: 1212
מיקום: תימן עילית
בלוג: הצג בלוג (0)
אנחנו משקיעים בתחבץ של לפני חמישים שנה במקום בפתרונות העתידיים של עוד עשר שנים. המדינה צריכה להשקיע בתשתית אינטרנט מהיר איכותית (לא בהכרח באופן ישיר, אלא בחלוקת רשיונות ועידוד השקעות) שתאפשר עבודה מהבית. בנוסף, לאשר פיילוטים לרכיבים אוטונומיים, תחבורה אוטונומית שיתופית ופרטית תשנה לחלוטין את הדרך שבה אנחנו מתניידים, תאפשר גמישות בהיצע ואופטימיזציה של התנועה על הכביש. שם העתיד (ואולי בהייפרלופ, אם שואלים את אילון מאסק), לא ברכבת תחתית או קלה שכבר עכשיו יודעים שלא תעמוד בביקושים החל מיום סיום הפרויקט.

_________________
(you gotta like a guy named Douby" (Charles Barkley"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ו' נובמבר 08, 2019 10:21 am 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 11:46 am
הודעות: 10145
בלוג: הצג בלוג (0)
ציפה דריפה אלמדלסי כתב:
אתם יודעים שתחבורה ציבורית היא כ"כ לא יעילה בין היתר בגלל אנשים שלא מסכימים להשתמש בתחבורה ציבורית, כן?
אם כל המתפנקים המטופשים שלא נאה להם אוטובוס היו אשכרה עולם על אוטובוס אז היו פחות רכבים על הכביש, מה שאומר פחות זמן נסיעה, והביקוש היה עולה, מה שאומר שכנראה יהיו יותר קווים פעילים, ושוב, היעילות תשתפר.
אי אפשר לבכות על פקקים ולהתלונן על כל פתרון אם אתם חלק מהבעיה. או רוב הבעיה. זה לא עובד ככה.

אבל זה בערך כמו שיש קבוצה מעיר גדולה שמשחקת באולם מעאפן ומיושן בן 2,000 מקומות, וגם הקבוצה בינונית כי אין הרבה הכנסות ממנויים. אז העירייה תגיד "בשביל מה לבנות אולם של 10,000 מקומות אם אפילו 2,000 לא מלא?" אלא שברגע שיש אולם גדול ומודרני אז הקהל כן ירצה להגיע.

למה שאנשים קודם ירוצו להשתמש בתחבורה ציבורית לא יעילה, בתנאים לא נעימים ותוך כדי בזבוז זמן יקר? קודם שישפרו את התחבורה ואז יבואו אנשים. גם אם בהתחלה קווים יסעו חצי ריקים.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ו' נובמבר 08, 2019 10:26 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 49650
בלוג: הצג בלוג (6)
פיילוטים לרכבים אוטונומיים כבר היו בישראל (אם כי לא בכבישים עם תנועת נהגים). למשל בכמה חודשים שהחיבור של איילון לכביש 2 היה פתוח רק צפונה, הצד השני שימש כפלטפורמה לניסויים ברכבים אוטונומיים.
הייפרלופ לא יהיה בישראל ב-10-15 שנים הקרובות כי הם עצמם לא יבואו לפה. המודל העסקי שלהם לפחות בשנים הראשונות זה ללכת למדינות גדולות ועמוסות תנועה הרבה יותר מישראל, ולהתחרות בטיסות פנים, לאו דווקא בנסיעות של מכוניות. הם ילכו קודם למדינות כמו סין, הודו, ארה"ב, רוסיה, מדינות גדולות באירופה, לפני שיבואו לישראל.

לגבי אינטרנט מהיר - זו באמת בעייה. ישראל בפיגור מסויים בקווי ובפיגור די גדול בסלולר. בסלולר יש בעייה של חמסן תדרים גדול שהוא הצבא, שעל כל ויתור על תדר צריך לפצות אותו במאות מיליוני שקלים. למרות זה אני מאמין שנראה בישראל מכרז לדור 5 במהלך 2020.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ו' נובמבר 08, 2019 11:54 am 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ה' יולי 23, 2009 1:08 am
הודעות: 2302
בלוג: הצג בלוג (0)
WTF כתב:
אנחנו משקיעים בתחבץ של לפני חמישים שנה במקום בפתרונות העתידיים של עוד עשר שנים. המדינה צריכה להשקיע בתשתית אינטרנט מהיר איכותית (לא בהכרח באופן ישיר, אלא בחלוקת רשיונות ועידוד השקעות) שתאפשר עבודה מהבית. בנוסף, לאשר פיילוטים לרכיבים אוטונומיים, תחבורה אוטונומית שיתופית ופרטית תשנה לחלוטין את הדרך שבה אנחנו מתניידים, תאפשר גמישות בהיצע ואופטימיזציה של התנועה על הכביש. שם העתיד (ואולי בהייפרלופ, אם שואלים את אילון מאסק), לא ברכבת תחתית או קלה שכבר עכשיו יודעים שלא תעמוד בביקושים החל מיום סיום הפרויקט.


כמעט כל הייטקיסט יכול היום להתחבר מהבית ולעשות את העבודה (אולי אפילו ביותר יעילות?). כל מה שצריך זה אינטרנט, ושהחברה מאפשרת מבחינה טכנית ופרוצדורלית.
השאלה אם לחברות יהיה רצון לעשות את זה.
אגב, נראה לי שלא מזמן שמעתי על חברות יחסית רציניות (לא סטרטאפ קטן) שמאפשרים לעובדים לעבוד ממש באופן שוטף מהבית.
אבל יש פה כמה בעיות :
1. למדינה אין שום יכולת להשפיע על חברות לשנות את אופן העסקת העובדים (גם אם יודעים שזה מאד יתרום לתחבורה).
2. החברות רגילות לנוכחות של עובדים החתמות כרטיס וכו' (ובצדק), ולשנות מדיניות זה משהו רציני ביותר. יש גם עניינים פיננסים כמו חוזים מול חברות קטרינג שמספקות מזון לעובדים וכו'.
3. יש מצב שלחלק לא קטן מהאנשים זה לא מתאים. יש אנשים שפשוט אוהבים להגיע למקום העבודה, ולעבוד מהבית עבורם זו צרה (למשל שהמקרר וארון החטיפים 2 מטר ממך וכל חצי שעה אפשר לחטוף משהו).

לגבי המכוניות האוטונומיות גם פה - אי אפשר לדעת מה יהיה. בכל מקרה, וגם אם יסתבר שזה פרקטי לגמרי, מעבר רציני לזה, ואפילו רק מעבר חלקי, כנראה לא יהיה ב 15-20 שנים הקרובות, ועד אז יהיה פה הרבה יותר צפוף.

קיצר, לעשרות השנים הקרובות, לדעתי, זה רק השקעה בתשתיות וככה יהיה אפשר למשוך עד שהפתרון של המכוניות האוטונומיות (או בניית מושבות בחלל :)) יהיה מוכן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: נתיב פלוס
הודעהפורסם: ו' נובמבר 08, 2019 12:32 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ב' פברואר 19, 2007 11:46 pm
הודעות: 4453
בלוג: הצג בלוג (0)
1. הטיעון על כך שבגלל אובדן האינטימיות בתחב"צ אנשים לא יעשו בה שימוש הוא אם להשתמש במילים עדינות פשוט לא נכון. בכל העולם עם תחב"צ ראויה לשמה זה עובד מעולה, ורק כאן הפרינססות הישראליות לא יעשו בה שימוש כי האינטימיות שלהם נפגעת (אוי אוי אוי). לא קונה את זה.
אני עובד בת"א וכל בוקר נוסע ברכבת. גם אם יהיה לי רכב עם דלק חינם אני לא עושה את הנסיעות האלה לת"א עם הפקקים.

2. ביום שתהיה פה תחבורה ציבורית זולה, יעילה וטובה באמת - כך שלא נצטרך לחכות חצי שעה בין רכבת לרכבת; שהרכבת לא תיעצר סתם ככה פתאום באמצע הדרך; שלא ניאלץ להמתין לאוטובוס מעבר ל-5 דקות (באירופה זה אשכרה קיים, ואפילו בפחות זמן) - לא רק שנראה יותר אנשים עושים בה שימוש, אני גם אהיה בעד שהמדינה עצמה תפעל בצורה גסה כדי שיעשה בה שימוש, החל בהעלאת המס (הגבוה מאוד גם כך) על הרכבים והדלק וכלה בקנסות של ממש לעושים שימוש ברכבים בשעות העומס בערים הגדולות. כן, המצב עד כדי כך חמור שיש לנקוט באמצעים חמורים.

3. הפסקת עידוד הילודה הייתה צריכה להתרחש כבר לפני 10 שנים.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  
פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 86 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4  הבא

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]


מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו 14 אורחים


אתה לא יכול לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה

חפש:
עבור ל:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
מבוסס על phpBB.co.il - פורומים בעברית. כל הזכויות שמורות © 2008 - phpBB.co.il.