מממ... משולש אהבה על רקע מד"ב רך (כלומר, לא חלליות וחייזרים ועניינים. בסך הכל שינוי אחד קטן מהעולם הרגיל שמצידו משנה המון דברים, אבל תראה תבין). משחק מדהים, במיוחד של קארי מאליגן (שהופכת להיות אחת הפייבוריטיות הגדולות שלי, אחרי הסרט הזה, דרייב ו"בושה", שלא לדבר על BLINK שהוא לא סרט, אלא סתם אחד מהפרקים הטובים ביותר בתולדות הטלויזיה, ולבטח הפרק הטוב ביותר של DOCTOR WHO. הרבה בזכותה). זה סרט מדכא, שמהווה אלגוריה מושלמת לחיים, בזכות אותו שינוי קטן שעליו דיברתי. ויש בסרט הזה כל כך הרבה רגעים וסצינות אלמותיות. שלא לדבר על הצילום והנופים. בקיצור, חובה לראות. הבמאי הוא מארק רומאנק שכבר עשה סרט אחד נהדר בחייו (ONE HOUR PHOTO עם רובין ווליאמס). אם יש סרט אחד שהוא קצת מזכיר, אז אולי "גטאקה" המופתי כשלעצמו.
ואם כבר "בושה", עם אותה קארי מאליגן ועם מייקל פסבינדר. עוד סרט מדכא, עם קצת קתרזיס. וסרט שחופר בקרביים של הגיבור שלו לגמרי. הגיבור שלו הוא באופן מובהק מאד, מכור למין. סקס, פורנו, אוננות בעבודה, אוננות בבית, זונות, לא זונות, סטוצים, שלישיות ואפילו חורים לא ..נשיים. מה שלא בא לך. קארי מאליגן היא אחותו הקצת לוזרית שבאה אליו לביקור. ומשנה את חייו, או שלא. סרט מאד מרומז, מינימלי כמעט ומצוין לגמרי.
לגבי INTOUCHABLES, האמת היא שתמיד חששתי מהומור שהוא לא אמריקאי. אני לא מבין את השפה הצרפתית (כן, למרות שאני חי כרגע בחלק הצרפתי של שוויץ), ובאמת שפחדתי שאני לא אבין את הצחוקים. כאמור, מדובר בסרט נוסחתי ובסיפור פשוט - בחור שחור ממשפחת פועלים, הופך להיות ה "אח הסיעודי" של גבר בודד ומאד מאד עשיר. ושניהם משנים את חיי השני. FEEL GOOD MOVIE במלוא מובן המילה, ובעיקר נורא משעשע.
ולבסוף, LILYA 4 EVER, סרט במימון שוודי, שמתרחש רובו במדינה אקס-בריה"מית כלשהי (נדמה לי מולדובה, לא זוכר) וגם קצת בשוודיה. והוא בעיקר כרוניקה של זונה. הוא מרגיש אמיתי, נראה אמיתי, נוגע עד דמעות, ומדכא את התחת. הבעיה היא רק שחלק מההחלטות שם לא נכונות (גלישה לתחום פנטסטי ומטאפורי לפעמים, במקום להמשיך עם הריאליזם הנוקב). השחקנית הראשית דומיננטית ומצוינת לגמרי. ובעיקרון מדובר בסרט נהדר, אבל קצת פחות מהאחרים שהזכרתי.
טוב, בכל זאת מילה קטנה גם על EDEN LAKE. אני אגיד זאת כך, בשביל לא לספיילר. יש לאירופאים נטייה ליצור סרטי אימה כאילו נוסחתיים, אבל... ללכת עם זה עד הסוף. נטייה שלאמריקאים בדרך כלל אין וחבל. הסרט הזה, כמו THE DESCENT לפניו, עשה את זה מצוין. הוא מפחיד לגמרי, והוא מנצל את האימה הפסיכולוגית הרבה יותר מאשר את ה GORE שלפעמים מוגזם לגמרי בקולנוע.
_________________ תודה לאלוהי הבירה
|