ido כתב:
ואחדד שוב - לא מדובר בחמץ בלבד. בתי החולים אוסרים בפסח על הכנסה של כל אוכל מבושל. והסיפור הזה התפוצץ בין היתר בגלל זקן חולה סרטן שזרקו לו את המאפה בכניסה לכימותרפיה מספר ימים לפני שהתחיל החג. אז אני מבין שלאהוד ואבימאל זה זוטות, אבל בשביל אותו זקן זה מה שנותן לו כוח ויכולת לסבול את הכימו ולהמשיך לעוד יום.
ולגבי ה"כל חילוני מובהק יכול לחיות פה בכבוד..."
אנשים דתיים הרבה פעמים חושבים כך. לרוב החשיבה הזו נובעת מכך שמבחינתם עקרונות חילוניים הם דבר חסר ערך. אני, לדוגמא, נאלצתי לנסוע לחו"ל בשביל להתחתן באופן שיתאים לי וירגיש לי נכון, ושהמדינה שבה נולדתי וגדלתי ושירתתי ואיבדתי חברים תואיל בטובה להכיר בנישואים שלי. אני יודע שלדתיים הרבה פעמים קשה להבין את זה, אבל רצון שהדת לא תהיה נוכחת ברגעים חשובים בחיים שלי הוא לא פחות משמעותי או ערכי או חשוב מהרצון שלהם להתנהל לפי הדת.
ואני לא פגשתי מעולם מישהו שאמר שצריך לאסור על טקסי חתונה יהודיים (שאגב, בין הטקסים שנכפים על חילונים על ידי הרבנות לבין ההלכה היהודית יש קשר רופף ביותר). רק דתיים שאוסרים על אחרים להתחתן בדרך שלדעתם היא לא תקינה.
אצל אחותי, לעומת זאת, זו אפילו לא הייתה בחירה של מה מתאים לה. לא הייתה לה שום אפשרות חוקית להתחתן במדינה שלה עם בחירת ליבה.
אבל היי, ספר לי עוד איך החילונים צריכים להתחשב ובכלל לא כופים עליהם כלום והדת לא מתערבת להם בחיים
כולם צריכים להתחשב בכולם, אבל אני אהיה כנה ואומר שכאשר נדרש צריך לתת עדיפות מובהקת למאמינים ולדתיים.
מה לעשות שהיהדות זו הדת שהביאה לעולם (המערבי לפחות) את האמונה המודרנית, ועל כן הדת תהיה פה תמיד דומיננטית.
והינה סיפור בשבילך ובשביל אחרים שטענו שתמיד החילוניים מתכופפים -
בשנה האחרונה בתקופת הקורונה היו המון-המון דתיים (כולל אני אישית) שויתרו על "מנייני מרפסות" (תפילות מחוץ לבית כנסת בתקופת הקורונה) רק בגלל שיהודי חילוני אחד בשכונה (שרובה דתית)
טען שהתפילה מפריעה לו.
באהבה ביטלנו את כל מניין המרפסות וירדנו להתפלל למטה במקום שקט יותר (עם מרווחים רציניים כמובן) רק בגלל שמישהו אחד אמר שהתפילה לא באה לו טוב באוזן (וזה לא שהתפללנו בשעות לא שפויות או משהו כזה), אפילו שמבחינה מוסרית (ובטח חוקית) לא היתה סיבה אמיתית להחלפת מקום התפילה. עם כל הכבוד לאדם אחד או שניים שזה מפריע להם . . .
ובכל זאת, כולנו אור ואהבה!
יש עוד דוגמאות, כמובן, של התפשרויות של מאמינים, אבל תבינו שלפעמים לא תמיד יכולים להתפשר.