Hacohen כתב:
הנה דעתי המנומקת: צריך להיות דביל מושלם, בעל תפישת עולם אינפנטילית במיוחד, כדי לקשור בין ממצא ארכיאולוגי של מזבח לבין אמונה כוללת בסיפורי התורה המופרכים. בכל העולם זבחו זבחים לאלילים, ושרד על זה איזשהו תיעוד. מה בין העובדה שאיזה עברי זבח ליהוה אלילו, לבין הטמטום שבאמונה היהודית בכללותה?
אבל היות שלמדנו שאתה חובב הסטוריה וארכיאולוגיה, למה לא תשכיל מעט בתולדות שומר, אכד, בבל, עממי כנען ומצרים, ותכיר קצת מאיפה אמונתך יונקת באמת? עוד מעט שבועות, עוד חג חקלאי-כנעני שהיהדות ניסתה לגייר, זמן טוב להתחיל. אחרי זה הרגל הבא זה סוכות, ויהיה לך ממש כיף ללמוד איך חג של חקלאים כנענים שיצאו לאור ירח מלא לאסוף בשדה, ואח"כ להתפלל למים, גויר בסיפור מטומטם במיוחד לסוכות שנבנו ביציאת מצרים, ותוכל גם לנענע תוצרת חקלאית כמיטב המסורת.
בין לבין תתענה בוודאי בימי "בין המצרים", השריד לאבל הכנעני על מותו של תמוז בקיץ, שהיהודים לא מסתירים כלכך טוב את מקורו הפגאני, כי, ובכן, עדיין קוראים לחודש תמוז.
(פספסו קצת גם עם מרדכי ואסתר, הגרסה השקופה מדי למורדוך ואישתר, אבל כבר הבנו את הפואנטה).
אבל יהודי יקר, תמיד תחפש רק את האמת ואל תחיה בשקר!
א. לא שאלתי אותך אם מזבח יהושע מוכיח את אלוקי ישראל וכו'.
אני אנסח מחדש ואשאל שוב, ואשתדל לעשות זאת באופן ברור יותר, ואני מבקש שתשתדל לענות בכנות -
השאלה היא כלדקמן :
האם הראיות הקיימות עד כה לגבי המבנה בהר עיבל מלמדות כי מה שכתוב בתנ"ך לגבי אותו סיפור יכול להיות נכון -
קרי, במאה ה 13 לפנה"ס התכנסו שם עבריים/ישראלים קדומים וזבחו לאלוקיהם (כפי שכתוב בתנ"ך)?
במילים אחרות מה שאני שואל זה האם בנושא הזה ספציפית של המבנה בהר עיבל יש תאימות בין התנ"ך לבין הממצאים בשטח?
ב. לא כל כך הבנתי את ההמשך של מה שכתבת. אלו אמורים להיות דברי כפירה?
היתי בטוח שאתה אתאיסט, והינה, מסתבר כי הקרקע שלנו די זהה.
למשל, כמו מרבית הדתיים, אני מודע לזה שסיפורי הבריאה לקוחים ממיתולוגיות קדומות. דוגמאות :
"תהום" = תהמת", "תנינים גדולים", מבנה כדור הארץ ומה שמסביב לקוח ממיתולוגיות עתיקות מאד.
כמובן סיפורים אחרים שדומים מאד לסיפורי עמים קדומים (אין צורך לפרט).
אם ניקח את הסיפור ה"בראשיתי" - לדעתי נראה שזה "דיברה תורה כלשון בני אדם".
זה כנראה מה שהאנשים באותה תקופה הכירו, והתורה פשוט דיברה את שפתם.
למה אפשר לצפות - שילמדו אותם בתורה את תורת היחסות הכללית?
וכמובן כל הגישה המחקרית שכתבת על החגים - אין לי בעיה עם כלום.
עוד מעט גם תספר שהקורבנות זה לא המצאה של אלוקי ישראל, אלא משהו שהיה עוד לפני שנכתב ספר "ויקרא" . . .
אני מניח שאתה מכיר גישה יהודית (ידועה ומקובלת על כל מי שאני מכיר) שהיהודים "גיירו" דברים אחרים שהיו קיימים במציאות - דברים פגאניים או חוקים חברתיים,
והפכו אותם למשהו כשר כחלק מעבודת האלוקים (כמובן במצוות האלוקים או על פי מה שהחליטה הסהנדרין או מי שכשר היה להחליט).
אכן ב"ספר התודעה" כתוב ששמות החודשים הלועזיים לקוחים מהבבלים.
יש גם דעה שאפילו השבת זה לא המצאה מקורית של אלוקי ישראל, אלא משהו שגויר מהבבלים.
אז באמת שלא כל כך ברור לי מה הבעיה עם כל זה.
באת לקלל, ויצאת מברך.
אשריך כהן יקר!
רק חזור הביתה. אני מניח שמחכים לך. אתה חשוב ואנו צריכים לקרב אתת הגאולה!