rony כתב:
כבר עניתי לך על זה 1000 פעם, אבל אתה פשוט לא מבין. או שיו"ש שייכות לישראל, ואז לישראל מותר להקים שם ישובים, אבל אז המשמעות היא שהיא מקיימת שם משטר אפרטהייד, ולא לך לקבוע אם העוולות המוסריות שהיא מבצעת כלפי הפלסטינים שחיים שם הן יותר או פחות מינוריות, ולגיטימי לגמרי שכל מקום שמקיים משטר אפרטהייד יוחרם. האפשרות השנייה היא שיו"ש אינן שייכות למדינת ישראל, ואז ישראל מבצעת פשעי מלחמה בכך שהיא מקימה שם ישובים ומיישבת שם אזרחים ישראל, ואז, בעיני לפחות, העילה להחרמה ספציפית של ההתנחלויות פוחתת, אבל העילה להחרמה כוללת של מדינת ישראל כמדינה שמקיימת משטר כיבוש בלי כוונה לסיים אותו ומבצעת פשעי מלחמה-בהחלט עולה.
ישראל משמרת בכוונה מצב משפטי עמום כדי לרקוד על שתי החתונות האלו, וזה לא לגיטימי וראוי לכל גינוי בעיניי. ברור שסיום של מצב הביניים הזה הוא מורכב וייקח שנים, אבל ישראל בכלל לא מתכוונת לסיים אותו אלא מתכוונת לשמר אותו, ואפילו ברמה ההצהרתית לא מכריזה על הכוונות שלה לגבי יו"ש. בעיני זו טקטיקה בזויה והלוואי שישראל תחטוף עליה חרמות, גינויים ושאר ירקות ולו על מנת לאלץ אותה לפחות לבחור כיוון אחד ולחתור לכיוונו במקום לשמר מצב שנוח לה מאוד, אבל שולל מהפלסטינים זכויות בסיסיות שמגיעות לכל אדם.
כמו שענה זכ"א, זה לא מדעים מדויקים. אין פה "כן אפרטהייד" או "100% בשליטת המדינה" או "ישראל מבצעת פשעי מלחמה".
ההיגיון שלי הוא שמדובר במצב של שטחים שלא היו שייכים לאף מדינה + הזיקה ההיסטורית המוכחת של העם היהודי אליהם + רצונה של המדינה לשמור על זהות יהודית.
רוצה לומר, ההחלטה המודעת של המדינה לשמור על המצב הזה כמצב עמום, זה הרע במיעוטו (שוב אם מתעלמים מהתוכנית המדהימה שאני העליתי פה לפורום).
ועוד משהו זה שיש עוולות מוסריות, אני רוצה לומר שני דברים. ניקח למשל מחסום שמחכים בו שעות :
1. האשמה היא על ערביי יו"ש. אם לא היו יוצאים לרצח בנו מידי יום, אולי אפילו לא היה צריך מחסום בכלל.
2. אני לא קורא לזה פשע מלחמה. עם כל הכבוד לצורת ההתבטאות המאד מחוצפת (שלא לומר השקרית)שלך, מדובר פה בעוולה מוסרית מינורית, לא בפשע מלחמה.
3. רוב ערביי יו"ש לא צריכים לעבור במחסומים. רק מי שרוצה לעבור בין "האוטונומיות" שלהם או לעבור לתוך שטחי ארץ ישראל תובב"א.
חוץ מכל זה, זו חוצפה גם להגדיר "פשעי מלחמה" את מה שישראל עושה ביו"ש בזמן שלא מעט ערבים מקבלים לעיתים טיפולים מכוחות ישראלים שמוצבים במחסומים (ממש "פשע מלחמה")
או מסתם מתנחלים טובים שחברים במד"א ונתקלו בתאונה (למשל) של בני דודינו.
אה, ואתה גם מוזמן להגיע למקומות כמו מועצה מקומית בנימין או אזור תעשייה ברקן, ולראות יהודים וערביים תושבי יו"ש עובדים יד ויד באזורי המסחר המתפתחים שם(למשל בחנות של רמי לוי).
זה ממש לא "פשעי מלחמה".
פשעי מלחמה?
תסתכל מה קורה בין רוסיה לאוקראינה, מה קרה בסוריה בעשור הקודם, מה אמריקאים עשו בויאטנם וכו' וכו' וכו'.
אה ועוד משהו, זה פוגע ברגשותיי שאתה משתמש במושג "פלשתינים". אני מבקש שתכבד אותי, ותתעשה השתדלות בכל פעם שאתה מתכתב איתי, להשתמש במושג "ערביי יו'ש".
חוץ מזה, אתה מוזמן לגשת לחנות המקוונת הקרובה לליבך, ולנסות להזמין שם את הספר של אסף וול (דוקטורט עם תואר שני בהיסטוריה),
הספר נקרא "ההיסטוריה של העם הפלסטיני". אתה יכול לקרוא עליו פה, יש גם גרסה אנגלית כמובן :
https://en.wikipedia.org/wiki/A_History ... ian_Peopleיש מצב שזה אפילו היה רב מכר.
*לצערי היום יש כאלו שמחרימים את הספק. חוצפה ובושה!
sheky כתב:
אני מרגיש צורך לציין שלא רק שתפיסת העולם של אהוד דוחה (ולטעמי גם הוא כבן אדם) אלא גם שהטיעונים שלו ממש חלשים ברמה האינטלקטואלית. באמת רמה מאוד מאוד נמוכה של טיעונים.
אני כמובן נמנע מלהכנס לדיונים איתו אבל כשאני קורא את מה שהוא כותב אני נדהם גם מהגועל וגם מהרמה האינטילקטואלית הירודה.
א. אשמח להימנע מלרדת על אמת האינטיליגנציה והמוסר שלי. זה מעליב אותי. אפשר לבקר עניינית, בלי לעקוץ.
ב. חידדתי בתגובה הנוכחית שלי את הטיעונים כלפי המתקרא "רוני", אולי עכשיו אני אראה קצת יותר טוב.
ג. לגבי זה שטיעונים נראים נחותים אינטלקטואלית.
אני מבין לליבך שקי יקר, זה כמו שאני אכלא מישהו אצלי בבית, לא אתן לו לצאת, ואז אני אגיד "תגיד תודה שאני מביא לך כוס מים כל יום, תראה איזה אדם טוב אני".
העניין הוא כזה :
1. מה לעשות, לפעמים יש סיטואציות שבהם צריכים לבצע עוולות מוסריות מינוריות. זה הכרח המציאות. אז ככה שבאנולוגיה שהבאתי, לא כלאתי בביתי סתם אדם תמים, אלא חשוד בפשע מסוכן.
2. כמו שהבהרתי לרוני וחודדו טיעוני - אין ביו"ש פשעי מלחמה בתכלס(גם אם זה עונה על הגדרה מילונית כזו או אחרת, ואני גם לא בטוח שיש הגדרה מילונית למה שאנו מבצעים ביו"ש).
בכל מקרה, על מנת לאתגר אותך (אני מקווה) מול כל חבריי הפורום, אזרוק לך שאלה :
הבנתי מדבריך שעשית מילואים ביו"ש.
אם כך, יכולות להיות כמה אפשרויות :
1. אתה אדם חסר מצפון שחושב שמבוצעים ביו"ש פשעי מלחמה, ובכל זאת הולך לבצע שם מילואים. יוצא מזה, שדווקא אתה הוא-הוא הזוועתי, כי אתה עשית משהו שמנוגד למצפון שלך.
2. אתה לא באמת מאמין שיש שם פשעי מלחמה, אלא פחות או יותר מסכים איתי שיש שם מצב מורכב.
3. אתה היית מוכרח לבצע את המילואים כי בלי זה היו שמים אותך בכלא, ולכן על אף המשבר המוסרי שחווית נאנסת לשרת שם (זה עדיין לא אומר שאתה תקין מוסרית).
4. בעבר לא חשבת שיש שם פשעי מלחמה ולכן עשית שם מילואים, אבל היום אתה כן חושב שיש שם פשעי מלחמה ולכן אתה כבר לא משרת שם.
דבר נוסף לסיום : הבנתי שיש עכשיו מגמה לשים אותי בקבוצת הנודניקים, אם אני אדם זוועתי, ובאמת מגעיל אותך לקרוא את דבריי, אני באמת ממליץ לך לשים אותי
בקבוצה הזו, ואז תחסוך לעולם כמה שקיות (הקאה).
אני כמובן אשמח דווקא כן להתדיין איתך.
חשוב אני עליך שיהודי יקר אתה, אוהב אדם ורוצה בטוב. ואני באמת מרגיש אהבה כלפיך, על אף האיבה שאתה חש כלפי (קוראים לזה "אהבת חינם).
אני גם לא חושב שהדעות שלא עד כדי כך מזעזעות או טיפשיות . . .
אז אנא שקי יקר, בא נעשה מאמץ לפתוח דף חדש!
*סליחה על החפירה.