ido כתב:
זה כן אני כתב:
זה מטריל כי בשאלה שלך אתה מציג את הפקרת החטופים כמו איזו מטרה בפני עצמה, מנותקת לחלוטין מכל שיקול אחר. כאילו שכל ביטוי שלפיו הסכם כניעה (בעבור השבת החטופים) רק יסכן את המשך הקיום של כלל אזרחי המדינה והדרום בפרט, הוא פסול מעיקרו.
בקיצור: יש כאן שני אינטרסים מתנגשים - האינטרס הלאומי לנצח את המלחמה ולהסיר את איום החמאס, והאינטרס של משפחות החטופים לקבל את יקיריהן בחזרה. בראייתי, האינטרס לסיים את המלחמה הזאת בניצחון הוא יותר גדול, כי אני לא רוצה לחשוב איך נוכל לחיות כאן אם חמאס שורד את המלחה הזאת על הרגליים, וסינוואר מסיים את הסיפור הזה כסלאח א-דין אחרי שהנחית על ישראל את המכה הכי קשה בתולדותיה.
אני בכנות לא חושב שהצגתי את הפקרת החטופים כמטרה. לא מבין איך הגעת לזה.
אני חושב שאתה טועה מאוד כשאתה מצמצם את החזרת החטופים לאינטרס אישי של המשפחות שלהם. אתה מדבר כמי שלא חווה שבר בעקבות ה-7.10, אבל הרבה מאוד אנשים בעם שלך חוו את היום הזה כשבר עצום באקסיומה הבסיסית שיש להם מדינה ששומרת עליהם, וזה שבר מתמשך עם כל יום שעובר. החזרת החטופים היא אינטרס לאומי במעלה הראשונה, ולישראל אין זכות קיום כמדינת ומגינת העם היהודי אם תפקיר אותם מבחירה.
עצם העובדה שהאפשרות הזו בכלל נתפסת כמשהו לגיטימי בקרב ציבור גדול מאוד בעם, מעידה עד כמה גדולה התהום בין המגזרים השונים בו.
השאלה שלך דומה לכך שאשאל אותך "מדוע אתה חושב שלמכור את הדרום באופן סופי ולהמליך את סינוואר בעולם הערבי יתרום לביטחון של המדינה?" זו הטרלה, כי זו שאלה שיוצאת מנקודת הנחה כאילו יש מימד זדוני בבחירה שלך ולא חלילה שיקול ענייני.
מה זה "להפקיר"? יש כאן בחירה בשתי אופציות קשות, בין שני אינטרסים מנוגדים, ואם אתה בוחר באפשרות אחת אתה בהכרח פוגע בשניה. קצת מזכיר לי את הדילמה על רכבת נוסעת שעומדת לפגוע באדם שעומד על הפסים, והדרך שלך להציל אותו היא להסיט את הרכבת למסלול אחר ושם היא תפגע באדם אחר. אם נניח אני בוחר שלא לשנות את מסלול הנסיעה של הרכבת, כי האדם שנמצא במסלול החלופי הוא חבר שלי (או סתם כי אני לא רואה סיבה לבצע מעשה אקטיבי שהמשמעות שלו היא להקריב חיים של אדם אחד כדי להציל את השני), אז יצא שהפקרתי את הראשון?
החזרת החטופים היא חד משמעית גם אינטרס לאומי, אבל בעיניי כזה שנופל בחשיבותו (עם כל הכאב) ביחס למטרה הגדולה יותר, שאלמלא השגתה אין לנו זכות קיום כאן, לפי ראייתי.